اخبار فناوری

دعوا در کمپ چینی‌ها: طعنه شیائومی به وان پلاس برای مشکل OnePlus 12

حدود یک هفته از معرفی وان پلاس ۱۲ می‌گذرد و آنطور که پیداست کاربران از مشکل کیفیت ساخت این دستگاه ناراضی هستند. موضوع جایی جالب می‌شود که مدیر اجرایی برند Redmi (زیرمجموعه شیائومی) به این مشکل پرداخته و وان پلاس از این موضوع ناراحت است. در حقیقت طعنه شیائومی به وان پلاس برای مشکل OnePlus 12 به نوعی باعث دعوا در کمپ چینی‌ها شده است!

طعنه شیائومی به وان پلاس و پرداخت به مشکل OnePlus 12

وان پلاس ۱۲ در حال حاضر در چین در دسترس کاربران علاقه‌مند است، اما برخی از خریداران اولیه از شکاف بین محفظه دوربین و بقیه گوشی شکایت داشتند. چند کاربر دیگر نیز از چسب اضافی در درز بین محفظه و پوشش عقب ناراضی بودند.

اکنون، رئیس OnePlus چین، لی جی لوئیس، پاسخی طولانی به این مشکلات در Weibo منتشر کرده است. برای شروع، مدیر اجرایی ادعا می کند که این “در واقع یک مشکل کیفیت یا طراحی نیست.”

این مدیر اجرایی توضیح داد:

با توجه به ضرایب انبساط و انقباض حرارتی متفاوت مواد مختلف و نیازهای تولید انبوه، هر موبایلی تحمل خاصی را برای جلوگیری از به‌راحتی شکستن، حفظ می کند.

در واقع هر محصولی باید با توجه به محدودیت‌های طراحی که دارد، تلورانس خاصی را حفظ کند تا در تجربه تولید و رسیدن به دست کاربر با مشکلی مواجه نشود.

وی همچنین در این پست اظهار داشته که تلفن‌های پرچمدار معمولاً از چسب برای تکمیل پروسه ساخت استفاده می کنند. البته آنطور که کاربران می‌گویند، صرف استفاده از چسب نیست که مشکل آن‌هاست، اینکه این چسب دیده می‌شود یا حتی در برخی موارد یک حشره زیر آن است (!) موضوع ناخوشایندی خواهد بود.

در تصاویر زیر می‌توانید مصادیق این موضوع را ببینید:

وحود حشره در چسب قاب پشتی وان پلاس ۱۲

وحود حشره در چسب قاب پشتی وان پلاس ۱۲

دیده شدن چسب زیر شیشه قاب پشتی وان پلاس ۱۲

دیده شدن چسب زیر شیشه قاب پشتی وان پلاس ۱۲

دیده شدن چسب زیر شیشه قاب پشتی وان پلاس ۱۲

دیده شدن چسب زیر شیشه قاب پشتی وان پلاس ۱۲

دیده شدن چسب زیر شیشه قاب پشتی وان پلاس ۱۲

دیده شدن چسب زیر شیشه قاب پشتی وان پلاس ۱۲

وان پلاس به کاربران اطمینان داد که شکاف محفظه دوربین OnePlus 12 بر گواهی IP (مقاومت در برابر آب و خاک) گوشی تأثیر نمی‌گذارد و خاطرنشان کرد که درزگیر گردوغبار و پوشش‌های مقاوم در برابر آب در داخل تلفن به کار گرفته شده است.

کاربران ناراضی از وان پلاس ۱۲ می‌توانند آن را پس بدهند یا تعویض کنند

مدیر اجرایی OnePlus همچنین گفت که کاربرانی که به هر دلیلی OnePlus 12 را دوست ندارند، می توانند آن را در عرض هفت روز تعویض یا بازگردانند.

طعنه شیائومی به وان پلاس

رئیس وان پلاس چین همچنین درباره شرکت‌های رقیب که توجه را به این موضوع جلب کردند، صحبت کرد.

مدیر اجرایی شیائومی (ردمی)، لو ویبینگ در اظهارات خود نام وان پلاس را ذکر نکرد، اما دیروز در Weibo اظهار داشت که این مشکلات به دلیل استانداردهای کنترل کیفیت کمتر سختگیرانه به وجود آمده است.

نماینده OnePlus احتمالاً با اشاره به Lu گفت:

“برخی از مدیران برندهای دیگر اغلب به طور بدخواهانه مردم را گمراه می کنند.” آنها جرات نمی کنند توانایی های محصول خود را مقایسه کنند و فقط جرات انجام حرکت های کوچک را دارند. بدیهی است که یک دوست خاص نگران این است که محصول پرچمدارش مورد تهدید (محصول ما) باشد.»

مدیر شیائومی بر اظهارات خود پافشاری کرد

به نظر می رسد مدیر شیائومی در مورد ادعاهای خود توضیحات بیشتری ارائه کرده است. لو در یک پست Weibo ادعا کرد که ۴ عامل منجر به شکاف دوربین OnePlus 12 شده است.

این موارد عبارت‌انداز:

  1. ۱- جنس موارد مختلف استفاده شده در قاب پشتی دستگاه
  2. ۲- شعاع انحنای زیاد
  3. ۳- استاندارهای تلورانس مختلف
  4. ۴- تلورانس مواد

در مواجهه با این مشکل، راه‌حل اضطراری «چسب‌کاری» است. با این حال، اگر این کار در کارخانه‌ای بدون گرد و غبار انجام نشود، مواد خارجی به راحتی به آن می‌چسبند. همانطور که در تصاویر بالا دیدید، یک حشره در چسب قاب پشتی وان پلاس ۱۲ قابل مشاهده بود. همچنین می‌توانید این تصویر را اینجا هم ببینید:

وحود حشره در چسب قاب پشتی وان پلاس ۱۲

وحود حشره در چسب قاب پشتی وان پلاس ۱۲

مدیر شیائومی همچنین اعتراف کرد که ظاهر قابل رویت چسب بر قابلیت استفاده گوشی تأثیر نمی گذارد و اگر زیاد به ظاهر دستگاه اهمیت ندهید، مشکل بزرگی نخواهد بود.

به هر حال آنطور که پیداست، وان پلاس ۱۲ در ابتدای راه به مشکل خورده و به دلیل رقابت قابل توجه بین OnePlus 12 و سری پرچمدار Xiaomi 14 می‌بینیم که چینی‌ها از فرصتی استفاده می‌کنند تا برتری خود را نشان بدهند، یا حداقل ضعف رقیب را بزرگ کنند.

نظر شما چیست؟ اگر یک موبایل پرچمدار بخرید و چنین ایراد ظاهری داشته باشد، چه حسی خواهید داشت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/12/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B7%D8%B9%D9%86%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا