اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Spark 20 Pro – محصولی از Tecno با تراشه Helio G99 و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : برند Tecno بزرگ‌ترین عضو گروه TRANSSION به شمار می‌رود و بر اساس گزارش‌های اخیر موسسه کانترپوینت در سه‌ماهه سوم امسال عملکرد چشمگیری داشته است. این برند چینی پس از رونمایی از Spark 20 در اوایل ماه جاری میلادی، حالا اسمارت‌فون تازه‌ای با نام Spark 20 Pro را به بازار فیلیپین معرفی کرده است. این گوشی که نسل جدید Spark 19 Pro محسوب می‌شود، به تراشه 6 نانومتری Helio G99 مجهز شده است و دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل وضوح دارد. باتری این گوشی هم یک نمونه 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش Spark 20 Pro از نوع تخت بوده و یک فریم تخت هم چهار طرف آن را در بر گرفته است. حسگر اثر انگشت این گوشی در کناره دستگاه و روی دکمه پاور قرار دارد. در پنل پشتی Spark Pro 20 ماژول دوربین‌ها در قابی مربع شکل شبیه به گوشی‌های آیفون قرار گرفته‌اند و پیرامون آن‌ها سه حلقه فلزی دیده می‌شود. محصول جدید تکنو با ضخامت 8.40 میلی‌متر، در رنگ‌های مشکی (Moonlit Black)، آبی روشن (Frosty Ivory)، صورتی نارنجی (Sunset Blush) و سبز (Magic Skin Green) طراحی شده که بدنه پشتی این مدل آخر از بافتی به شکل چرم برخوردار است.

صفحه‌نمایش Spark 20 Pro یک نمونه 6.78 اینچی بوده که با فناوری IPS LCD ساخته شده است و وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2460 پیکسل) در کنار نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را ارائه می‌کند. در مرکز بخش بالایی صفحه‌نمایش این گوشی حفره‌ کوچکی برای قرارگیری دوربین سلفی پانچ شده است. همچنین قابلیتی (مشابه با Dynamic Island در گوشی‌های آیفون) موسوم به Dynamic Port برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که اعلانات (notification) و اطلاعات مربوط به سیستم را در بخش بالایی نمایشگر و اطراف حفره پانچی به نمایش در می‌آورد.

برند چینی تراشه 6 نانومتری Helio G99 مدیاتک شامل دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته Cortex-A55 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 را برای پردازش این گوشی برگزیده است. رم دستگاه 8 گیگابایت ظرفیت دارد و در کنار آن 256 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است که میزان رم می‌تواند از طریق فناوری Memory Fusion تا 8 گیگابایت دیگر به صورت مجازی ارتقاء یابد و برای فضای ذخیره‌سازی هم امکان ارتقاء از طریق کارت میکرو اس‌دی در نظر گرفته شده است.

نقطه قوت این گوشی را باید در دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن جست‌وجو کرد که به یک سنسور 1/1.67 اینچی مجهز شده است. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/1.75 است و در کنار آن دو لنز دیگر که شرکت سازنده اشاره‌ای به نوع آن‌ها نکرده و برخی منابع از آن‌ها با عنوان دوربین‌های کمکی QVGA یاد کرده‌اند جای گرفته‌اند. دوربین اصلی دستگاه با لنز 6 مرحله‌ای از قابلیت زوم دیجیتال 10 برابری برخوردار است و با ترکیب 9 پیکسل در 1 پیکسل، وضوح 12 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. دوربین سلفی این گوشی یک نمونه 32 مگاپیکسلی با لنز 5 مرحله‌ای است.

سیستم‌عامل گوشی نسخه قدیمی‌تر اندروید یعنی اندروید 13 در کنار رابط کاربری HiOS است. Spark 20 Pro به یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که می‌تواند از طریق شارژری با توان 33 وات شارژ شود. این گوشی نسل چهارمی با داشتن درجه حفاظت IP53، به دو اسپیکر استریو، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، بلوتوث 5.2، فناوری NFC و درگاه USB-C مجهز شده است و با قیمت 5,599 پزوی فیلیپین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 100 دلار) به کاربران این کشور عرضه می‌شود.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5204-introducing-tecno-spark-20-pro.aspx

Updated: 2024-02-17 09:53:32

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا