اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Motorola Edge 50 Fusion – میان‌رده موتورولا با پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 و تأییدیه از Pantone | مایفون مگ

واحد خبری مایفون مگ: در اوایل آوریل 2024، موتورولا از گوشی هوشمندی به نام Motorola Edge 50 Pro رونمایی کرد. حدود دو هفته بعد، در روز سه شنبه 16 آوریل 2024 (28 آوریل 1403 هجری قمری)، موتورولا از دو عضو دیگر این خانواده به نام های Edge 50 Ultra و Edge 50 Fusion رونمایی کرد. Edge 50 Ultra پیشرفته ترین مدل این سری است و در مقاله ای جداگانه ارائه شده است. در این مطلب خبری سعی داریم مشخصات و ویژگی های Edge 50 Fusion را معرفی کنیم که نسبت به دو مدل دیگر این سری مقرون به صرفه تر است. جالب است بدانید که با توجه به موتورولا اج 50 فیوژن، این اولین گوشی هوشمندی است که دوربین و نمایشگر آن توسط شرکت آمریکایی پنتون تایید شده است.

از نظر طراحی با یک گوشی هوشمند زیبا روبرو هستیم. Motorola Edge 50 Fusion در سه رنگ صورتی تند، آبی گل ختمی و آبی جنگلی موجود است. پشت در مدل صورتی بافتی شبیه جیر وگان دارد و در مدل آبی روشن بافتی شبیه جیر وگان را مشاهده می کنیم. اگر مدل آبی تیره از پلاستیکی به نام PMMA (پلی متیل متاکریلات) ساخته شده باشد که بافتی صاف و مات دارد. این دستگاه با درجه حفاظت IP68 مقاومت بالایی در برابر آب و گرد و غبار نشان می دهد. ناگفته نماند که این محصول با ابعاد 7.9 در 73.1 در 161.9 میلی متر و وزن 174.9 گرم طراحی شده است.

صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی POLED است و نسبت تصویر 20:9 دارد. این صفحه نمایش دارای انحناهایی در طرفین است و از این رو سازنده نام Endless Edge Display را برای آن انتخاب کرده است. این پنل 10 بیتی – که 92 درصد از سطح بدن را پوشش می دهد – دارای وضوح +FHD (معادل 1080 در 2400 پیکسل) و تراکم بیش از 395 پیکسل در هر اینچ است. این نمایشگر 100 درصد طیف DCI-P3 را پوشش می دهد و حداکثر روشنایی نقطه ای 1600 نیت دارد. صفحه نمایش این گوشی در هر ثانیه 144 بار رفرش می شود و نرخ نمونه برداری لمسی در حالت بازی به 360 هرتز می رسد. ناگفته نماند که گوریلا گلس 5 از این صفحه نمایش محافظت خواهد کرد.

تراشه Snapdragon 7s Gen 2 وظیفه پردازش این گوشی را بر عهده دارد. این تراشه – ساخته شده از لیتوگرافی 4 نانومتری – شامل چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی، چهار هسته 1.95 گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Adreno 710 است (بر اساس برخی منابع، مدل های فروخته شده در آمریکای لاتین به تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 و نرخ به روز رسانی صفحه نمایش مجهز شده اند. فرکانس آن 120 هرتز است) لازم به ذکر است 12 گیگابایت رم (نوع LPDDR5) و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی (نوع UFS 2.2) به این دستگاه اختصاص داده شده است.

هیچ چیزی شبیه ماژول دوربین در Edge 50 Fusion نیست و لنز دوربین در گوشه سمت چپ بالای پشت قرار دارد – هم سطح با بدنه. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است و پشت یک لنز f/1.88 قرار گرفته است. این دوربین – که از سنسور LYT700C (محصول سونی) تشکیل شده است – مجهز به تثبیت کننده نوری است. از ویژگی های این دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد: حالت شب، پانوراما، حالت ماکرو، تایم لپس، عکاسی با افکت های Tilt-Shift و Spot Color، حالت حرفه ای، فیلم برداری همزمان با دوربین های عقب و جلو، فیلم برداری UHD. با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلمبرداری اسلوموشن FHD با سرعت 120 فریم در ثانیه.

در کنار دوربین اصلی، علاوه بر فلاش LED، یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم لنز F2.2 قرار دارد. این دوربین که میدان دید 120 درجه دارد نقش یک دوربین ماکرو را نیز به طور همزمان ایفا می کند و طبق ادعای سازنده با آن می توانید تا 4 برابر به سوژه نزدیک شوید. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 در داخل سوراخ بالای نمایشگر تعبیه شده است. با توجه به ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل، انتظار می رود این دوربین در محیط های کم نور عملکرد خوبی داشته باشد.

همانطور که گفته شد، دوربین Edge 50 Fusion علاوه بر نمایشگر، گواهی پنتون را نیز دریافت کرده است. این بدان معناست که آرایه دوربین این گوشی می تواند رنگ ها (رنگ اشیا و پوست بدن) را همانطور که در دنیای واقعی دیده می شود، ثبت کند. شایان ذکر است که هوش مصنوعی به آرایه دوربین نیز کمک کرده است و می تواند در عملکردهایی مانند تنظیم سرعت شاتر، مدیریت ردیابی AF و بهینه سازی هایلایت ها، سایه ها و رنگ ها نقش داشته باشد. برخی دیگر از ابزارهای ویرایش گوگل (مبتنی بر هوش مصنوعی) مانند Magic Editor، Magic Eraser و Photo Unblur نیز در این گوشی فعال هستند.

باتری این گوشی یک نمونه 5000 میلی آمپر ساعتی است که از استاندارد شارژ سریع 68 واتی – معروف به TurboPower استفاده می کند. این باتری در حالت استفاده معمولی بیش از 30 ساعت عمر می کند و طبق ادعای موتورولا تنها با 15 دقیقه شارژ، پاسخگوی یک روز استفاده خواهید بود. شایان ذکر است که حسگر اثرانگشت این گوشی در داخل صفحه نمایش آن قرار دارد و علاوه بر آن با استفاده از Face Lock می توان قفل گوشی را باز کرد. بلندگوهای استریو مجهز به Dolby Atmos از دیگر ویژگی های سخت افزاری Edge 50 Fusion هستند.

سیستم عامل اندروید 14 به همراه رابط کاربری انحصاری My UX بخش نرم افزاری Edge 50 Fusion را تشکیل می دهند. سازنده به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را تا ۲ سال و به‌روزرسانی‌های امنیتی را تا ۳ سال برای این دستگاه تضمین می‌کند. قابلیت امنیتی ThinkShield نیز در این گوشی فعال است.

یکی از قابلیت های کاربردی نرم افزار در این گوشی Smart Connect نام دارد. به لطف این ویژگی، اکوسیستم های موتورولا و لنوو یکپارچه شده اند و کاربر می تواند از یک تجربه چند دستگاهی یکپارچه و یکپارچه لذت ببرد. به طور دقیق تر، امکان برقراری تماس، ارسال پیام و اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه های موتورولا و لنوو (از جمله لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند) وجود خواهد داشت. ارسال محتوای صفحه گوشی به نمایشگرهای بزرگتر (مانند تلویزیون) و همچنین استفاده از دوربین Edge 50 Fusion به عنوان وب کم رایانه شخصی از دیگر ویژگی های نرم افزاری این گوشی است.

گوشی هوشمند Edge 50 Fusion دو سیم کارت را می پذیرد: یک سیم کارت نانو و یک سیم کارت الکترونیکی یا eSIM. این محصول یک گوشی 5G است و از طیف زیر 6 گیگاهرتز شبکه 5G پشتیبانی می کند. Wi-Fi دو فرکانس، NFC، بلوتوث 5.2، پورت USB-C و موقعیت یابی ماهواره ای دیگر گزینه های ارتباطی این گوشی هوشمند هستند.

هنوز تاریخ دقیق عرضه موتورولا اج 50 فیوژن ذکر نشده است، اما طبق برخی منابع، این محصول طی هفته های آینده وارد بازارهای اروپا، آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه خواهد شد. موتورولا هنوز قیمت این دستگاه را مشخص نکرده است اما برخی منابع قیمت آن را 349 تا 399 یورو تخمین زده اند.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5359-introducing-motorola-edge-50-fusion.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا