اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی تکنو Pova 5 با باتری 6 هزار میلی آمپر ساعتی پردازنده 6 نانومتری و دوربین 50 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : شرکت تکنو از زیرمجموعه‌های هولدینگ چینی Transsion در روز پنج‌شنبه 29 ژوئن 2023 (8 تیر 1402) از گوشی جدیدی به نام Pova 5 رونمایی کرده که علاوه بر طراحی خاص و جالب‌توجه به باتری حجیمی با ظرفیت 6 هزار میلی آمپر ساعت مجهز شده است. حضور باتری حجیم در این کلاس مسبوق به سابقه بوده و Pova 4 سال گذشته و Pova 3 پیش از آن به‌ترتیب با باتری‌های 6 و 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار شده‌اند. Tecno Pova 5 مثل دو نسل قبلی و برخلاف انتظاری که از نام آن در ذهن ایجاد می‌شود از قابلیت ارتباطی 5G بی‌بهره است اما با حضور پروسسور 6 نانومتری نسبتاً جدید Helio G99 شرکت مدیاتک روی کاغذ در مصرف انرژی نیز کاملاً موفق ظاهر می‌شود.

جذابیت اصلی تکنو Pova 5 به‌عنوان اولین عضو از سری 5 محصولات این رده را باید در طراحی متفاوت آن جست‌وجو کرد که در مقایسه با هر دو نسل قبلی با تغییرات متعددی روبرو شده است؛ بزرگ‌تر شدن لنزهای دوربین، طیف رنگ متنوع و خطوط جسورانه بخش پشتی المان‌های اصلی طراحی این مدل را تشکیل می‌دهند که شرکت سازنده از آن با عنوان Turbo Mecha یاد می‌کند و یادآور سبک علمی-تخیلی روبات‌های مکا‌ست.

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه LCD با ابعاد 6.78 اینچ است که با وجود آن‌که نسبت به هر دو نسل قبلی اندکی کوچک‌تر شده اما حداکثر نرخ به‌روزرسانی در آن بیش‌تر شده و به 120 هرتز رسیده است. این صفحه‌نمایش از وضوح 1080×2460 پیکسل بهره می‌برد که تراکمی نزدیک به 396ppi را به‌دست می‌دهد و حداکثر سرعت برداشت تاچ آن نیز 240 هرتز است. دورتادور صفحه‌نمایش به‌خصوص در پایین آن حاشیه نسبتاً ضخیمی دیده می‌شود که با توجه به رده قیمتی احتمالی دستگاه هنوز نمی‌توان از آن به‌عنوان نکته منفی بزرگی یاد کرد. دوربین سلفی گوشی یک 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار است و سنسور اثر انگشت نیز طبیعتاً در کناره این مدل جای دارد.

Pova برخلاف ذهنیتی که از مشاهده دایره‌های بزرگ در برگیرنده لنزهای دوربین در ذهن ایجاد می‌شود تنها از یک دوربین با قابلیت تصویربرداری در بخش پشتی بهره می‌برد و دومین لنز این قسمت تنها یک سنسور عمق میدان را در خود پنهان کرده است. دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 50 مگاپیکسلی‌ست که اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده اما با توجه به محدودیت‌های پردازنده می‌توان از غیبت فیلم‌برداری 4K در آن سخن گفت.

پردازش در این مدل با پروسسور 6 نانومتری Helio G99 شرکت مدیاتک انجام می‌شود که به 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی A55 مجهز شده و گرافیک نچندان توانای Mali-G57 آن نیز تنها 2 هسته‌ای‌ست. برای خنک‌سازی و انتقال گرمای داخلی گوشی به خارج مجموعه از یک سیستم خنک‌کننده 10,749‌ میلی‌متر مربعی استفاده شده که ظاهراً نزدیک به 1,400 میلی‌متر مربع آن به اتاقک بخار (VC) تعلق دارد و مابقی از هیت‌سینک‌های گرافین تشکیل شده است. حافظه رم گوشی 8 گیگابایت است و امکان افزودن حداکثر 8 گیگابایت دیگر به این حافظه از طریق حافظه داخلی نیز پیش‌بینی شده است. Pova 5 ظاهراً با حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود.

جذابیت اصلی Pova 5 مطمئناً به باتری حجیم 6 هزار میلی آمپر ساعتی دستگاه تعلق دارد که این بار نه‌تنها مثل دو نسل قبلی ظرفیت بسیار بالایی را ارائه می‌کند بلکه بالاخره با یک شارژر سریع 45 واتی نیز همراه شده که به‌گفته شرکت سازنده ظرف 21 دقیقه به شارژ 50 درصدی و پس از 60 دقیقه به شارژ کامل 100 درصدی دست پیدا می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانیم که Pova 4 با همین ظرفیت باتری به یک شارژر 18 واتی مجهز شده بود. Pova 5 از شارژ معکوس سیمی نیز پشتیبانی می‌کند که توان خروجی آن در این حالت 10 وات اعلام شده است. از جمله دیگر نکات مثبت این گوشی باید به جک 3.5 میلی‌متری هدست، اسپیکرهای استریو و موتور ویبره z-axis اشاره کرد.

Tecno Pova 5 در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی در بازارهای آسیای جنوب شرقی، خاورمینانه و آمریکای لاتین ارائه شده و هنوز اطلاعاتی مورد قیمت دستگاه اعلام نشده است.

این گوشی همچنین در یک نسخه لیمیتد و محدود به‌نام Free Fire Special Edition نیز ارائه می‌شود که در همکاری با کمپانی گیم Garena طراحی شده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4963-introducing-tecno-pova-5.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا