اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Honor X6a – پایین‌رده آنر با نمایشگر 90 هرتزی، تراشه Helio G36 و باتری5,200mAh | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : شرکت آنر به تازگی از جدیدترین گوشی خود در سری X با نام Honor X6a برای بازار بریتانیا رونمایی کرده است. این محصول جانشین مستقیم Honor X6 به حساب می‌آید که در ماه سپتامبر سال میلادی گذشته معرفی شد و به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی، پردازنده 12 نانومتری Helio G25 مدیاتک و باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود. اسمارت‌فون تازه برند چینی از نظر اندازه و نرخ به‌روزرسانی نمایشگر، چیپ‌ست پردازشی و فرکانس هسته‌های آن و ظرفیت باتری و سرعت شارژ ارتقاء یافته است و می‌توان آن را در دسته گوشی‌های رده پایین طبقه‌بندی کرد.

HonorX6a در دو رنگ مشکی (Midnight Black) و آبی فیروزه‌ای (Cyan Lake) به تولید می‌رسد. لبه‌های گرد و حاشیه‌های اندک اطراف صفحه‌نمایش که شرکت سازنده از نسبت تصویر 20.15:9 آن خبر داده، در کنار فریم یکپارچه پیرامونی از جمله ویژگی‌های طراحی این گوشی به حساب می‌آیند. محصول تازه آنر با ابعاد 163.32×75.07×8.35 میلی‌متر به تولید می‌رسد و وزن آن با وجود افزایش 200 میلی‌آمپر ساعتی ظرفیت باتری، 2 گرم کاهش یافته و به 188 گرم رسیده است. در چیدمان و طراحی دوربین‌های بخش پشتی تفاوت معناداری میان این گوشی با X6 به چشم نمی‌خورد و در اینجا هم شاهد حضور یک قاب مربعی شکل با 4 ماژول دایره‌ای هستیم که 3 لنز دوربین و یک فلش LED را شامل می‌شود. سنسور اثر انگشت گوشی هم در کناره دستگاه و روی دکمه پاور تعبیه شده است.

اندازه صفحه‌نمایش X6a نسبت به X6 اندکی افزایش یافته و از 6.5 اینچ به 6.56 اینچ رسیده، اما همچنان با عنوان تجاری FullView و فناوری TFT LCD ساخته شده است. وضوح این پنل اچ‌دی پلاس معادل 1612×720 پیکسل بوده و نرخ به‌روزرسانی آن از 60 هرتز به 90 هرتز افزایش یافته است. در بریدگی بالای نمایشگر یک دوربین سلفی با همان وضوح 5 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد و پشتیبانی از حالت پرتره، عکس‌برداری time-laps و تشخیص چهره از جمله امکانات آن به شمار می‌رود.

آنر برای پردازش این دستگاه باز هم تراشه‌ای از مدیاتک را برگزیده، اما این بار به جای چیپ‌ست Helio G25 از پردازنده Helio G36 استفاده کرده است. این تراشه هم با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و 8 هسته Cortex-A53 را شامل می‌شود که فرکانس 4 هسته 2.2 گیگاهرتز است و 4 هسته دیگر از سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز برخوردارند. پردازش گرافیکی این مجموعه را هم IMG GE8320 بر عهده دارد. رم دستگاه 4 گیگابایت ظرفیت دارد و همراه با یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود که می‌تواند از طریق اسلات microSD تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد.

مجموعه دوربین‌های بخش پشتی این گوشی ترکیب تازه‌ای را ارائه نمی‌دهند و همانند نمونه سال گذشته با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با f/1.8 و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق میدان روبه‌رو هستیم که از وضوح 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 برخوردارند. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند ویدئوهای 1080p را ثبت کند و شرکت سازنده امکاناتی مانند زوم دیجیتال 10 برابری، حالت پرتره، سوپر ماکرو و تصویربرداری HDR را برای آن در نظر گرفته است.

باتری این گوشی یک نمونه 5,200 میلی‌آمپر ساعتی است و توان شارژ آن نسبت به Honor X6 از 10 وات به 22.5 وات ارتقاء یافته است. پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو، وای‌فای a/b/g/n/ac، بلوتوث 5.1، درگاه USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و NFC از جمله امکانات X6a به شمار می‌رود و کاربر می‌تواند با کمک این گوشی از سامانه‌های GPS/AGPS/GLONASS/BeiDou/Galileo برای مسیریابی استفاده کند.

Honor X6a با اندروید 13 و رابط کاربری MagicOS 7.1 با قیمت 129.99 پوند (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 170 دلار) در بریتانیا به فروش می‌رسد و شرکت سازنده 10 پوند تخفیف برای کاربرانی که در نظر گرفته است که در پیش‌سفارش برای خرید آن اقدام کنند. به گفته منابع خبری، انتظار می‌رود این گوشی در دیگر بازارهای اروپایی عرضه شود اما در خصوص زمان آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5013-introducing-honor-x6a.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا