اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی vivo V29 – میان‌رده‌ای با نمایشگر 1.5K و بزرگ‌ترین فلش حلقه‌ای Aura Light | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی ویوو روز یکشنبه 13 آگوست 2023 (22 مرداد 1402) از جدیدترین گوشی هوشمند خود در سری V رونمایی کرد. این اسمارت‌فون vivo V29 نام داشته و مثل سایر دیوایس‌های سری V، تمرکز آن روی دوربین گوشی است. با نگاه به ظاهر گوشی، حس تماشای یک پرچمدار به شما دست خواهد داد، اما از لحاظ مشخصات می‌توان V29 را در رده میانی رو به بالا جای داد. بدنه مقاوم، نمایشگر با وضوح بالا، تراشه اسنپ‌دراگون 778G، دوربین‌های 50 مگاپیکسلی در جلو و عقب، باتری 4,600 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم از جمله مهم‌ترین مشخصات vivo V29 محسوب می‌شوند. در ادامه سعی داریم مشخصات و امکانات این محصول جدید را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری

همان طور که گفته شد، vivo V29 ظاهر بسیار زیبا و شکیلی دارد. این اسمارت‌فون در دو رنگ آبی (Peak Blue) و مشکی (Noble Black)، ارغوانی و قرمز به تولید رسیده است. در طراحی مدل آبی، از ذرات مغناطیسی سه بعدی استفاده شده که طرحی شبیه به کوه را تداعی می‌کنند. این ذرات با تغییر زاویه تابش نور، شناور به نظر رسیده و افکت‌های جذابی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل شرکت سازنده نام Floating Mountain را برای این سبک طراحی انتخاب کرده است.

در قسمت پشتی، یک ماژول مستطیل‌شکل بزرگ دیده می‌شود که همرنگ با بدنه گوشی طراحی شده است. بخش پشتی گوشی از جنس شیشه ساخته شده است. گوشی هوشمند vivo V29 یکی از بادوام‌ترین گوشی‌های سری V بوده و با احراز درجه حفاظت IP68 (حداقل روی کاغذ) مقاومت خوبی در برابر آب و گرد و خاک از خود نشان خواهد داد. ناگفته نماند، V29 در اندازه‌های 7.46×74.37×164.18 میلی‌متر طراحی شده و 186 گرم وزن دارد.

صفحه‌نمایش

ویوو صفحه نمایش V29 را بهترین نمایشگر در سری V می‌داند. این صفحه یک نمونه AMOLED به قطر 6.78 اینچ و رزولوشن 1260×2800 پیکسل است که تراکم 452ppi را به دست می‌دهد. به این ترتیب با یک نمایشگر 1.5K سروکار داریم که می‌توانیم وضوح آن را بین +FHD و +QHD جای دهیم. نرخ نمونه‌برداری تاچ لحظه‌ای نمایشگر 1000 هرتز بوده و در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی می‌شود. حداکثر روشنایی نقطه‌ای 1,300 نیتی، پشتیبانی از +HDR10، کاهش نور صفحه PWM با فرکانس 2,160 هرتز و محافظت از چشم با اخذ 3 تأییدیه از SGS، سایر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند. ناگفته نماند، این پنل 10 بیتی در لبه‌های چپ و راست دارای خمیدگی 55 درجه است.

پردازش و حافظه

در بخش پردازشی تراشه اسنپ‌دراگون 778G کنترل امور را در دست گرفته است. این چیپ‌ست 6 نانومتری از یک هسته 2.4 گیگاهرتزی و سه هسته 2.2 گیگاهرتزی (از نوع Cortex-A78) و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 642L است. به منظور کاهش حرارت CPU، یک سیستم خنک‌کننده به مساحت 35,227 میلی‌متر مربع و مجهز به اتاقک بخار پیش‌بینی شده است. گفتنی‌ست، حافظه رم دستگاه 8 گیگابایت است که می‌توان آن را تا 8 گیگابایت دیگر به شکل مجازی ارتقاء داد. ظاهراً نسخه‌ای این گوشی با رم 12 گیگابایتی نیز در دسترس قرار خواهد داشت که امکان ارتقاء آن نیز تا 8 گیگابایت از طریق حافظه داخلی وجود دارد. ظرفیت حافظه داخلی گوشی نیز 256 گیگابایت (ظاهرا غیرقابل ارتقاء) اعلام شده است.

مجموعه دوربین

سه دوربین و دو فلش ال‌ای‌دی در ماژول پشت دستگاه به چشم می‌خورند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.88 قرار گرفته است. این دوربین مجهز به سنسور نسبتا بزرگی به اندازه 1/1.56 اینچ بوده و به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده است. حالت شب، عکس زنده، ضبط ویدئوی همزمان با دوربین‌های عقب و جلو، پانوراما، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، اسلوموشن، تصویربرداری از اسناد و عکاسی از ماه در آسمان شب، از جمله مهم‌ترین امکانات این دوربین به شمار می‌روند. یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 و یک دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 از دیگر اجزای مجموعه دوربین در پشت هستند.

بدون شک، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های جذابیت V29 به نحوه نورپردازی مجموعه دوربین آن مربوط می‌شود. در قسمت پشتی گوشی، علاوه بر یک فلش ال‌ای‌دی معمولی، یک فلش LED حلقه‌ای نیز به چشم می‌خورد که شرکت سازنده نام تجاری Aura Light را روی آن گذاشته است. البته، ویوو پیش از این در برخی گوشی‌های خود – از جمله گوشی‌های سری S17 و سری V27 – از این نوع فلش حلقه‌ای استفاده کرده بود، اما طبق ادعای ویوو، فلش حلقه‌ای در V29 با قطر 15.6 میلی‌متر، بزرگ‌ترین نمونه Aura Light در بین تمام گوشی‌های ویوو به شمار می‌رود.

این فلش حلقه‌ای با ایجاد افکت نوری سه بعدی، نوری یک‌دست از تمام زوایا را به دست داده و می‌تواند سایه‌های صورت یا دیگر نقاط تاریک سوژه را حذف کند. طبق ادعای شرکت سازنده، ناحیه‌ای که این فلش می‌تواند آن را روشن کند تا 9 برابر نسبت به فلش‌های معمولی بزرگ‌تر بوده و در عین حال نور ساطع‌شده از آن، چشم را اذیت نخواهد کرد (چیزی شبیه به نورپردازی در استودیوهای عکاسی). جالب است بدانید به گفته ویوو، میزان روشنایی ایجاد شده توسط این فلش تا 36 درصد نسبت به نسل قبلی آن افزایش داشته است.

همان طور که در پشت گوشی شاهد مجموعه دوربین قدرتمندی بودیم، در جلوی گوشی نیز می‌توان این سطح از توانمندی را پیدا کرد، زیرا یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی به گشودگی f/2.0 و میدان دید 92 درجه در حفره بالای نمایشگر تعبیه شده است. این دوربین به فوکوس خودکار و لرزه‌گیر الکترونیکی مجهز شده و به گفته ویوو توانایی بالایی در برداشت سلفی‌های گروهی بدون اعوجاج دارد. از نکات چشمگیر درباره این دوربین آن است که 2 فلش LED برای آن پیش‌بینی شده و به این ترتیب، می‌توان سلفی‌های باکیفیتی (حتی در نور کم) را از آن انتظار داشت.

باتری و حسگر

ظرفیت باتری در V29 معادل 4,600 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. شاید این رقم برای اسمارت‌فونی مثل V29 کمی ناامیدکننده باشد، اما توان نسبتا بالای شارژر، تا حدی آن را جبران می‌کند. شارژر 80 واتی گوشی می‌تواند تنها در عرض 18 دقیقه، ذخیره باتری را از 1 به 50 درصد برساند. ناگفته نماند، با توجه به AMOLED بودن صفحه نمایش، حسگر اثر انگشت نیز درون نمایشگر تعبیه شده است.

سیستم‌عامل و ارتباطات

سیستم‌عامل گوشی اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی Funtouch OS 13 توسعه یافته است. همان طور که گفته شد، این دیوایس از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. اسمارت‌فون V29 دو سیم‌کارت می‌پذیرد: سیم‌کارت اول از نوع نانو بوده و سیم‌کارت دوم (به انتخاب کاربر) می‌تواند از نوع نانو و یا سیم‌کارت الکترونیکی باشد. سایر گزینه‌های ارتباطی V29 عبارتند از بلوتوث 5.2، پورت USB-C، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC (که در حال حاضر، صرفا در اروپا پشتیبانی می‌شود)

قیمت و زمان عرضه

گوشی هوشمند vivo V29 به زودی در بیش از 39 بازار مختلف از جمله هند، اندونزی، تایلند، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، ترکیه مکزیک و برخی بازارهای منتخب اروپا عرضه خواهد شد. قیمت این محصول و زمان دقیق عرضه آن هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است، اما بسته به کشور مقصد، ممکن است زمان عرضه، قیمت و یا حتی مشخصات آن متفاوت باشد.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5039-introducing-vivo-v29.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا