اخبار فناوری

میانگین بودجه برای خرید کامپیوتر گیم میان رده چقدر است؟

باتوجه به نوسانات ارزی موجود توان مالی افراد برای خرید کامپیوترهای گیمینگ محدودتر می شود و افراد در زمان خرید کیس گیمینگ آماده و یا قطعات آن با چالش هایی مواجه خواهند بود که انتخاب و خرید را برای آن ها سخت می کند. در ادامه ی این محتوا به میانگین بودجه مورد نیاز برای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده می پردازیم و چند سیستم گیمینگ میان رده را  از نظر قطعات و قیمت با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده

کامپیوترهای گیمینگ برای بازهای رده بالا طراحی نشده اند و پیش از خرید شما باید به این موضوع واقف باشید که نمی توانید از سیستم میان رده توان بازی هایی سطح بالایی مثل Forza Horizon 5 را داشته باشید.

از نظر مشخصات، یک کیس گیمینگ میان رده ی معمولاً دارای اجزای میان رده ای مثل پردازنده چهار هسته ای، 4  تا 8 گیگابایت رم و یک کارت گرافیک با 4 گیگابایت VRAM است علاوه بر این موارد لازم است که از سیستم خنک کنندگی کافی برخوردار باشد تا از گرم شدن سیستم در طول بازی جلوگیری کند.

این سیستم همچنین باید دارای قابلیت خنک کنندگی کافی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیستم در طول گیم را داشته باشد. همانطور که در ابتدای محتوا گفته شد با توجه به نوسانات قیمت بازار کامپیوتر و محدود شدن بودجه تقاضا برای خرید سیستم های گیمینگ میان رده بیشتر شده است و همین موضوع باعث تنوع قطعات در بین این سیستم ها شده است.

3 عامل تعیین کننده قیمت سیستم گیمینگ میان رده

برای خرید سیستم گیمینگ چه میان رده ، چه بالا رده و چه خرید سیستم گیمینگ ارزان بهتر است 3 مورد زیر را پیش از خرید برای خود شفاف سازی کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

شفاف سازی انتظار و خواسته خود از سیستم گیمینگ و هم خوانی خواسته با بودجه ای که دارید، باید بدانید چه سیستمی با چه تنظیمات گرافیکی، با چه رزولوشنی  و چه فریمی نیاز دارید برای مثال بازی فورت نایت یک بازی میان رده و نسبتا سبک است که برای اجرا به فریم ریت تقریبا بالایی نیاز دارد، همچنین شما باید مشخص کنید این میزان بودجه برای خرید تنها یک کیس گیمینگ است یا خرید مانیتور، موس و کیبورد و غیره.

انتخاب کارت گرافیک، چه کارت گرافیکی چه گیمی را با چه کیفیت و فریمی نشان می دهد. انتخاب کارت گرافیک میان رده برای یک سیستم میان رده کار حساس و سختی محسوب می شود برای انتخاب کارت گرافیک مناسب با بودجه و انتظار یک سیستم میان رده توصیه می کنیم از سایت هایی مثل یوتیوب استفاده کنید به این صورت که کافی است مشخصات کارت گرافیک و بازی مورد نظر خود را در یوتیوب سرچ کنید می بینید افراد بسیاری هستند که فیلم بازی خود را با کارت گرافیک مورد نظر شما ضبط کرده  و یا آنلاین در حال بازی هستند و شما می توانید به راحتی انتخاب کنید که آیا این کارت گرافیک برای شما مناسب است یا خیر.

انتخاب مادربرد، همانطور که می دانید در صورتی که قطعات باید یکدیگر هم خوانی نداشته باشند برای مثل یک کارت گرافیک قوی و یک سی پی یو نسبتا ضعیف سیستم خوبی را تحویل شما نخواهد داد به همین خاطر پیشنهاد می کنیم بعد از انتخاب کارت گرافیک و سی پی یو مادربردی را انتخاب کنید که علاوه بر سینک بودن با قطعات اصلی کمی هم بالاتر باشد تا در صورت ارتقا سیستم در یکی دو سال بعد با مشکل مواجه نشوید.

 

باتوجه به نکات گفته شده بدون شک متوجه شدید که قیمت سیستم گیمینگ میان رده به نیاز، بودجه و قطعات انتخابی شما بستگی دارد.برای کاهش قیمت کامپیوتر گیمینگ میان رده انتخاب قطعات مناسب تا حد زیادی می تواند در بودجه شما صرفه جویی کند و در صورتی که تخصص کافی در این زمینه را ندارید بهتر است از یک فرد کاربلد به عنوان مشاور خرید سیستم گیمینگ کمک بگیرید.

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه کیس گیمینگ میان رده خرید قطعات استوک به جای نو است. خرید قطعات و یا سیستم استوک به معنی خرید سیستم ضعیف نیست بلکه افراد بسیاری هستند که به دلیل حرفه و یا علاقه سالانه هزینه زیادی بابت خرید سیستم های گیم جدید می کنند با خرید از فروشگاه های معتبر و با ضمانت به راحتی می توانید با هزینه کمتر سیستم گیمینگ بهتری را خریداری کنید.

مقایسه سیستم های گیمینگ میان رده

 

در تصویر زیر چند نمونه سیستم گیمینگ همراه با قطعات و قیمت ذکر شده است که می توانید ایده ذهنی مناسبی در رابطه با کانفیگ و رنج قیمتی سیستم های گیمینگ به شما بدهد.

برای مشاهده کیس های گیمینگ میان رده بیشتر ( کلیک ) کنید.

 

در صورتی که برای انتخاب قطعات و سینک شدن آن ها با یکدیگر تردید دارید بهتر است از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید و یا از سایت های داخلی و خارجی که اجازه کانفیگ کردن قطعات را بصورت آنلاین و رایگان به شما می دهند استفاده کنید، اما اگر اطلاعات چندانی در زمینه سخت افزار سیستم های گیم ندارید بهتر است از سیستم های آماده استفاده کنید.

نتیجه

باتوجه به همه مطالب گفته شده حداقل قیمت سیستم گیمینگ و به طور کلی قیمت سیستم های گیمینگ به 3 فاکتور گفته شده در ابتدا مقاله بستگی دارد سعی کنید بین بودجه و خواسته خود یک تعادل برقرار کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. پیش از اقدام به خرید سیستم میان رده و صرفه هزینه بهتر است در این مورد خوب تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

در زمان خرید از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا علاوه بر قیمت منصفانه از خدمات، مشاوره و پشتیبانی مناسب در این زمینه برخوردار شوید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/24/%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D9%85/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا