اخبار فناوری

نرخ تاکسی‌های فرودگاهی در ترکیه

ترکیه حمل و نقل خوبی دارد. در ترکیه می توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید. تاکسی راحت ترین وسیله حمل و نقل در ترکیه است. با تاکسی، لازم نیست نگران پیدا کردن مسیر خود باشید. اما تاکسی در مقایسه با اتوبوس و مترو گران است. هنگام سفر به ترکیه، برای اولین بار در فرودگاه تاکسی سفارش می دهید. چگونه در فرودگاه تاکسی بگیریم؟ کرایه تاکسی در فرودگاه چقدر است؟ پاسخ این سوالات را می توانید در این مقاله بیابید. آیا بلیط هواپیما استانبول به تهران از علی بابا را برای پرواز به ترکیه خریداری کردید؟

چگونه تاکسی می گیرید؟

اگر قصد دارید با تاکسی به هتل یا مرکز شهر بروید. برای درخواست تاکسی به منطقه فرودگاه بیایید. از باجه تاکسی خصوصی سوار تاکسی شوید. هنگام سوار شدن به تاکسی به تاکسی متر توجه کنید. از تاکسی های غیر رسمی استفاده نکنید.

انواع تاکسی در ترکیه

در ترکیه انواع تاکسی با قیمت های متفاوت وجود دارد. با توجه به مقصد خود می توانید تاکسی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

تاکسی زرد

تاکسی های زرد رایج و ارزان هستند. تعداد این تاکسی ها در ترکیه زیاد است. شما به راحتی می توانید تاکسی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

تاکسی آبی

تاکسی های آبی کمی گران تر از تاکسی های زرد هستند. نرخ این تاکسی ها در ترکیه 18 درصد بیشتر از تاکسی های زرد است.

تاکسی های سیاه

تاکسی های سیاه لوکس ترین تاکسی های ترکیه هستند. این تاکسی ها بالاترین قیمت را در ترکیه دارند.

تاکسی

اگر با خانواده سفر می کنید، تاکسی برای سفر شما مناسب است. ظرفیت این تاکسی ها حداکثر چهار نفر است.

تاکسی های اینترنتی ترکیه

باید تجربه استفاده از تاکسی آنلاین را داشته باشید. تاکسی های آنلاین به مسافران کمک می کنند تاکسی مورد نیاز خود را سریعتر و راحت تر پیدا کنند. قبل از شروع سفر می توانید اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی را روی تلفن همراه خود نصب کنید. در ادامه به بررسی سه تاکسی آنلاین برتر می پردازیم.

تاکسی بی تاکسی

BITAKSI یکی از قدیمی ترین برنامه های تاکسی در ترکیه است. شما می توانید تاکسی مورد نیاز خود را از تاکسی های زرد، آبی و مشکی در این اپلیکیشن سفارش دهید. همچنین در این اپلیکیشن می توانید مسیر مقصد را خودتان انتخاب کنید. راننده مسیری را که شما مشخص کرده اید دنبال می کند. علاوه بر این، می توانید اطلاعات سفر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تاکسی منتقل شود

دریافت حمل و نقل یکی دیگر از تاکسی های اینترنتی در ترکیه است. می توانید در فرودگاه وارد برنامه شوید. برای هر منطقه ای در ترکیه تاکسی سفارش دهید. 9 نوع تاکسی در برنامه وجود دارد. قیمت این تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی های دیگر گران است.

تاکسی اوبر

اوبر تاکسی سالهاست که در ترکیه فعالیت می کند. در این اپلیکیشن چهار نوع تاکسی وجود دارد. شروع قیمت تاکسی از 10 لیر; برای هر توقف دو لیر به قیمت تاکسی اضافه می شود. بعد از اتمام سفر می توانید در این اپلیکیشن تاکسی به راننده امتیاز دهید.

مزایای تاکسی آنلاین

_پشتیبانی از زبان انگلیسی

_تخفیفات ویژه

_ حفاظت بالا

ارائه خدمات بین شهرها

قیمت تاکسی فرودگاه

قیمت تاکسی های ترکیه بسته به مقصد شما متفاوت است. اما به طور کلی قیمت تاکسی فرودگاه ترکیه از 2050 یورو شروع می شود.

نکات لازم در تاکسی

هنگام تاکسی سواری باید نکاتی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. در ادامه در مورد مهم ترین نکات هنگام تاکسی سواری با شما صحبت خواهیم کرد.

همون قیمت تاکسی

وقتی در ترکیه سوار تاکسی می شوید، تاکسی متر قیمت را به شما می گوید. توجه داشته باشید که به ازای هر کیلومتر پنج لیر و هر دقیقه تردد یک سوم لیر به قیمت پایه اضافه می شود. قیمت تاکسی های ترکیه در روز و شب یکسان است و راننده نباید هزینه اضافی از شما بگیرد.

تغییر را تحمل کنید

متاسفانه گاهی پیش می آید که رانندگان به دلیل عدم تعویض پول پول بیشتری نسبت به مسافران دریافت می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، هنگام سوار شدن به تاکسی، سکه همراه داشته باشید.

کمربند ایمنی خود را ببندید

قبل از اینکه سوار تاکسی شوید؛ در تاکسی کمربند ایمنی نبندید. پس از سوار شدن به تاکسی حتما کمربند ایمنی خود را ببندید. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در ترکیه، در صورت نبستن کمربند ایمنی جریمه می شوید.

با استفاده از نقشه های گوگل

قبل از سوار شدن به تاکسی، مسیر را در نقشه گوگل نقشه برداری کنید. گاهی پیش می آید که رانندگان مسافت بیشتری را طی می کنند تا به مقصد برسند تا پول بیشتری از مسافر بگیرند.

یک تاکسی متر وجود دارد

قبل از سوار شدن به تاکسی از وجود تاکسی متر در ماشین اطمینان حاصل کنید. اگر تاکسیمتر از کار افتاده یا خراب است. برای رسیدن به مقصد از راحت ترین تاکسی استفاده کنید.

پرداخت هزینه ها

اگر مقصد شما در بخش اروپایی استانبول است؛ شما باید از پل بسفر عبور کنید. طبق قوانین ترکیه، مسافر مسئول پرداخت هزینه است. شما باید هزینه ها را پرداخت کنید.

آدرس دقیق را بدانید

گاهی پیش می آید که راننده به زبان انگلیسی مسلط نیست. در این مواقع آدرس دقیق روی نقشه را به راننده نشان دهید تا بتواند راه را پیدا کند.

تاکسی در فرودگاه

در فرودگاه می توانید از تاکسی معمولی یا آنلاین استفاده کنید. قیمت تاکسی های آنلاین معمولاً در مقایسه با تاکسی های معمولی بالاتر است. به یاد داشته باشید قبل از شروع سفر بلیط هواپیما استانبول به تهران از علی بابا را با قیمت مناسب رزرو کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/16/%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا