اخبار فناوری

رابط کاربری HyperOS شیائومی را در اسکرین‌شات‌های جدید ببینید

در اطلاعیه دیروز، شیائومی برنامه‌های خود را برای معرفی یک سیستم‌عامل جدید با نام HyperOS که قرار است جایگزین رابط کاربری MIUI این شرکت شود، فاش کرد. درحالی‌که انتظار می‌رود انتشار رسمی این سیستم‌عامل مبتنی‌بر اندروید 14 همزمان با عرضه گوشی‌های سری Xiaomi 14 صورت گیرد، به‌تازگی اسکرین‌شات‌هایی از رابط کاربری HyperOS شیائومی در Weibo فاش شده است که نگاهی اجمالی به طراحی این سیستم‌عامل جدید را نشان می‌دهد.

رابط کاربری HyperOS شیائومی

یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات در رابط HyperOS، طراحی مجدد کنترل سنتر است. در این رابط جدید، کنترل سنتر در مرکز قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده افزایش اهمیت دسترسی به آن است. این تغییر با دیدگاه شیائومی برای HyperOS به‌عنوان «سیستم‌عامل بوم‌شناختی برای انسان، خانه و خودرو» مطابقت دارد.

این نشان می‌دهد که HyperOS صرفاً یک ارتقاء تدریجی نسبت‌به MIUI نیست. این یک حرکت استراتژیک به‌منظور آماده‌سازی برای حمله قریب‌الوقوع شیائومی به دنیای سیستم‌عامل‌های مختلف به‌خصوص در بخش خودرو است. گنجاندن کنترل سنتر جدید شیائومی یکی از اجزای کلیدی HyperOS است که امکان ادغام یکپارچه بین صفحه‌نمایش با دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

رابط کاربری HyperOS شیائومی

رابط کاربری HyperOS شیائومی

یکی دیگر از جنبه‌های قابل‌توجه HyperOS، پیکربندی مجدد کلیدهای میانبر است. این رابط کاربری اکنون تعداد بیشتری میانبر را در خود جای می‌دهد که طرح آن‌ها نیز هماهنگ‌تر است. این قابلیت بهبودیافته نوید می‌دهد که ناوبری و مولتی‌تسکینگ را حتی برای کاربران راحت‌تر کند.

با مقایسه HyperOS با MIUI 14، بدیهی است که شیائومی تغییرات قابل‌توجهی را در جنبه‌های مختلف ازجمله سفارشی‌سازی صفحه قفل، صفحه اصلی، کنترل سنتر، برنامه آب‌وهوا، تقویم و موارد دیگر ایجاد کرده است. صفحه قفل، به‌ویژه انعطاف‌پذیری جدیدی را ارائه داده و به کاربران امکان می‌دهد آن را مطابق میل خود تنظیم کنند. بااین‌حال، ذکر این نکته ضروری است که درحالی‌که این اسکرین‌شات‌های فاش‌شده نمایی وسوسه‌انگیز از اتفاقات آینده را ارائه می‌دهند، هنوز به‌طور رسمی توسط شیائومی تأیید نشده‌اند.

با HyperOS، شیائومی موقعیت خود را برای ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه‌تر در چندین دستگاه، احتمالاً از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها، نشان می‌دهد. همان‌طور که منتظر انتشار رسمی این نسخه درکنار سری جدید شیائومی 14 هستیم، علاقه‌مندان به فناوری و طرفداران شیائومی می‌توانند منتظر عصر جدیدی در اکوسیستم این شرکت باشند که نوید عملکردهای پیشرفته و طراحی تازه و کاربر محور را می‌دهد.

نظر شما درباره رابط کاربری HyperOS شیائومی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/18/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-hyperos-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%B4%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا