اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Y17s – پایین‌رده تازه ویوو با تراشه Helio G85 و باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اسمارت‌فون‌های سری Y ویوو به طور معمول گوشی‌های رده پایین این شرکت را شامل می‌شوند که امکانات قابل قبولی را با قیمت اقتصادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در همین راستا، کمپانی چینی به تازگی و در سکوت کامل خبری از گوشی جدیدی در سری Y با نام Y17s برای کاربران سنگاپور رونمایی کرده است. این گوشی رده پایین به تراشه 12 نانومتری‌ Helio G85 مدیاتک و یک باتری حجیم 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسل وضوح دارد. Y17s در دو رنگ سبز (Forest Green) و ارغوانی (Glitter Purple) به تولید می‌رسد و صفحه‌نمایش تخت با لبه‌های گرد موسوم به 2.5D از جمله ویژگی‌های طراحی آن به شمار می‌رود.

این گوشی با طول و عرض به ترتیب 163.74 و 75.43 میلی‌متر، از ضخامت 8.09 میلی‌متری برخوردار بوده و وزن آن 186 گرم است. بدنه پشتی گوششی از ورقه پلاستیک ترکیبی یا Composite plastic sheet ساخته شده است.

صفحه‌نمایش Y17s یک نمونه 6.56 اینچی IPS LCD است که وضوح اچ‌دی پلاس معادل 720×1612 پیکسل را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش با فرکانس 60 هرتز به‌روزرسانی می‌شود و 83 درصد از محدوده رنگی NTSC را پوشش می‌دهد. همچنین شرکت سازنده از تراکم پیکسلی 269ppi در پنل نمایشگر Y17s خبر داده است. در بریدگی کوچک بالای صفحه‌نمایش این گوشی یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی جای گرفته که از گشودگی دیافراگم f/2.0 برخوردار است.

Y17s با استاندارد IP54 تا حدودی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و حسگر اثر انگشت آن در کناره دستگاه و روی دکمه پاور قرار دارد.

در بخش پشتی دستگاه و در قاب مستطیل شکل برآمده‌ای که به صورت عمودی قرار گرفته، دو دوربین و یک فلش LED به چشم می‌خورد. دوربین اصلی گوشی یک نمونه 50 مگاپیکسلی با f/1.8 و دومین دوربین یک ماژول 2 مگاپیکسلی بوکه با f/2.4 است.

ویوو امور پردازشی این گوشی را به تراشه Helio G85 مدیاتک سپرده است؛ چیپ‌ستی 12 نانومتری که دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 را در کنار گرافیک Mali-G52 MC2 شامل می‌شود. رم گوشی 6 گیگابایت ظرفیت دارد و از نوع LPDDR4x بوده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و از نوع نسبتا قدیمی eMMC 5.1 است. این میزان حافظه داخلی را می‌توان از طریق اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد. به علاوه، رم دستگاه نیز با استفاده از قابلیت Extended RAM 3.0 می‌تواند به صورت مجازی تا 6 گیگابایت دیگر افزایش پیدا کند.

باتری لیتیوم-یونی گوشی مانند اکثر محصولات این رده، 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است و از فناوری شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

مجهز بودن به دو سیم‌کارت، وای‌فای دوبانده، بلوتوث 5.0، درگاه USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری از جمله امکانات ارتباطی این گوشی به شمار می‌رود. همچنین کاربران این محصول رده پایین می‌توانند مسیریابی را با استفاده از ماهواره‌های GLONASS ،BeiDou ،GPS و Galileo انجام دهند.

Y17s با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری FunTouch OS 13 با قیمت 199 دلار سنگاپور (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 146 دلار آمریکا) طی روزهای آتی در اختیار کاربران این کشور قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار می‌رود این گوشی به زودی در دیگر بازارهای آسیایی نیز عرضه شود.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5082-introducing-vivo-y17s.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا