اخبار فناوری

سامسونگ One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch را برای گلکسی‌های قدیمی منتشر کرد + لیست دستگاه‌ها

سامسونگ دستگاه‌های گلکسی جدید شامل سری Z Fold 5 ،Z Flip 5 ،Tab S9 و Watch 6 را با آخرین نسخه از رابط کاربری خود یعنی One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch عرضه کرد. اکنون، سامسونگ تأیید کرده است که ویژگی‌های این دستگاه‌ها را به گلکسی‌های قدیمی‌تر ازجمله گوشی‌های تاشو، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌آورد.

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

در ادامه، به بررسی ویژگی‌های جدید اضافه‌شده در آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ برای گلکسی‌های قدیمی‌تر می‌پردازیم:

راه‌های جدید برای تعامل با گوشی‌های تاشو

حالت فلکس که در زوایای بین 75 درجه و 115 درجه کار می‌کند، طیف وسیعی از ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته را دریافت می‌کند. اکنون می‌توانید از پنل Flex Mode در گوشی تاشو خود استفاده کنید.

وقتی گوشی خود را در حالت فلکس تا می‌کنید، نماد پنل روی صفحه شناور می‌شود و به شما امکان دسترسی آسان به برخی ابزارها را می‌دهد. همچنین می‌توانید با کشیدن روی نوار ابزار، آن را شخصی‌سازی کنید. این حالت ویژگی‌های پیشرفته مولتی‌تسکینگ، پد لمسی، تصویربرداری از صفحه‌نمایش و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

دکمه نوار پخش رسانه که دارای 10 ثانیه سرعت به جلو و عقب است و به ویژگی‌ها دسترسی دارد، اکنون با فعال شدن پنل Flex Mode در مکانی مناسب نشان داده می‌شود.

کاربران می‌توانند فقط با یک ضربه به نوار ابزار حالت فلکس شخصی‌‌سازی‌شده، به‌سرعت به عقب یا جلو بروند. همچنین می‌توان برای پاسخ دادن به پیام یا مرور پیام‌ها بدون خارج شدن از یک برنامه، یک پنجره چندگانه جدید در بخش دیگر نمایشگر تاشو باز کرد.

عملکردهای بیشتر در دستگاه‌ها

هنگام تماشای ویدیوها در Z Fold 4 ،Z Flip 4 یا Tab S8، مرورگر سامسونگ را در یک پنجره بازشو باز کنید تا ویدیو را قطع نکنید و پنجره را به لبه صفحه بکشید تا در جای خود قرار گیرد. همچنین روی پاپ آپ ضربه بزنید تا پنجره به مکان قبلی باز شود.

با فشار دادن و نگه‌داشتن دستگیره در بالای پنجره بازشو، می‌توانید پنجره پاپ آپ را به چند پنجره دیگر تبدیل کنید. همچنین می‌توانید به‌طور یکپارچه به نمای تقسیم‌شده بروید و به‌راحتی صفحه را ازطریق یک فشار طولانی ساده بر روی نمای بازشو کنترل کنید.

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

کشیدن و رها کردن دو دستی روی صفحه اصلی تاشو و تبلت نیز به شما امکان می‌دهد برنامه موردنظر را با یک دست باز کنید و سپس از دست دیگر برای کشیدن فایل، آیکون یک برنامه یا موارد دیگر به پوشه یا مکان موردنظر خود استفاده کنید. این کار اشتراک‌گذاری چند عکس از گالری را با دیگران ازطریق یک برنامه پیامرسان آسان‌تر می‌کند.

نوار وظیفه در صفحه اصلی اکنون سوئیچینگ سریع کار را با دسترسی به حداکثر چهار برنامه اخیراً‌ اجراشده، ارائه می‌دهد.

بهبود تجربه خواب

سامسونگ اهمیت خواب را تشخیص داده و بر سه عنصر کلیدی برای کمک به کاربران برای رسیدن به خواب بهتر تمرکز کرده است: درک الگوهای خواب شخصی، ایجاد عادات سالم و ایجاد محیطی مناسب برای خواب.

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ

برای کمک به درک بهتر الگوهای خواب کاربران، One UI 5 Watch سامسونگ دارای یک رابط کاربری جدید Sleep Insights است که نمره خواب کاربر و معیارهای مرتبط مانند مراحل خواب، ساعات خروپف و سطح اکسیژن خون را به‌وضوح نشان می‌دهد. این ساعت همچنین Sleep Coaching متناسب با هشت نوع خواب مختلف را ارائه می‌کند که باعث می‌شود کاربران راحت‌تر و انگیزه‌بخش‌تر عادات خود را در هر زمان و هر مکان پیگیری کنند.

برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی، One UI 5 Watch سامسونگ به‌جای چراغ سبز LED از حسگر مادون‌قرمز برای تشخیص خواب استفاده می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های متصل را ازطریق SmartThings خاموش کنند. این ساعت همچنین دارای حالت خواب است که اعلان‌ها را بی‌صدا می‌کند و صفحه‌نمایش گوشی و ساعت را کم نور می‌کند.

تجربه تناسب‌اندام پیشرفته در One UI 5

One UI 5 Watch سامسونگ همچنین دارای حالت ضربان قلب شخصی‌‌سازی‌شده برای ابزارهای دویدن است که پنج سطح شدت تمرین بهینه را بر اساس قابلیت‌های فیزیکی فردی تنظیم می‌کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا اهداف تناسب‌اندام خود را بر اساس توانایی خود، از سوزاندن چربی گرفته تا کاردیوی پرتأثیر، تعیین کنند.

این ساعت همچنین از فعالیت‌های مختلف در فضای باز مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دویدن پشتیبانی می‌کند و کاربران Galaxy Watch Pro می‌توانند به پایگاه داده فایل GPX دسترسی داشته باشند و توصیه‌هایی را برای مسیرهای جدید ازطریق برنامه Samsung Health دریافت کنند.

ویژگی اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN) اکنون برای کاربران سری گلکسی Watch 5 و Watch 4 در دسترس است و بینش جامع‌تری از سلامت قلب ارائه می‌دهد.

واچ‌فیس‌های جدید

در پاییز امسال، کاربران گلکسی Watch Active 2 و Watch 3 واچ‌فیس‌های جدیدی شامل Stretched time و Perpetual را دریافت خواهند کرد که در مدل‌های جدید در دسترس هستند.

تجربه اکوسیستم کهکشان پیشرفته

یک دکمه دسترسی سریع اختصاصی در ساعت گلکسی، به شما امکان می‌دهد دوربین Galaxy Z Flip 4 را مستقیماً ازطریق ساعت خود به‌صورت از راه دور کنترل کنید تا حالت‌های دوربین ازجمله کنترل بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی را به‌طور یکپارچه تغییر دهید.

آپدیت جدید برای کدام دستگاه‌ها ارائه می‌شود؟

سامسونگ از ماه جاری روزرسانی نرم‌افزار One UI 5.1.1 را برای دستگاه‌های گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 منتشر خواهد کرد. این نسخه همچنین در آینده برای دستگاه‌های Z Fold 3 ،Z Flip 3 ،Z Fold 2 و Z Flip در دسترس خواهد بود.

پس از آن گلکسی Tab S8 ،Tab S8+ ،Tab S8 Ultra ،Tab S7 ،Tab S7+ ،Tab S7 FE ،Tab S6 Lite ،Tab A8 ،Tab A7 Lite ،Tab Active 3 و Tab Active 4 Pro به‌روزرسانی 5.1.1 را دریافت خواهند کرد.

علاوه‌بر این، کاربران گلکسی Watch 5 ،Watch 5 Pro ،Watch 4 و Watch 4 Classic به‌زودی ویژگی‌های کلیدی را با به‌روزرسانی One UI 5 Watch دریافت می‌کنند.

نظر شما درباره آپدیت One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ برای گلکسی‌های قدیمی‌تر چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/16/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-one-ui-5-1-1-%D9%88-one-ui-5-watch-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا