اخبار فناوری

هدست واقعیت ترکیبی اپل آخرین امید برای بقای بازار فناوری خواهد بود

شایعات حاکی از آن است که اپل کنفرانس توسعه دهندگان آینده خود را به حالت تعلیق در می آورد. WWDC 2023برای رونمایی از نسل اول هدست AR/VR مدت هاست که شایعه شده و از آن استفاده خواهد کرد. اکنون، به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، معرفی هدفون های این شرکت نقطه عطفی بزرگ در تلاش های آن ها برای متقاعد کردن سرمایه گذاران برای فروش دستگاه و آخرین امید برای تداوم بازار فناوری خواهد بود.

آخرین امید واقعیت افزوده برای هدست اپل

KB در مقاله میانگین او در مورد تخمین فروش آتی هدست های واقعیت مجازی سونی و متا نوشت:

رویداد بعدی اپل احتمالاً آخرین امید برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران است که هدست AR/MR شانس تبدیل شدن به محصول بزرگ بعدی لوازم الکترونیکی مصرفی را دارد.»

با کاهش زمان تولید PS-VR2 توسط سونی و تخمین زده می شود که تنها 300000 دستگاه از این هدست عرضه شود تلاش حرفه ای متا، کو می‌گوید «شواهد کافی» وجود ندارد که نشان دهد هدست‌های AR/VR می‌توانند به چیز بزرگ بعدی در لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل شوند.

با نزدیک شدن به رونمایی از هدست واقعیت مجازی/AR/VR اپل، شک و تردیدها در مورد معرفی محصولی که مردم واقعاً مایل به خرید آن هستند، افزایش می یابد. در اواخر ماه مارس، نیویورک تایمز به نقل از کارمندان اپل در مورد عدم سودمندی و قیمت این هدست ابراز نگرانی کرد. برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا این دستگاه برخلاف آیفون و آی‌پد یک «رفع مشکل در جستجوی مشکل» است یا خیر. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که این هدست مانند سایر دستگاه‌های اپل با “شفافیت دقیق ماموریت” عرضه نشود.

آخرین امید واقعیت افزوده برای هدست اپل

آخرین امید واقعیت افزوده برای هدست اپل

تیم کوک مدیر عامل اپل یک مصاحبه مفصل او در اوایل این هفته گفت که “شک و تردیدهای زیادی” در مورد همه کارهایی که شرکت تاکنون انجام داده است وجود داشته است، اما اپل همچنان موفق بوده است.

او گفت:

اگر قرار است کار جدیدی انجام دهید، همیشه شکاکان وجود خواهند داشت. من علاقه ای به کنار هم قرار دادن نظرات دیگران ندارم و در بازارهایی که وارد می شویم، قصد داریم تکنولوژی اولیه را کنترل کنیم.»

در حالی که کو در اواخر ماه مارس پیش بینی کرد که هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است در WWDC معرفی نشود زیرا اپل برنامه تولید انبوه خود را عقب انداخته است، مارک گورمن از بلومبرگ روز یکشنبه گفت که اپل همچنان قصد دارد این دستگاه را در کنفرانس WWDC در سال 2023 به نمایش بگذارد.

شایعه شده است که هدست AR/VR اپل از نمایشگرهای 4K میکرو OLED، ده ها دوربین برای ثبت هر حرکت از محیط گرفته تا حرکات و حالات چهره کاربر و نرم افزار ارتباطی Focus استفاده می کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا