اخبار فناوری

شایعه مک بوک تاشو و لمسی اپل بار دیگر پررنگ شد آن هم توسط سامسونگ!

مدتی است که شایعاتی مبنی‌بر اینکه اپل درحال کار بر روی یک مک بوک پرو بزرگ تاشو تمام صفحه با نمایشگر لمسی است به‌گوش می‌رسد، اما وضعیت فعلی فناوری پنل‌های تاشو ممکن است مشکل اصلی اپل برای عرضه این محصول در‌حال‌حاضر باشد. بااین‌حال، کار سامسونگ بر روی پروژه نمایشگر تاشو برای اپل دیگر در حد شایعه یا حدس‌و‌گمان نیست. در هفته جاری، در کارگاه بررسی SID در سئول، سامسونگ تلویحاً تأیید کرد که درحال کار بر روی توسعه یک نمایشگر بزرگ تاشو برای اپل است.

مک بوک تاشو و لمسی اپل

در ابتدای سال 2022، شایعه شده بود که اپل درحال توسعه یک نمایشگر بزرگ تاشو با ابعاد 20 اینچ است که از کیبورد صفحه لمسی استفاده می‌کند. در آن زمان، انتظار می‌رفت که این دستگاه در زیرمجموعه مک بوک یا آیپد قرار گیرد.

بااین‌حال، پیش از پایان آن سال، بهترین حدس این بود که اپل روی یک مدل مک بوک پرو با نمایشگر تاشو کار می‌کند که اندازه آن تقریباً 20.5 اینچ است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می‌رفت این دستگاه در اوایل سال 2026 معرفی شود.

در ابتدای سال 2023، شایعاتی منتشر شد مبنی‌بر اینکه برنامه‌های اپل برای عرضه اولین مک بوک پرو تاشو خود سرعت گرفته و اکنون انتظار می‌رود این دستگاه در سال 2025 درکنار آیفون تاشو وارد بازار شود.

همان‌طور که توسط The Elec گزارش شده است، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی، Baek Seung-in، در مورد قابلیت اطمینان نمایشگر تاشو این شرکت در رویداد SID Review امسال در کره جنوبی صحبت کرده است. در این کنفرانس، گفته می‌شود که اپل همچنان روی محصولی با نمایشگر تاشو کار می‌کند، اما مشکلات فعلی اطمینان این پنل دلیل اصلی اپل برای عدم معرفی دستگاه تاشو خود است.

مک بوک تاشو و لمسی اپل

مک بوک تاشو و لمسی اپل

مدیر اجرایی سامسونگ در این رویداد عمدتاً در مورد قابلیت اطمینان در نمایشگرهای تاشو صحبت کرد که شروع نسبتاً ضعیفی نیز داشته‌اند. بااین‌حال، درحالی‌که پنل‌های تاشو به‌اندازه جایگزین‌های غیر تاشو موجود در بازار بادوام نیستند، مطمئناً فناوری آن‌ها درحال بهبود است.

این گزارش می‌گوید اپل در تلاش برای ساخت اولین محصول تاشو خود، با سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی همکاری می‌کند. همچنین اضافه می‌کند که اپل درحال درخواست پتنت‌هایی است که محصولاتی را با نمایشگرهای تاشو پوشش می‌دهند و این صنعت منتظر است تا اپل در این زمینه حرکت کند تا پذیرش فناوری تاشو افزایش یابد.

اپل به‌احتمال‌زیاد منتظر بهبود قابلیت اطمینان نمایشگر تاشو قبل از عرضه محصولی در این دسته است. متأسفانه، زمانی که اپل قصد دارد یکی از این دستگاه‌های تاشو را عرضه کند، زنجیره تأمین نمی‌تواند کاملاً تقاضا را پوشش دهد و به‌همین‌علت احتمالاً با تعویق عرضه دستگاه‌های تاشو روبرو خواهیم بود.

شش سال پیش، اپل حق اختراع یک دستگاه “نمایش دوگانه” را ثبت کرد که شبیه یک مک بوک با یک لولای منحصربه‌فرد است. در این پتنت، قسمت پایینی دستگاه به‌طور خودکار به یک کیبورد تمام‌صفحه دیجیتال تبدیل می‌شود که وارد کردن متن را در آن امکان‌پذیر می‌کند.

نظر شما پیرامون اشاره به مک بوک تاشو و لمسی اپل توسط سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/22/%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D9%88-%D9%84%D9%85%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا