اخبار فناوری

اندروید 14 به دلایل امنیتی از نصب برنامه های قدیمی جلوگیری می کند

گوگل با ایجاد دستورالعمل های سختگیرانه تر برای توسعه و توزیع برنامه های کاربردی، به دنبال جلوگیری از آلوده شدن گوشی های هوشمند توسط بدافزارها است. این شرکت تضمین کرده است که برنامه‌ها در Google Play عاری از بدافزار هستند. با این حال، امکان نصب برنامه‌ها از طریق منابع دیگر، حفره‌ای برای نفوذ بدافزار ایجاد کرده است. برنامه های گوگل اندروید 14 امکان نصب برنامه های قدیمی و قدیمی را مسدود کنید. هدف از این کار حذف امکان انتشار بدافزار از طریق برنامه های قدیمی است.

اندروید 14 قابلیت نصب اپلیکیشن های قدیمی را از کاربران حذف می کند!

گوگل همیشه از کاربرانش می خواهد که برنامه هایی را که استفاده می کنند به روز نگه دارند. از آنجایی که آخرین نسخه سیستم عامل گوگل، اندروید 13، تنها در 5.2 درصد از گوشی های کاربران استفاده می شود. گوگل احتمالا این محدودیت API را به اندروید 6 افزایش خواهد داد تا از کاربران در برابر بدافزار محافظت کند. این کار توسط گوگل انجام می شود زیرا حملات بدافزار معمولاً نسخه های قدیمی اندروید (که فقط دارای وصله های امنیتی قدیمی هستند) را هدف قرار می دهند. هنگامی که Google شروع به مسدود کردن عملکرد sideloading می کند (قابلیت دانلود برنامه ها از منابعی غیر از Google Play و نصب دستی آنها)، تعداد حملات بدافزار به طور چشمگیری کاهش می یابد.

سایت اینترنتی گیزموچینا او همچنین اشاره می کند که گوگل در حال بررسی راه حلی است که به سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی اجازه می دهد تا قابلیت «جلوگیری از نصب برنامه های قدیمی» را فعال یا غیرفعال کنند. این شرکت تشخیص داده است که گسترش بدافزار در میان گوشی های هوشمند اندرویدی یک مشکل است و در حال انجام اقداماتی برای رفع آن است. گفته می شود گوگل در صورت نیاز راهی برای نصب اپلیکیشن های قدیمی روی گوشی های هوشمند خود در اختیار کاربران قرار می دهد.

اما این روند قطعا پیچیده تر از نصب یک فایل APK معمولی بر روی تلفن همراه خواهد بود. در واقع هدف این است که دور زدن این ویژگی برای اکثر کاربران دشوار شود. اما کاربرانی که واقعاً نیاز به نصب برنامه های قدیمی دارند، مشکلی ندارند. احتمالاً این قابلیت در نسخه پیش نمایش اندروید 14 (که قرار است در مارس 2023 برای کاربران در دسترس باشد) در دسترس خواهد بود.

ویژگی‌های Health Connect اندروید 14 به طور پیش‌فرض برای سایر برنامه‌ها خواهد بود

نظر شما در مورد این ویژگی جدید چیست؟ آیا گوشی اندرویدی شما به بدافزار آلوده شده است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا