اخبار فناوری

رویداد مایکروسافت در 18 فوریه 1401 احتمالاً ChatGPT را با Bing ادغام خواهد کرد

به نظر می رسد دیوانگی خاصی در بین موتورهای جستجو وجود دارد تا نسل بعدی تجربه کاربری را زودتر ارائه دهند. در حالی که امروز بارد گوگل مایکروسافت که به عنوان پاسخ گوگل به ChatGPT اعلام شده است، امروز یک رویداد مطبوعاتی ویژه در مقر ردموند خود برگزار می کند. تمرکز اصلی آن باید مشارکت و ادغام OpenAI و ChatGPT با Bing باشد.

رویداد 18 فوریه 1401 مایکروسافت

مایکروسافت امشب ساعت 21:30 به وقت تهران میزبان یک رویداد خبری مهم خواهد بود. این غول نرم افزاری برای اولین بار هفته گذشته دعوت نامه ای را برای یک رویداد حضوری در دفتر مرکزی شرکت در ردموند ارسال کرد. حالا چند دقیقه پس از اعلام رسمی رقیب ChatGPT، گوگل رسما این رویداد را اعلام می کند.

این شرکت تیزرها را خیلی زودتر از رویداد منتشر نمی کند. اما این احتمال وجود دارد که این شرکت بر روی شایعه ادغام ChatGPT بینگ و مشارکت گسترده تر آن با OpenAI تمرکز کند.

در این دعوتنامه آمده است:

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا “پیشرفت برخی از پروژه های هیجان انگیز را به اشتراک خواهد گذاشت.”

پس منتظر اطلاعیه های مهم باشید. این دعوت تنها چند روز پس از تمدید همکاری مایکروسافت با OpenAI در یک معامله 10 میلیارد دلاری انجام شد که آن را به شریک انحصاری ابری OpenAI تبدیل کرد. خدمات ابری مایکروسافت تمام بارهای کاری OpenAI در محصولات، خدمات API و تحقیقات را تامین می کند.

Google Bard با ChatGPT: شاعر و خواننده گوگل رقابت خواهد کرد

رویداد مایکروسافت نیز لحظاتی پس از معرفی گوگل رقیب ChatGPT خود، Bard، برگزار می شود. “سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه ای” گوگل در حال حاضر تنها توسط یک گروه محدود در حال آزمایش است، اما این شرکت قول داده است که آن را در هفته های آینده به صورت عمومی در دسترس قرار دهد.

پاسخ مایکروسافت به رقیب ChatGPT گوگل، ادغام ChatGPT در نتایج جستجوی Bing خواهد بود. به نظر می‌رسد هفته گذشته این ادغام برای مدت کوتاهی فاش شد و برخی از کاربران بینگ بخش چت جدیدی را با رابطی شبیه ربات چت برای دریافت پاسخ از موتور جستجوی مایکروسافت دیدند.

مایکروسافت به سادگی این تغییر را اینگونه توصیف می کند:بینگ جدیداشاره می کند که “پاسخ های کامل” را به سوالات واقعی ارائه می دهد.

مایکروسافت همچنین قصد دارد مدل‌های مختلف OpenAI را در محصولات مصرف‌کننده و سازمانی خود استقرار دهد. در خارج از بینگ، شایعاتی مبنی بر ورود فناوری OpenAI به سرویس های محبوب Word، PowerPoint و Outlook وجود دارد. مایکروسافت اخیراً Microsoft Teams Premium را با ویژگی های پشتیبانی شده توسط OpenAI منتشر کرده است.

انتشار اخیر ChatGPT زنگ خطر را در گوگل به صدا در می آورد و معرفی ناگهانی Bard درست یک روز قبل از رویداد مایکروسافت نشان می دهد که غول جستجو بسیار ترسیده است.

امیدواریم امروز شاهد ادغام ChatGPT بیشتری در بینگ باشیم و ببینیم که چگونه مایکروسافت قصد دارد مدل‌های OpenAI را در محصولات خود ادغام کند.

نطر شما چی هست؟ به نظر می رسد نسل بعدی تعامل با محتوای وب برای پاسخگویی به کاربران در راه است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا