اخبار فناوری

اپل iOS 16.4 و iPadOS 16.4 بتا رسما منتشر شد

اپل اولین نسخه بتا iOS 16.4 و iPadOS 16.4 را برای توسعه دهندگان منتشر کرده است. به‌روزرسانی جدید چندین تغییر مهم را به همراه دارد، از جمله اعلان‌های مربوط به برنامه‌های وب، یک برنامه به‌روزرسانی شده Apple Podcasts، معماری جدید Apple HomeKit و موارد دیگر.

اپل iOS 16.4 و iPadOS 16.4 بتا

خبر خوب برای کاربران ایرانی این است که اپلیکیشن‌های وب اکنون از push notification پشتیبانی می‌کنند. به محض اینکه یک صفحه وب را از طریق Web Push API به صفحه اصلی خود اضافه کنید، اعلان ها قابل تنظیم هستند. تا پیش از این، فقط می‌توانستید برنامه‌های وب را از طریق مرورگر سافاری اپل اضافه کنید، اما با انتشار iOS 16.4 و iPadOS 16.4، می‌توانید برنامه‌های وب را از طریق مرورگرهای شخص ثالث با پشتیبانی از اعلان‌های فشار اضافه کنید.

برنامه Apple Podcasts یک برگه جدید از کانال ها را در کتابخانه شما و برای همه اشتراک های شما ارائه می دهد. نسخه CarPlay دارای بخش کاوش جدیدی است که به شما کمک می‌کند پادکستی را که قبلاً به آن گوش می‌دهید ادامه دهید. Apple Podcasts همچنین یک صف Up Next دریافت می کند که قسمت های ناتمام را نمایش می دهد.

نرم افزار HomeKit در iOS 16.4 و iPadOS 16.4 دارای معماری سیستم جدیدی است که لوازم جانبی HomeKit را قابل اطمینان تر می کند و ارتباط آنها را با دستگاه های اپل بهبود می بخشد. اپلیکیشن Home اکنون از به روز رسانی خودکار و دستی نرم افزار لوازم جانبی Matter پشتیبانی می کند.

31 ایموجی جدید در iOS 16.4

اپل همچنین در مجموع 31 ایموجی جدید به iOS 16.4 و iPadOS 16.4 اضافه می کند. یکی دیگر از موارد اضافی، امکان فعال کردن دریافت به‌روزرسانی‌های بتای توسعه‌دهنده مستقیماً از منوی به‌روزرسانی نرم‌افزار بدون نیاز به نصب نمایه توسعه‌دهنده از مرکز توسعه‌دهنده است.

آیا در برنامه به روز رسانی آزمایشی اپل هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا