اخبار فناوری

ربات اپل ممکن است به‌زودی به واقعیت تبدیل شود

به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل درحال بررسی پروژه‌های مختلف «ربات شخصی» است تا محصول بزرگ بعدی خود را عرضه کند.

ربات اپل

یکی از این پروژه‌ها به‌عنوان یک «ربات متحرک» توصیف می‌شود که «کاربران را در خانه‌هایشان تعقیب می‌کند»، درحالی‌که گفته می‌شود دیگری «دستگاه خانگی رومیزی پیشرفته‌ای است که از رباتیک برای حرکت نمایشگر استفاده می‌کند».

«به‌گفته این افراد، مهندسان اپل درحال بررسی یک ربات متحرک هستند که می‌تواند کاربران را در اطراف خانه‌هایشان دنبال کند. به‌گفته آنها، سازنده آیفون همچنین یک دستگاه پیشرفته خانگی رومیزی توسعه داده است که از رباتیک برای حرکت نمایشگر در اطراف استفاده می‌کند.»

این گزارش می‌گوید اپل درحال بررسی استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که به ربات‌ها کمک می‌کند تا در فضاهای شلوغ خانه‌های مردم حرکت کنند. اپل ظاهراً در ابتدا درنظر داشت ربات‌هایی بسازد که بتوانند از پس کارهای روزمره برآیند، مانند تمیز کردن ظروف در سینک، اما گورمن بیان می‌کند که این محصول در این دهه به‌دلیل «چالش‌های فوق‌العاده دشوار مهندسی» بعید است.

ربات اپل

ربات اپل

ربات خانگی اپل می‌تواند با ربات‌هایی مانند آمازون Astro که به‌عنوان یک دستیار مجازی عمل می‌کند و نظارت بر امنیت خانه را ارائه می‌دهد، رقابت کند.

در مورد دستگاه رومیزی، گورمن ادعا می‌کند که یک ایده این بود که نمایشگر آن «تقلید حرکات سر» یک فرد در تماس ویدیویی FaceTime باشد. بااین‌حال، او گفت که اپل با چالش‌های فنی مرتبط با «تعادل وزن یک موتور رباتیک روی یک پایه کوچک» مواجه شده است و برخی از مدیران اپل ظاهراً در مورد توسعه چنین دستگاهی بحث کرده‌اند.

گفته می‌شود که پروژه‌های رباتیک اپل در مراحل اولیه تحقیقات هستند و مشخص نیست که آیا هیچ‌یک از آنها هرگز معرفی خواهند شد یا خیر. درحال‌حاضر، این‌ها فقط در حد ایده‌هایی هستند، اما ایده‌هایی جذاب که در صورت به‌وقوع پیوستن، محصول بزرگ بعدی این شرکت را رقم می‌زنند.

نظر شما درباره معرفی نوعی ربات از سوی اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/04/%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A8/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا