اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی اسمارت‌واچ‌های تازه مجموعه MARQ Carbon گارمین با بدنه‌ای از جنس 130 لایه فیبر کربن | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی گارمین که نسل دوم ساعت‌های هوشمند MARQ خود شامل Captain ،Golfer ،Adventurer ،Athlete و Aviator را اواسط اکتبر سال میلادی گذشته معرفی کرده بود، به تازگی از افزودن مجموعه‌ای جدید با عنوان MARQ Carbon به این سری خبر داده است. این مجموعه سه اسمارت‌واچ MARQ Commander ،MARQ Athlete و MARQ Golfer را در بر می‌گیرد که همگی از ظاهری بسیار شیک و مدرن برخوردارند و در طراحی آن‌ها ساختار منحصر به فردی از ده‌ها لایه فیبر کربن روی هم قرار گرفته (Fused Carbon Fiber) استفاده شده که به گفته شرکت سازنده توسعه و تولید آن چندین دهه زمان برده است.

فیبر کربن ماده‌ای سبک و بادوام است که مطابق اعلام گارمین، نه تنها از تیتانیوم 62 درصد سبک‌تر است، بلکه مقاومت سایشی بیشتری نسبت به این ماده دارد. این بافت شامل 130 لایه فیبر کربنی است که در طول فرایند ساخت برای حفظ استحکام کششی بدنه، تحت زاویه‌ای منحصر به‌فرد به دور آن چرخانده می‌شوند. سپس این بلوک کربنی با استفاده از گرما و فشار با شکل محفظه ساعت هماهنگ و لایه‌ها برای مطابقت با زوایای بند ساعت خم می‌شوند. در مرحله بعد این ماده با برش الماس در طول چند ساعت ماشین‌کاری می‌شود و اجزای سبک وزنی با الگوی مارپیچی زیبا ایجاد می‌گردد.

گارمین از میان 5 ساعت هوشمندی که سال گذشته عرضه کرده بود، تنها دو مدل Athlete و Golfer را با بدنه جدید به‌روزرسانی کرده و نمونه تازه‌ای را نیز با نام Commander به این دو نسخه افزوده است. کارشناسان بر این باورند که احتمال دارد که سه اسمارت‌واچ Captain، Aviator و Adventurer سال گذشته فروشی در حد انتظار نداشته‌اند یا شاید علاقمندان به کمپینگ، خلبان‌ها و ملوانانی که مخاطبان اصلی این ساعت‌ها بودند، آن قدر از این سه محصول استقبال نکرده‌اند که شرکت آمریکایی مدل مجهز به بدنه فیبر کربن آن‌ها را در سال جدید طراحی و تولید کند.

در سری جدید Garmin MARQ Carbon، قاب میانی و حاشیه پیرامون ساعت‌ها از فیبر کربن ساخته شده است؛ حال آن که دکمه‌ها، حلقه بیرونی و قاب پشتی همگی از جنس تیتانیوم گرید 5 با روکش DLC مشکی هستند.

این سه ساعت سبک‌ترین محصولات گارمین در مجموعه MARQ به شمار می‌روند و همان طور که اشاره شد از طراحی لوکس و مدرنی بهره می‌برند. صرف نظر از ماده مورد استفاده در ساخت بخشی از بدنه دستگاه، مجموعه MARQ Carbon از مشخصاتی مشابه با مدل‌های سال گذشته MARQ 2 برخوردارند و در این محصولات نیز شاهد حضور بدنه‌ای 46 میلی‌متری و یک نمایشگر لمسی 1.2 اینچی AMOLED با رزولوشن 390×390 پیکسل هستیم که شیشه محافظ روی آن از یاقوت کبود ساخته شده است. باتری این ساعت‌ها در حالت ساعت هوشمند تا 16 روز و ظاهرا با فعال کردن حالت ذخیره انرژی تا 21 روز می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. ناگفته نماند که به لطف حضور یک شارژر مغناطیسی می‌توان ظرف مدت 60 دقیقه باتری این ساعت‌ها را به طور کامل شارژ کرد.

در کنار ویژگی‌های عمومی، برای هر یک از مدل‌های این مجموعه ویژگی‌های اختصاصی نیز در نظر گرفته شده است. ساعت هوشمند MARQ Athlete از ویژگی‌هایی مشابه با Garmin Epix Pro و Fenix 7 Pro برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به پروفایل‌های ورزشی، حرکات ورزشی در قالب انیمیشن، مسیریابی از طریق چند باند فرکانسی، نقشه‌های توپوگرافی، اپ‌های +Maps و ClimbPro اشاره کرد.

MARQ Golfer که مانند نمونه سال گذشته عمدتا برای علاقمندان به گلف طراحی شده و شرکت سازنده حالا از حدود 43 هزار نقشه از پیش‌ دانلودشده با خطوط سبز برای زمین گلف در کنار قابلیت‌هایی مانند Virtual Caddie در آن خبر داده است.

MARQ Commander که گران‌ترین ساعت این مجموعه به حساب می‌آید نیز نسخه لوکس tactix 7 است که به قابلیت‌هایی مانند دید در شب، گزارش پیشرفته وضعیت آب‌وهوا، قابلیتی برای استفاده تک تیراندازان و مواردی از این دست مجهز شده است.

همچنین به گفته برخی منابع خبری، Marq Athlete همراه با بند سینه گارمین موسوم بهHRM-Pro Plus عرضه می‌شود و قادر است ضربان قلب کاربر را به طور دقیق‌تر رصد کند. Marq Golfer به سه سنسور ردیابی Approach CT10 مجهز شده است و Marq Commander نیز با دو بند ارائه می‌شود که یکی از نایلون مشکی با بافت ژاکارد و دیگری از لاستیک سیلیکونی سیاه ساخته شده است. در کنار این دو بند، گارمین سه ساعت جدید خود را همراه با بندی از چرم FKM نیز ارائه می‌کند.

گارمین همچنین از مقاومت اسمارت‌واچ‌های تازه خود در برابر آب شور اقیانوس، شرایط کوهستانی، وضعیت‌های دشوار آب‌وهوایی مانند باران، برف و باد در کنار تابش شدید نور خورشید خبر داده است. همچنین با توجه به این که فیبر کربنی که در بدنه این ساعت‌ها به کار رفته، به طور طبیعی سیگنال‌های وای‌فای و GPS را مسدود می‌کند، شرکت آمریکایی این ساعت‌ها را به آنتن‌های خاصی مجهز کرده است.

مجموعه ساعت‌های هوشمند MARQ Carbon از روز معرفی با قیمت 2,950 دلار آمریکا برای نسخه Athlete و 3,100 و 3,200 دلار به ترتیب برای دو مدل Golfer و Commander از وب‌سایت رسمی گارمین قابل سفارش است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5124-introducing-garmin-marq-carbon-collection-smartwatches.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا