اخبار فناوری

هواوی Ascend C زبان برنامه نویسی جدید این شرکت و سازگار با ++C/C معرفی شد

در طول کنفرانس توسعه‌دهندگان Kunpeng Ascend سال 2023، هواوی از فناوری‌ها و راه‌حل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدیدی رونمایی کرد. درمیان این معرفی‌های جدید، هواوی از یک زبان برنامه نویسی کاملاً جدید با نام Ascend C رونمایی کرد که با زبان‌های برنامه نویسی ++C/C سازگار است.

زبان برنامه نویسی Ascend C هواوی

به‌گفته‌ی هواوی، زبان برنامه‌نویسی Ascend C عمدتاً برای سناریوهای توسعه اپراتور طراحی شده است و به‌طور بومی از مشخصات برنامه‌نویسی ++C/C پشتیبانی می‌کند و با محیط توسعه کاربر مطابقت دارد.

برنامه نویسی ویژگی هسته ساختاریافته و منطق اصلی اپراتور را می‌توان با استفاده از رابط class library با کارایی بالا تطبیق داد. درهمین‌حال، برنامه‌ریزی pipeline parallel خودکار بهترین عملکرد اجرایی اپراتور را محقق می‌کند.

این زبان همچنین دارای یک ابزار انتقال کد منبع در سطح هسته برای GPU است که می‌تواند زمان انتقال اپراتور را از “سطح هفته” به “سطح روز” کاهش دهد.

برای مدل‌های بزرگ، Ascend از مزیت‌های جامع خود در نرم‌افزار و سخت‌افزار استفاده می‌کند تا به نوآوری مدل‌های بزرگ در کل فرآیند سرعت بخشد. این موارد شامل توسعه آموزش و استقرار استنتاج است و می‌تواند از آموزش پایدار 25 روزه مدل‌های بزرگ با 200 میلیارد پارامتر پشتیبانی کند.

هواوی Ascend C زبان برنامه نویسی

هواوی Ascend C زبان برنامه نویسی

Zhang Dixuan، رئیس شرکت Huawei Ascend Computing Business، بیان داشت که درحال‌حاضر بیش از 30 مدل اصلی در مقیاس بزرگ بر اساس زبان برنامه نویسی جدید Ascend اقتباس شده‌اند. بیش از نیمی از مدل‌های اصلی چین در مقیاس بزرگ بر اساس هوش مصنوعی Ascend توسعه یافته‌اند، ازجمله Xunfei Spark که اخیراً راه‌اندازی شده است.

Zhou Jun، رئیس بخش بازاریابی فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی، نیز بیان کرد که تاکنون، 25 شهر، مراکز محاسباتی هوش مصنوعی را بر اساس این مدل ساخته‌اند و 14 شهر از آن‌ها به‌طور کامل فعال هستند.

هواوی همچنین وعده داده است که بر روی فناوری ریشه‌ای تمرکز خواهد کرد و به تقویت اکوسیستم صنعت Ascend AI ادامه خواهد داد. این استراتژی منبع باز را اجرا کرده و به جامعه منبع باز Ascend کمک می‌کند و Ascend MindSpore را به چارچوب ترجیحی برای حمایت از نوآوری‌های هوش مصنوعی مانند مدل‌های بزرگ و هوش علمی تبدیل می‌کند.

نظر شما درباره زبان برنامه‌نویسی جدید غول فناوری چینی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/07/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-ascend-c-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا