اخبار فناوری

خبر جدید | Canalys: رشد سالانه 11 درصدی و بازگشت سامسونگ به صدر جدول در سه‌ماهه نخست 2024 | مایفون مگ

واحد خبری مایفون مگ: Canalys در تاریخ 15 آوریل (27 آوریل) گزارش خود را از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 منتشر کرد که بر اساس این گزارش، بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه گذشته رشد سالانه 11 درصدی عرضه را داشته است. که عمدتاً به دلیل افزایش تقاضای مصرف کننده همراه با بهبود وضعیت اقتصاد کلان جهانی است. آمار Canalys حاکی از آن است که سامسونگ با 20 درصد سهم بازار جایگاه اول را به دست آورد، در حالی که اپل و شیائومی به ترتیب با سهم 16 و 14 درصدی در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. چهارمین فروشنده برتر گوشی های هوشمند Transsion است که 10 درصد سهم بازار را در اختیار دارد و در نهایت Opp با سهم 8 درصدی این لیست را تکمیل می کند.

Samsung Galaxy S24 و Galaxy S24+

طبق آمار Canalys، سامسونگ بزرگترین تامین کننده گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری بوده است. این موفقیت عمدتاً به دلیل تقاضای زیاد برای سری گلکسی اس 24 از جمله گلکسی اس 24 پلاس، گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 اولترا و استقبال کاربران از پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت به نام Galaxy AI است. اگرچه اپل سه ماهه چهارم سال 2023 را به خوبی پشت سر گذاشت و مقام اول را به خود اختصاص داد، اما در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2024، با 16 درصد از سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت.

سهم برندهای گوشی های هوشمند در بازار جهانی گوشی های هوشمند از سه ماهه اول 2020 تا سه ماهه اول 2024

پس از اپل، شرکت چینی شیائومی سهم بازار 14 درصدی را به خود اختصاص داده است که به لطف تقاضای زیاد برای گوشی های سری ردمی در بخش پایین رده و عرضه موفق ردمی A3 جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. ترانسشن هلدینگ با برندهایی مانند Tecno، Infinix و Itel شاهد رشد قابل توجه 67 درصدی از 6 درصد در سه ماهه اول سال 2023 به 10 درصد در سه ماهه اول سال جاری بوده و در رتبه چهارم قرار گرفته است. پنجمین شرکت در این فهرست، شرکت چینی Oppo است که با وجود کاهش 20 درصدی سهم بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.

عرضه جهانی گوشی های هوشمند از سه ماهه اول 2020 تا سه ماهه اول 2024

Le Xuan Chiew، تحلیلگر Canalys درباره این گزارش گفت: «بازار جهانی گوشی‌های هوشمند امسال با شرایط مثبت شروع شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود چشمگیری را نشان داد. وی می افزاید: (بازار گوشی های هوشمند) در سه ماهه اول سال 2023 به دلیل رکود اقتصادی و فشارهای تورمی با مشکلاتی مواجه شد. اما بازار به لطف ثبات اقتصادی، عرضه محصولات جدید و تلاش‌های تبلیغاتی قوی بهبود یافته است و به فروشندگان گوشی‌های هوشمند فرصتی عالی برای احیای رشد داده است.

به گفته کیو، شرکت‌های بزرگ با ترویج محصولات پیشرفته و ایجاد تمایز با ارائه ویژگی‌هایی مانند خدمات پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، همراه با استفاده از استراتژی‌های تولید مبتنی بر اکوسیستم، از فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند. در این راستا، همه نگاه ها به اپل در سال 2024 است. رونمایی از محصولات جدید مجهز به هوش مصنوعی احتمالا فرصت های جدیدی ایجاد می کند و دستگاه های پیشرفته و نوآوری های جدیدی را در سراسر اکوسیستم شرکت ایجاد می کند.

از نظر چیو، بازار از نظر قیمت به طور فزاینده ای دوقطبی شده است. از آنجایی که بخش پایین رده یا سطح پایین با محصولات جدید شیائومی و ترنسشن اشباع شده است، در همان زمان، شرکت هایی مانند Oppo، Vivo و Samsung به دنبال به دست آوردن سهم بیشتری در این بخش با سرمایه گذاری هنگفت در بازاریابی و یافتن هستند. محصولات جدید. مسیرهای رشد پیشرفته به گفته کیو، سامسونگ با تبلیغ مداوم پلتفرم Galaxy AI خود توانسته است فروش گوشی های سری S24 خود را با موفقیت افزایش دهد.

تحلیلگر Canalys همچنین اضافه کرد که فروشندگان آینده نگر گوشی های هوشمند در حال افزایش سرمایه گذاری خود در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی هستند. این بازارها از طبقه متوسط ​​رو به رشد سود می برند، زیرا نه تنها ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در مقایسه با بازارهای اشباع شده به افزایش خود ادامه می دهد، بلکه ترجیحات کاربران برای مدل های رده بالا نیز در حال تغییر است.

در پایان این گزارش، لوکاس چانگ، تحلیلگر Canalys Research به فروشندگان گوشی های هوشمند هشدار داد که با وجود رونق بازار، سطح موجودی خود را به دقت بررسی کنند. زیرا به دلیل شرایط تورمی حاکم بر جهان، تامین کنندگان ممکن است با عرضه مازاد و بی ثباتی مالی مواجه شوند. به گفته ژانگ، کانال‌های فروش در تلاش هستند تا با پیش‌بینی اصلاح جزئی موجودی در سه‌ماهه دوم سال 2024، عرضه بالای فصل‌های گذشته را به فروش برسانند و بازار را برای عرضه‌های جدید در اواخر سال آماده کنند. این منجر به رشد پایدارتر بازار در بلند مدت خواهد شد.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5363-canalys-global-smartphone-market-report-q1-2024.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا