اخبار فناوری

سامسونگ یک گوشی مفهومی با قابلیت بستن دور مچ دست را به‌نمایش گذاشت

سامسونگ همواره کانسپت‌های جالب از گوشی‌های هوشمند را در رویدادهای جهانی به‌نمایش می‌گذارد. در کنگره جهانی موبایل امسال (2024 MWC)، سامسونگ یک گوشی مفهومی به سبک نواری را به‌نمایش گذاشت که می‌توان آن را خم کرد و روی مچ دست بست. این شرکت همچنین نمایشگرهای کوچک OLED را نیز به شکل فاکتورهای مختلف متصل به لوازم جانبی و دستگاه‌های مختلف به‌نمایش گذاشت.

گوشی مفهومی سامسونگ با قابلیت بستن دور مچ دست

مفهوم گوشی خمشی که سامسونگ دیسپلی در این نمایشگاه آن را به‌نمایش گذاشت، Cling Band نام دارد. این دستگاه صفحه‌نمایش OLED منعطف دارد و بسته به نوع استفاده می‌تواند به‌عنوان یک تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند استفاده شود.

در حالت باز شده، این دستگاه مانند هر گوشی هوشمند دیگری به‌نظر می‌رسد که دارای فرم فاکتور نازک، صفحه‌نمایش بدون حاشیه در جلو و دوربین در پنل پشتی خود است. همچنین دارای یک پورت USB Type-C و یک بلندگو در پایین نیز می‌باشد. یک ساختار شیارمانند نیز از صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر در هنگام خم شدن دستگاه پشتیبانی می‌کند.

گوشی مفهومی سامسونگ با قابلیت بستن دور مچ دست

گوشی مفهومی سامسونگ با قابلیت بستن دور مچ دست

وقتی گوشی خم می‌شود، شبیه گنبد به‌نظر می‌رسد. در قسمت عقب، این دستگاه به‌همراه دوربین دارای نمایشگر ضربان قلب نیز است. بنابراین، هنگامی که روی مچ قرار می‌گیرد، می‌تواند ضربان قلب و سایر معیارهای سلامتی شما را ردیابی کند. این فقط یک دستگاه مفهومی در این مرحله است و به‌منظور نمایش انعطاف‌پذیری صفحه‌نمایش‌های OLED سامسونگ به‌نمایش گذاشته شده است.

مشکل این طرح مفهومی این است که وقتی از دستگاه به‌عنوان تلفن استفاده می‌کنید، نمی‌تواند ضربان قلب و سایر معیارهای شما را اندازه‌گیری کند، بنابراین تنها بخشی از داده‌های سلامتی شما را همیشه در اختیار خواهد داشت. علاوه‌بر این، پوشیدن آن در هنگام خواب نیز واقعاً ناراحت‌کننده خواهد بود.

Samsung Display همچنین کانسپت‌های دیگری ازجمله نمایشگرهای کوچک دایره‌ای در بالای کیس ایربادز خود را نیز به‌نمایش گذاشت. این شرکت پیش از این کیس‌های هدفون بی‌سیم را با نمایشگر دایره‌ای در بالای آن به‌نمایش گذاشته بود که سطح شارژ، اکولایزر، حالت‌های صوتی و سایر اطلاعات را نشان داده و به شما امکان می‌دهد تنظیمات مختلف را بدون دست زدن به گوشی کنترل کنید.

روز گذشته نیز، موتورولا یک گوشی مفهومی مشابه را به‌نمایش گذاشت که می‌تواند به یک گوشی مچی تبدیل شود. بر اساس گزارش CNET، ظاهراً دستگاه مفهومی موتورولا از نمونه سامسونگ کامل‌تر به‌نظر می‌رسید.

نظر شما درباره گوشی مفهومی سامسونگ با قابلیت بستن روی مچ دست چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/28/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا