اخبار فناوری

آیپدهای جدید سه شنبه این هفته معرفی خواهند شد؟

پیش‌تر گزارش‌هایی درباره عرضه چندین مدل جدید آیپد تا قبل از عرضه iPadOS 18 در سال آینده شنیده بودیم. به نظر می‌رسد تعدادی از آیپدهای جدید سه‌شنبه این هفته معرفی خواهند شد.

معرفی آیپدهای جدید، سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲

گفته می‌شود که اپل قرار است مدل‌های جدید آیپد را این هفته و احتمالاً روز سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه معرفی کند. احتمالا در این روز سه مدل آیپد زیر به‌روز می‌شوند:

  1. ۱- آیپد ایر
  2. ۲- آیپد مینی
  3. ۳- آیپد مدل پایه

این مدل‌های جدید احتمالاً به‌جای تغییرات قابل‌توجه در طراحی، شامل به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر در بخش مشخصات سخت‌افزاری هستند.

توسعه مدل‌های جدید iPad Air و iPad mini پیش‌تر هم گزارش شده بود، بنابراین زمان‌بندی شایعه شده منطقی به نظر می‌رسد. این مدل‌های جدید در بخش تراشه ارتقا دارند و رونمایی به صورت اطلاعیه مطبوعاتی صورت خواهد گرفت.

نسل کنونی آیپد ایر تقریباً سه سال پیش عرضه شد و در حال حاضر دارای تراشه اپل M1 است. انتظار می رود آیپد ایر جدید به تراشه اپل M2 برسد.

آیپد مینی جدید باید به تراشه A16 Bionic مجهز شود که نسبت به تراشه فعلی A15 Bionic پیشرفت کوچکی ارائه می‌کند. همچنین احتمالا این آیپد جدید دارای کنترل‌کننده نمایشگر جدید است تا تأثیر مشکل “اسکرول ژله‌ای” را که در نسل فعلی آیپد مینی وجود دارد برطرف شود.

آیپد مدل پایه آخرین بار یک سال پیش به‌روزرسانی شد و آن را به جدیدترین مدل از این سری تبدیل کرد. مدل نسل دهم طراحی جدید با حاشیه نازک، رنگ‌های تازه و Touch ID درون دکمه قفل را به ارمغان آورد. این تبلت در حال حاضر از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد. دقیقاً مشخص نیست که ارتقا تراشه این تبلت چطور باشد اما اگر مدل مینی به A16 Bionic مجهز شود، بعید نیست که این آیپد هم همین تراشه را داشته باشد.

سری تبلت‌های آیپد پرو در حال حاضر به همین شکل باقی خواهد ماند. آخرین بار در اکتبر 2022 به روز شدند و انتظار نمی رود که مدل‌های نسل بعدی تا اواخر سال آینده آماده شوند. انتظار می‌رود آیپد پروهای نسل بعدی برای اولین بار از نمایشگرهای OLED بهره ببرند.

نظر شما چیست؟ منتظر آیپدهای جدید هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/15/%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا