اخبار فناوری

شکایت سامسونگ علیه BOE به اتهام نقض پتنت ماژول‌ها و قطعات نمایشگر OLED

با ادامه اختلاف حقوقی بین Samsung Display و BOE، به‌نظر می‌رسد که غول فناوری کره‌ای قدم بعدی را برداشته است. درحالی‌که ماه اکتبر رو به پایان بود، سامسونگ شکایتی علیه BOE به کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده (ITC) ارائه کرد.

شکایت سامسونگ علیه BOE

به‌گزارش Reuters، شکایتی که در 31 اکتبر ارائه شده است، ادعا می‌کند که BOE قوانین «روش‌های ناعادلانه رقابت» را نقض کرده و مالکیت معنوی سامسونگ برای ماژول‌ها و قطعات نمایشگر OLED را نقض کرده است.

Samsung Display و BOE از زمانی که BOE در آغاز سال 2023 تحت بررسی ITC قرار گرفت و پس از اینکه سامسونگ دیسپلی تلاش کرد عمده‌فروشان را از تجاری‌سازی پنل‌های OLED کلون‌شده در ایالات‌متحده منع کند، با یکدیگر به اختلاف خوردند. این پنل‌ها به‌صورت غیرقانونی در چین و بر اساس پتنت‌های سرقت‌شده سامسونگ ساخته شده‌اند.

در آن زمان، Samsung Display مستقیماً به BOE شکایت نکرد، بلکه درمقابل 17 عمده‌فروش که با محصولات OLED تولیدشده با استفاده از پتنت‌ها و فناوری‌های دزدیده‌شده سروکار داشتند، مقابله کرد. اتفاقاً BOE درحال تطبیق این لایحه بود و این امر باعث شد که ITC ایالات‌متحده تحقیقاتی را با هدف‌قراردادن سازنده نمایشگر چینی آغاز کند.

شکایت سامسونگ علیه BOE

شکایت سامسونگ علیه BOE

BOE به این اقدام ITC توجه نکرد، اما پاسخ آن، چندین ماه بعد، مستقیماً متوجه سامسونگ و بسیاری از زیربرندهای این شرکت علاوه‌بر Samsung Display شد.

در تلاشی ناامیدانه برای ارعاب این موضوع، BOE رگباری از شکایت‌ها را علیه سامسونگ در چین به راه انداخت و از بخش‌های مختلف این شرکت شامل Semiconductor ،Investment ،Vision و سایر زیربرندهای تابعه شکایت کرد. پس از این رگبار شکایت، در ماه ژوئیه، گزارش‌ها حاکی از آن بود که Samsung Display آماده است تا به BOE پاسخ دهد.

اکنون طبق آخرین اسناد ITC، سامسونگ مستقیماً علیه BOE به‌دلیل روش‌های ناعادلانه رقابت و نقض IP شکایت کرده است. این بار این شرکت عمده‌فروشان را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه مستقیماً BOE را نشانه گرفته است. به‌عنوان یک تولیدکننده نمایشگر، BOE چندین بار پیش از این در دادگاه‌های مختلف حاضر شده است. این سازنده پنل به‌شدت در تلاش است تا اپل را به‌عنوان یک مشتری جذب کند، اما همه چیز به‌همین راحتی پیش نمی‌رود.

زمانی، BOE با ارسال نمایشگرهای آیفون که رضایت این شرکت را نیز برآورده نکرد، سعی کرد اپل را فریب دهد. اپل به این موضوع پی برد و اگرچه شکایتی علیه BOE تنظیم نکرد، اما این شرکت را از لیست تأمین‌کنندگان خود خط زد. چند سال بعد، BOE در تست‌های کیفی اپل برای پنل‌های OLED آیفون 15 شکست خورد، که به این معنی بود که اپل باید نمایشگرهای بیشتری را به سامسونگ سفارش دهد.

در مورد شکایت اخیر Samsung Display علیه BOE، رسانه‌های کره‌ای ادعا می‌کنند که دادگاه آن برای تاریخ 22 ژانویه 2024 برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره شکایت سامسونگ علیه BOE چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/05/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-boe-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%82%D8%B6-%D9%BE%D8%AA%D9%86%D8%AA-%D9%85/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا