اخبار فناوری

مدیرعامل سامسونگ: فروش گلکسی های پرچمدار تا پنج سال آینده از آیفون پیشی می‌گیرد

رئیس بخش MX (موبایل) سامسونگ، TM Roh، به‌تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر Seocho این شرکت در سئول حضور یافت. مدیر اجرایی سامسونگ پیش از این به‌طور رسمی از Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 رونمایی کرده و آماده پاسخگویی به برخی سؤالات بود، ازجمله این‌که چقدر طول می‌کشد تا فروش گلکسی های پرچمدار از آیفون اپل پیشی بگیرد. TM Roh با اعتمادبه‌نفس کامل بیان داشت که این شرکت تا پنج سال آینده آیفون‌های اپل را ازنظر میزان فروش پشت سر می‌گذارد.

فروش گلکسی های پرچمدار سامسونگ

گزارش جدیدی از IMSN بیان می‌کند که TM Roh برخی از ارقام چشمگیر را در مورد گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ به‌اشتراک گذاشته است. مدیر اجرایی ادعا می‌کند که از هر سه گوشی هوشمند پریمیوم گلکسی در کره جنوبی که در سال جاری فروخته شده‌اند، یک گوشی تاشو بوده است و این دستگاه‌ها بیش از 20 درصد از کل فروش پرچمداران گلکسی را شامل می‌شود. او همچنین معتقد است که در رده گوشی‌های هوشمند پریمیوم، سامسونگ می‌تواند تا پنج سال دیگر به اپل برسد، اما تبدیل آن به واقعیت کار دشواری است.

شاید مدیر موبایل سامسونگ کمی بیش از حد به ادعاهای خود اطمینان داشته باشد زیرا حتی در شرایط کنونی و طبق گزارش‌ها، اپل به تأمین‌کنندگان اطلاع داده است که بین 84 تا 89 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 را آماده تولید کنند. فروش گلکسی اس 23 هنوز حتی به نیمی از هدف ذکرشده برای عرضه آیفون 15 در سال 2023 نیز نرسیده است، اما TM Roh رو معتقد است که تحت رهبری او، اپل یک حریف شایسته خواهد داشت.

ما معتقدیم که سامسونگ درحال‌حاضر با دو مشکل مواجه است که مانع از رسیدن آن به اپل در بازار گوشی‌های هوشمند ممتاز می‌شود. اولین مورد، فقدان آشکار یک اکوسیستم قوی است و حتی اگر سامسونگ سیستم‌عامل خود را نداشته باشد که روی چندین دسته مانند ساعت‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌ها اجرا شود، می‌تواند برنامه‌های کاربردی اختصاصی به‌منظور ارائه آن اکوسیستم برای دستگاه‌های خود ایجاد کند.

فروش گلکسی های پرچمدار سامسونگ

فروش گلکسی های پرچمدار سامسونگ

علت دوم قیمت‌گذاری است، درحالی‌که قیمت پایه 999 دلاری گلکسی زد فلیپ 5 کمی قابل‌قبول است، گلکسی زد فولد 5 قطعاً کاربرد بیشتری را ارائه می‌کند، اما مشتریان نیز باید مبلغ هنگفتی را بپردازند. همان‌طور که فناوری تاشو به بلوغ می‌رسد، سامسونگ نیز می‌تواند قیمت گوشی‌های خود را کاهش دهد، اما درمجموع دستگاه‌های تاشو گران‌تر از گوشی‌های معمولی هستند و آمار فروش کمتری نیز دارند.

اگرچه این شرکت در یک دوره 12 ماهه گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت‌به اپل عرضه می‌کند، اما ترکیبی از گوشی‌های سطح پایین، میان‌رده، پرچمدار و تاشو است، درحالی‌که آیفون‌های رده‌بالا می‌توانند به‌تنهایی به‌عنوان پرچمداران جذابیت بیشتری داشته باشند. ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم TM Roh در سال‌های آینده چه استراتژی‌های جدیدی را اجرا خواهد کرد.

نظر شما درباره عبور فروش گلکسی های پرچمدار سامسونگ از آیفون اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/31/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا