اخبار فناوری

اطلاعات بیشتر درباره تغییر نوتیفیکیشن‌ها در اندروید 15

فرض کنید سعی می‌کنید روی چیزی تمرکز کنید، اما نوتیفیکیشن‌هایی از چت یا یک تماس، گوشی اندرویدی شما را منفجر می‌کند و باعث ایجاد لرزش‌های تقریباً ممتد می‌شود. این مشکل آزاردهنده چیزی است که تقریباً همه در یک مقطع زمانی آن را تجربه کرده‌اند، اما به‌زودی برطرف خواهد شد. با اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15 که در روز جمعه منتشر شد، نگاهی به ویژگی جدید Notification cooldown داشتیم که دریافت نوتیفیکیشن های متوالی را محدود می‌کند.

نوتیفیکیشن های مکرر در اندروید 15

کاربران این گزینه را خواهند داشت که Notification cooldown را برای همه اعلان‌ها یا فقط مکالمات روشن کنند. اگر می‌خواهید عامل آزاردهنده چت‌های گروهی را کاهش دهید، این گزینه مفید خواهد بود.

در اصل، Notification cooldown شدت اعلان‌های یک برنامه یا مکالمه را کاهش می‌دهد. اعلان اولیه از یک برنامه یا مکالمه خاص با صدای عادی ارسال می‌شود. پس از آن، هر اعلان پی‌درپی ساکت‌تر خواهد بود.

نوتیفیکیشن های مکرر در اندروید 15

نوتیفیکیشن های مکرر در اندروید 15

به‌نظر می‌رسد که این اعلان‌های تکراری همچنان سروصدا ایجاد می‌کنند و هرگز کاملاً بی‌صدا نخواهند بود. ایده این است که تغییر صدا به کاربر نشان می‌دهد که اعلان‌ها از همان برنامه یا مکالمه یکسان دریافت شده‌اند.

قابل‌ذکر است، یک تایمر ناشناخته وجود دارد که پس از یک دوره زمانی معین بازنشانی می‌شود. هنگامی که این بازنشانی انجام شود، اعلان‌ها با صدای کامل ارسال می‌شوند، حتی اگر از همان برنامه یا مکالمه قبلی باشند. خوب است اگر گوگل به کاربران اجازه دهد تایمر را سفارشی کنند، اما درحال‌حاضر این امکان وجود ندارد.

توضیح رسمی گوگل در مورد Notification cooldown این است که «وقتی اعلان‌های متوالی زیادی از یک برنامه دریافت می‌کنید، به‌تدریج حجم اعلان‌ها را کاهش می‌دهد.»

به‌نظر می‌رسد Notification cooldown افزودنی خوبی برای اندروید 15 خواهد بود، اما جایگزین گزینه‌های مدیریت اعلان‌های موجود نمی‌شود.

نظر شما درباره قابلیت Notification cooldown برای کاهش نوتیفیکیشن‌های دریافتی از یک برنامه یا تماس یکسان چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/19/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا