اخبار فناوری

شکت دخترانه را با چه چیزی ست کنیم؟

برخی لباس‌ها هستند که بودن آن‌ها در هر کمدی ضروری است و می‌توان استایل‌های مختلفی را با آن امتحان کرد. یکی از این لباس‌ها شکت نام دارد و استفاده از شکت‌های دخترانه به یکی از ترندهای این روزها تبدیل شده است. اگر شما هم قصد دارید در استایل خود از این مدل لباس استفاده کنید؛ اما نمی‌دانید دقیقاً چیست و چطور ست می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

شکت چیست؟

شاید با شنیدن اسم شکت به یاد ژاکت بیفتید. شاید جالب باشد بدانید که دقیقاً نام خود را از ژاکت + پیراهن گرفته است. در یک فرمول ساده shirt + jacket مساوی است با شکت (Shacket). در ظاهر این نوع لباس مانند یک پیراهن است، اما از نظر جنس و ضخامت به یک کت شباهت دارد، کتی از جنس پشم، چرم، مخمل یا جین.

در یک نگاه خلاصه باید گفت که شکت‌ها کمی ضخیم‌تر از پیراهن معمولی و کمی نازک‌تر از کت هستند. جنس ضخیم آن باعث می‌شود تا برای استفاده در فصل پاییز و زمستان و برای استایل‌های لایه‌ به لایه‌ انتخابی عالی باشد.

انواع مختلف شکت دخترانه را بشناسید

5 نوع مختلف شکت در بازار از جنس، طرح‌، رنگ‌ و پارچه‌های مختلفی وجود دارد، از چهارخانه و راه‌راه گرفته تا چرمی و جین. با این توضیحات بهتر است سبکی از شکت را انتخاب کنید که بیشتر با سلیقه شما همخوانی دارد و نیازهای شما را برآورده می‌کند.

شکت اورسایز

یک شکت اورسایز یا همان سایز بزرگ، برای یک استایل معمولی و ساده و در عین‌ حال شیک بسیار کاربردی است. همچنین یک انتخاب خوب برای استایلی دخترانه است که بتوان زیر آن لایه‌های دیگری چون ژاکت بافت یا هودی پوشید.

شکت کراپ

این نوع شکت‌های دخترانه در قسمت بالای کمر قرار می‌گیرند و انتخاب خوبی برای افرادی هستند که قد کوتاهی دارند، زیرا این توهم را ایجاد می‌کنند که پاهای شما بلندتر است. برای استایل کردن با دامن و شلوار جین انتخاب بسیار خوبی است.

شکت فلانل

این مدل یک انتخاب کلاسیک برای پاییز و زمستان است، هم به دلیل گرما و هم به دلیل نرم و دنج بودن. این نوع شکت کاملاً با شلوار جین یا شلوار لی مشکی و چکمه ست می‌شود. همچنین حال و هوای شیک و جذابی به استایل شما می‌بخشد.

شکت چرمی

یک شکت چرم تقریباً شبیه به یک کت چرمی است، فقط کمی سبک‌تر بوده و ظاهر نرم‌تری دارد. این مدل لباس تقریباً به هر مدل لباسی می‌آید، اما با یک شلوار جین و یک تی‌شرت سفید بسیار جذاب‌تر خواهد شد. می‌توان آن را برای مهمانی رسمی یا بیرون رفتن و وقت‌گذرانی در یک کافه پوشید.

شکت جین

شکت جین هم بسیار شبیه به یک ژاکت جین سنتی است؛ اما سبک‌تر. این لباس غیررسمی را در طرح‌های مختلف و با تزیینات متنوعی در بازار می‌توانید پیدا کنید. همچنین باید گفت که آن را به ‌راحتی با دامن و شلوار جین می‌توان ست کرد.

6 راه برای استایل کردن شکت دخترانه

شکت به ‌سرعت در حال تسخیر بازار مد بوده و در حال تبدیل ‌شدن به ملکه لباس‌های جذابی است که هر دختری می‌تواند در استایل خود از آن استفاده کند. همان‌طور که اشاره شد شکت اصطلاح ترکیبی از پیراهن و ژاکت است و 6 روش وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها برای مناسبت‌های مختلف استایل کنید.

استایل کژوال

در این نوع استایل راحتی حرف اول و آخر را می‌زند. برای رفتن به محل کار، دورهمی با دوستان در یک باغ یا رفتن به باشگاه این نوع استایل بسیار عالی است. زیر شکت رنگ روشن خود می‌توانید تی‌شرت و لگ مشکی بپوشید و یک استایل کژوال جذاب داشته باشید.

استایل شیک براق

برای یک شب بیرون رفتن با دوستان خود نیازمند یک شکت چرمی شیک هستید. برای تکمیل این استایل می‌توانید یک پیراهن بلند بافت از زیر بپوشید و آن را با یک شکت از جنس چرم تکمیل کنید. می‌توانید همراه با آن یک کیف هم‌رنگ شکت هم بردارید.

استایل تک‌رنگ

یکی از زیباترین استایل‌هایی که می‌توانید با شکت تجربه کنید، استایل منوکروم یا تک‌رنگ است. این ظاهر برای جلسات رسمی هم کاربرد دارد. قاعده اصلی برای چنین تیپی انتخاب پیراهن، شلوار و شکت از یک تم یا طیف رنگی است.

استایل چهارخانه

خیلی از ما یک کت یا پیراهن چهارخانه در کمد داریم. داشتن یک شکت چهارخانه برای استایل‌های پاییزی هم انتخاب بسیار خوبی است. یک شکت چهارخانه با تی‌شرت سفید و شلوار جین ظاهر بسیار جذابی به شما می‌بخشد. می‌توانید آن را با یک کلاه کابویی یا پشمی هم تکمیل کنید.

استایل بیزینس کژوال

اگر دوست دارید استایلی رسمی مانند کت‌وشلوار بپوشید؛ اما گرم‌تر و مناسب زمستان باشد، استایل بیزینس کژوال را با شکت امتحان کنید. پیراهن مشکی جذاب، یک شلوار زغالی و دودی با نیم بوت جیر برای داشتن ظاهری جذاب و رسمی بسیار عالی است.

استایل بوهمین

اگر علاقه دارید که استایل بوهمین بپوشید، می‌توانید از شکت‌های کوتاه‌تر استفاده کنید. همچنین برای تکمیل آن می‌توانید از یک دامن گل‌دار یا پیراهنی ماکسی استفاده کنید. در نهایت برای تکمیل ظاهر خود بوت یا اسنیکرز بپوشید.

زیر شکت دخترانه چه باید پوشید؟

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را زیر شکت خود بپوشید؛ از نیم‌تنه گرفته تا بلوزهای ژولیده و ژاکت‌های نرم را انتخاب کنید. در این راه محدودیتی ندارید فقط باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید:

  • • رنگ عناصر استایل از کیف و کفش گرفته تا اکسسوری باید با هم همخوانی داشته باشند.
  • • اگر اندام درشتی دارید، یک شکت دارای کمربند بخرید که بتوانید در قسمت بالای کمر آن را ببندید تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشید. همچنین بهتر است تم رنگی تیره‌تری داشته باشد تا شما را لاغر نشان دهد.
  • • اگر اندام لاغر و قد کوتاهی دارید، بهتر است شکت‌هایی با رنگ روشن بپوشید. همچنین نباید بلندی آن‌ها زیاد باشد؛ زیرا قد شما را کوتاه‌تر نشان خواهد داد.
  • • تقریباً هر نوعی شکت دخترانه را می‌توان با شلوار جین پوشید، اما بهتر است رنگ و نوع آن متناسب با استایل شما باشد. برای مثال برای تیپ منوکروم باید همرنگ با دیگر اجزای استایل شما باشد.
  • • بهتر است در روزها سرد سال زیر شکت خود یک یقه‌اسکی جذاب بپوشید تا استایلی جذاب و امروزی پیدا کنید.
  • • اگر قصد دارید شکت خود را باز بگذارید، توصیه می‌شود زیر آن یک تی‌شرت ساده یا پیراهن جین جذاب بپوشید.
  • • اگر قصد دارید زیر شکت خود پیراهن بپوشید، توصیه می‌شود که یقه آن را روی یقه شکت دخترانه خود قرار دهید تا جذاب‌تر به چشم بیایید.

سخن پایانی

شکت دخترانه از آن دسته لباس‌هایی است که باید در کمد شما برای روزهای سرد سال باشد. این نوع از لباس را از مرجعی بخرید که تنوع بالایی داشته باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا شکتی جذاب‌تر و محصولی مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین شکتی را بیابید که با بودجه شما همخوانی دارد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/28/%D8%B4%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%DA%86%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا