اخبار فناوری

ری‌برندینگ بزرگ اینتل با حذف حرف i از Core i7 و اضافه شدن سری Ultra

وقتی می‌خواهید یک پیام بزرگ به بازار و کاربران خود ارائه کنید، ری‌برندینگ یکی از روش‌های کاملا جالب توجه خواهد بود. در آستانه‌ی عرضه تراشه‌های نسل چهارده Meteor Lake به نظر می‌رسد که اینتل می‌خواهد کاربران بهتر بدانند که تراشه به‌کاررفته در کامپیوتر شخصی آن‌ها ساخت این شرکت است. ری‌برندینگ بزرگ اینتل با حذف حرف i از Core i7 و اضافه شدن سری Ultra انجام خواهد شد.

ری‌برندینگ بزرگ اینتل

سال‌هاست که از برندینگ Core i اینتل می‌گذرد. مدتی که طی آن اکثرا کامپیوترهای شخصی با اسمی i3, i5, i7 با i9 شناخته می‌شدند. حتی اگر کسی عبارت Core قبل از آن را هم ادا می‌کرد، خیلی کم پیش می‌آمد که اسم “اینتل” را در اکثر جمله‌های خود عنوان کند.

اینطور که پیداست آن‌ها با حذف حرف i می‌خواهند شانس ادا شدن اسم “اینتل” در گفتگوهای معمول را افزایش دهند و تمرکز روی برندینگ “Intel” انجام شود.

همچنین از این پس آن‌ها به نام‌گذاری تراشه‌های هر سال با عنوان “نسل” یا “Gen” نخواهند پرداخت. مثلا قرار نیست تراشه‌های جدید سال ۲۰۲۳ آن‌ها به عنوان نسل چهارده رونمایی شوند.

به صورت خلاصه باید بدانید که CPU‌های جدید این شرکت در ۳ برند زیر عرضه خواهند شد:

  1. ۱- اینتل یا Intel
  2. ۲- اینتل کُر یا Intel Core
  3. ۳- اینتل کُر اولترا یا Intel Core Ultra

همانطور که می‌دانید سال گذشته اینتل تصمیم گرفت تا برندهای ارزشمند Pentium و Celeron را کنار بگذارد. حالا تراشه‌های اقتصادی این برند صرفا با نام Intel و عدد پس از آن شناخته می‌شوند، مثلا Intel N200.

نام‌گذاری جدید تراشه‌های اینتل

نام‌گذاری جدید تراشه‌های اینتل

تراشه‌های اولترا اینتل چه شخصیتی خواهند داشت؟

هنوز دقیقا مشخص نیست که سری اینتل کُر اولترا چه تراشه‌هایی هستند. با این حال اشاره شده که محصولات Ultra اینتل دارای ویژگی‌های زیر خواهند بود:

  1. ۱- مجموعه ویژگی‌های بهتر
  2. ۲- گرافیک‌های Arc یکپارچه که در هیچ محصول سری Coreی نخواهید دید
  3. ۳- قابلیت‌های هوش مصنوعی
  4. ۴- “بهترین عملکرد مطلق” در بین محصولات اینتل

نکته مهم برای کابران علاقه‌مندی مانند من و شما این است که همچنان خواهیم توانست شناسه الفبایی-عددی کامل یک تراشه را جستجو کنیم. در این روش نام‌گذاری قدیمی که در حقیقت کد عددی آن است، دسته‌بندی و نسل تراشه مشخص است.

مثلا چند نمونه نام‌گذاری خیالی از محصولات جدید اینتل می‌تواند به شکل زیر باشد:

  1. ۱- Intel Core Ultra 9 processor 1290H
  2. ۲- Intel Core Ultra 7 processor 1170K
  3. ۳- Intel Core 5 processor 1050U

حذف “نسل” از نام‌گذاری محصولات باعث سردرگمی خریداران می‌شود

وقتی دیگر در نام تجاری محصولات از عبارت Gen یا نسل استفاده نشود، شاید یک کاربر عادی وقتی به بازار می‌رود به سادگی یک یا چند نسل قدیمی‌تر را به جای جدیدترین تراشه بخرد. چون اگر شناسایی تراشه از روی مدل عددی را نداند نمی‌تواند بفهمد تراشه نسل چند است.

به نظر می رسد اینتل فکر می کند که این یک ویژگی مثبت است تا یک اشکال. آن‌ها می‌گویند:

“مشتریان ما یعنی شرکت‌های تولیدکننده کامپیوترهای شخصی هم باید بسیاری از محصولات قدیمی‌تر را بفروشند… فریاد زدن «نسل سیزدهم» چیزهای جدید را برجسته می‌کند، اما آنچه را که قدیمی است نیز فریاد می‌زند. ما می‌خواهیم شرایط را کمی انعطاف‌پذیرتر کنیم.”

در حقیقت گویا اینتل می‌خواهد با ایجاد این سرگردمی به فروشندگان کامپیوترهای شخصی کمک کند که نسل‌های قدیمی‌تر را راحت‌تر بفروشند!

شما فکر می‌کنید کنار گذاشتن برندهای بزرگی که مثلا به صورت Core i5 و Core i7 شناخته می‌شدند، برای اینتل مثبت خواهد بود؟ به هر حال مشخص است که این شرکت در ری‌برندینگ محصولات خود جدی است و باید نتایج را بعدا در بازار و از نگاه مشتریان رصد کرد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/15/%D8%B1%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%AD%D8%B1%D9%81-i-%D8%A7%D8%B2-core-i7-%D9%88/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا