اخبار فناوری

سرورهای آپدیت سامسونگ در ایران فیلتر شده است؟ اردیبهشت ۱۴۰۲

اگر کاربر موبایل یا تبلت‌های سامسونگ باشید احتمالا طی چند هفته اخیر با مشکل به‌روزرسانی محصول خود روبه‌رو شده‌اید. این مشکل با اتصال به VPN با اصطلاحا همان فیلترشکن، برطرف می‌شود. این اتفاق می‌تواند ۲ دلیل داشته باشد. اول این‌که سرورهای آپدیت سامسونگ در ایران فیلتر شده است. دلیل دوم می‌تواند عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی توسط سامسونگ باشد. متاسفانه هنوز دلیل این شرایط نامطلوب برای کاربران پرفروش‌ترین برند در بازار موبایل ایران مشخص نیست.

فیلتر شدن سرورهای آپدیت سامسونگ در ایران ؟

متاسفانه موضوع فیلترینگ اینترنت در کشور ما به یک موضوع عادی تبدیل شده که حتی اگر روی موارد غیرمنطقی هم اعمال شود، در همان لحظه اول به ذهن شما خطور می‌کند که “عه، این را هم بستند؛ پس VPN را روشن می‌کنم”.

امروز یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای آپدیت یک عدد موبایل گلکسی S20 FE 5G سامسونگ اقدام کردیم و پس از انتظار طولانی برای بررسی وجود آپدیت برای این دستگاه، مشخص شد که آپدیت جدیدی ارائه شده است.

برای دانلود آن تلاش کردیم اما با وجود اتصال پایدار به اینترنت، فرآیند آغاز نمی‌شد. سپس با اتصال به فیلترشکن متوجه شدیم که دانلود با سرعت بسیار بالایی در حال انجام بوده و مشکل برطرف شده است. با بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که اکثر کاربران سامسونگ در ایران همین مشکل را دارند.

مشکل آپدیت سامسونگ در ایران

مشکل آپدیت سامسونگ در ایران

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که دلیل در معرض خطر قرارگرفتن امنیت دستگاه کاربران و عدم توانایی به‌روزکردن دستگاه‌شان به جدیدترین وصله‌های امنیتی چیست. آیا سامسونگ ارائه خدمات به کاربران ایرانی را متوقف کرده است یا یک کارشناس خوش ذوق (!) در بخش فیلترینگ اینترنت تصمیم گرفته که ارائه آپدیت برای محصولات سامسونگ هم جز موارد ممنوعه است!

البته احتمال محدودشدن خدمات توسط سامسونگ کم است، چرا که شما بدون نیاز به فیلترشکن می‌توانید از فروشگاه نرم‌افزاری این برند یعنی Galaxy Store دانلود کنید. اگر محدود از سوی شرکت باشد، معمولا باید تمام سرویس‌های آن با مشکل روبه‌رو شود.

مشکلات دیگر کاربران سامسونگ در ایران

از دیگر مشکلاتی که کاربران محصولات سامسونگ در ایران دارند می‌توان به عدم اتصال به شبکه 5G اشاره کرد. با وجود در دسترس بودن بستر شبکه مخابراتی نسل پنجم در نقاط قابل توجهی از شهرهای بزرگ ایران اما متاسفانه با وجود پشتیبانی از اتصال به شبکه 5G در لیست بلندبالایی از محصولات سامسونگ در ایران، امکان اتصال به آن وجود ندارد.

شما هم با دریافت آپدیت روی دستگاه سامسونگی خود مشکل دارید؟ شرایط خود را در بخش نظرات به ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/23/%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا