اخبار فناوری

خبر جدید | بازگشت Tecno به بازار موبایل ایران – Spark 10 Pro ،Spark 10 Go و Camon 20 Pro ‌در بازار داخلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : پس از چندین سال غیبت از بازار ایران، برند موبایل تکنو بار دیگر به‌زودی در دسترس کاربران داخلی قرار خواهد گرفت؛ شرکت پارس نوین مدیا نماینده جدید تکنو در روز سه‌شنبه 17 مرداد 1402 در مراسمی با حضور خبرنگاران از بازگشت برند تکنو به بازار ایران خبر داد. در این مراسم رضا دیهیمی موسس و رئیس هیأت مدیره و پیمان وشکینی عضو هیأت مدیره شرکت نوین مدیا به ایراد توضیحاتی در مورد تکنو و جایگاه آن در بازار ایران پرداختند و امیر مهران از شرکت خدمات مشتری مدیا جی نیز اطلاعاتی در زمینه سرویس‌ها و خدمات مشتریان تکنو در بازار داخلی ارائه کرد. سه گوشی در نظر گرفته شده برای ارائه در این نوبت شامل Spark 10 Pro ،Spark 10 Go و Camon 20 Pro می‌شوند.

هولدینگ چینی Tanssion که با سه زیر برند iTel ،Infinix و Tecno در بازارهای جهانی حضور دارد یکی از باسابقه‌ترین نقش‌آفرینان دنیای موبایل است که در برخی از مناطق جغرافیایی سهم بازار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. Transsion اخیراً در گزارش IDC و Canalys از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم 2023 برای اولین بار در جایگاه پنجمین شرکت برتر عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و در حالی‌که هر چهار شرکت دیگر این لیست یعنی به‌ترتیب سامسونگ، اپل، شیائومی و اوپو همگی با افت عرضه سالیانه روبرو شده بودند، این شرکت رشد مثبت دو رقمی را ارائه کرده که در گزارش آی‌دی‌سی 34.1 درصد و در گزارش کانالیز 22 درصد بوده است.

برند تکنو طیف متنوعی از محصولات را از رده‌های پایین تا میان‌رده‌های خوش‌قیمتی را ارائه می‌کند که روی کاغذ به امکانات قابل‌قبولی مجهز شده‌اند. محصولات مختلف تکنو را در یک نگاه می‌توان به پنج سری Camon ،Pova ،Spark ،Pop و Phantom دسته‌بندی کرد که سه‌تای اول در رده پایین، سری Camon در رده میانی و اعضای انگشت‌شمار خانواده Phantom مثل Phantom X2 Pro و گوشی تاشوی Phantom V Fold در رده بالا و گوشی‌های پرچمدار این خانواده قرار می‌گیرند. محصولات انتخاب شده برای بازار داخلی ایران از دو دسته میانی Spark و Camon انتخاب شده‌اند که اولی در رده پایین و اصطلاحاً low-end جای دارد و سری Camon به رده میانی متمایل است.

پیمان وشکینی عضو هیأت مدیره شرکت نوین مدیا و مدیر ارشد برند تکنو در ایران ضمن ارائه توضیحاتی در مورد مجموعه پارس نوین مدیا و فعالیت ابتدایی این مجموعه در سال‌های گذشته به مذاکرات این شرکت با برند تکنو در جریان نمایشگاه MWC 2023 اشاره کرد که ابراز علاقه طرف دوم برای حضور مجدد در بازار ایران را در پی داشت و در نهایت برای پرهیز از مشکلات احتمالی ناشی از تداوم تحریم‌ها، بر سر انجام این فعالیت از طریق دفتر دوبی شرکت نوین مدیا توافق حاصل شد. اولین ثمره این توافق ثبت نخستین سفارش نوین مدیا از محصولات تکنو در ماه جولای گذشته بود که در حال حاضر در ایران حضور دارد و از ابتدای هفته آینده وارد بازار خواهد شد.

وشکینی در مورد برند iTel به‌عنوان دیگر محصول هولدینگ Transsion (که به‌طور تخصصی به تولید گوشی‌های بدون سیستم‌عامل یا فیچرفون مشغول است) از حضور نمونه محصولات این برند و انتقال آن‌ها به شرکت خدمات مدیا جی (زیر مجموعه‌ای از هولدینگ گروه توسعه مدیا) خبر داد که در صورت کسب تأییدیه‌های فنی «برای واردات و در فاز بعدی ظرف یکی دو سال آینده برای تولید در ایران» آماده خواهد شد. تعداد گوشی‌های تکنو در بازار موبایل ایران به‌گفته مدیر ارشد این برند در ابتدا 3 مدل خواهد بود که تا پایان سال 2023 این تعداد به 6 عدد افزایش پیدا خواهد کرد. در سفارش ماه جولای برند تکنو برای بازار ایران دو مدل از سری Spark و یک مدل از سری Camon در نظر گرفته شده که این وضعیت در سفارش آگوست به سه مدل Spark و یک مدل Camon تغییر می‌کند و در ماه سپتامبر نیز علاوه بر سه مدل Spark و یک مدل Camon یک مدل از سری Pova نیز به این جمع افزوده خواهد. وشکینی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در سفارش‌های آینده این مجموعه (به‌طور مشخص از ماه اکتبر به بعد) سری پیشرفته‌تر Phantom نیز به سبد کالاهای حاضر در بازار ایران افزوده شود. به‌گفته وشکینی مجموعه نوین مدیا و تکنو در مورد در اختیار گرفتن نزدیک به 3 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند بازار ایران تا سال 2026 ابراز امیدواری کرده‌اند.

محصولات تکنو در بازار ایران در ابتدا در 15 استان با 6 ماه گارانتی تعویض ارائه می‌شوند که مسئولان نوین مدیا آن را گونه مشابه‌ای از یک بیمه موبایل تلقی می‌کنند. این محصولات علاوه بر شش ماه تعویض، 12 ماه خدمات نیز دریافت خواهند کرد.

رضا دیهیمی موسس و رئیس هیأت مدیره در پاسخ به پرسش خبرنگار مرجع موبایل ایران در رابطه با دیگر برند مجموعه Transsion یعنی Infinix‌ و حضور در بازار ایران، این حضور را در حال حاضر منتفی دانست اما از احتمال به‌وقوع پیوستن آن در آینده با یکی دیگر از برندهای هولدینگ پارس مدیا سخن گفت. دیهیمی همچون در مورد تأمین اکسسوری‌ها و لوازم جانبی گوشی‌های تکنو از ثبت سفارش محافظ‌های صفحه‌نمایش از برند تکنو و حضور آن‌ها تا «10 روز آینده» در بازار ایران خبر داد. به‌گفته موسس شرکت نوین مدیا «قاب ژله‌ای» درون جعبه و قاب با طرح‌های مختلف بین 3 تا 5 رنگ برای هر مدل (به‌اندازه 40 درصد حجم واردات گوشی‌ها) ثبت سفارش انجام شده که تا 20 روز آینده در نمایندگی‌های این برند در دسترس قرار خواهند داشت.

Saprk Go 2023 به‌عنوان رده پایین‌ترین محصول تکنو برای بازار ایران به یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی با وضوح +HD، دوربین 13 مگاپیکسلی، پردازنده 12 نانومتری Helio A22، حداکثر 4 گیگابایت رم و باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

Saprk Go 2023

Spark 10 Pro مشخصات بالاتری داشته و با دارا بودن صفحه‌نمایش 6.8 اینچی LCD با رفرش 90 هرتزی به پروسسور 12 نانومتری Helio G88 مجهز شده است. این گوشی از یک دوربین 50 مگاپیکسلی در بخش پشتی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی برخوردار بوده و حداکثر 8 گیگابایت رم خواهد داشت. باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی و شارژر 18 واتی دیگر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند.

Spark 10 Pro

Camon 20 Pro پیشرفته‌ترین گوشی تکنو که در فاز اول به بازار ایران ارائه خواهد شد به نمایشگر امولد 6.67 اینچی مجهز شده که حداکثر با نرخ 120 هرتز به‌روزرسانی می‌شود. پردازنده 6 نانومتری کم‌مصرف این مدل از نوع نسبتاً جدید Helio G99 مجهز به دو هسته A76 و شش هسته A55‌ انتخاب شده و در پردازش گرافیک نیز به GPU دو هسته‌ای Mali-G57 تکیه می‌کند. رم دستگاه 8 گیگابایت بوده و 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. بخش پشتی گوشی که با چندضلعی‌های چشم‌نوازی تزیین شده میزبان یک دوربین 64 مگاپیکسلی‌ست که تنها دوربین با قابلیت تصویربرداری این گوشی در این بخش به‌حساب می‌آید و آن را یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان همراهی می‌کند. گشودگی دیافراگم لنز 6 مرحله‌ای مقابل این دوربین f/1.7 اعلام شده است. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی بوده و باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی آن را نیز یک شارژر سریع 33 واتی همراهی می‌کند.

Camon 20 Pro

قیمت ورود به بازار گوشی Spark Go 2023 از سوی شرکت نوین مدیا 4 میلیون تومان اعلام شده و Spark 10 Pro نیز با قیمت 7 میلیون تومان ارائه خواهد شد. در نهایت پیشرفته‌ترین محصول ارائه شده از سوی تکنو در این نوبت یعنی Camon 20 Pro نیز با قیمت 9.5 میلیون تومان از شنبه 21 مرداد 1402 در بازار ایران حضور خواهد داشت.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5025-tecno-brand-launch-ceremony-in-iran.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا