اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با vivo Watch 3 – ساعت هوشمند جدید ویوو با 16 روز عمر باتری و ارتباطات LTE | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی ویوو روز دوشنبه 13 نوامبر 2023 (22 آبان 1402)، همزمان با رونمایی از پرچمدارهای سری X100، از یک اسمارت‌واچ جدید نیز پرده برداشت. این ساعت هوشمند vivo Watch 3 نام داشته و پس از vivo Watch (عرضه شده در سال 2020) و vivo Watch 2 (عرضه شده در سال 2021)، سومین ساعت هوشمند ویوو محسوب می‌شود. البته در محصول جدید ویوو شاهد به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی هستیم. نمایشگر گرد AMOLED، چهار گیگابایت حافظه داخلی، باتری 505 میلی‌آمپر ساعتی، پذیرفتن سیم-کارت الکترونیکی و سیستم‌عامل اختصاصی BlueOS از جمله مهم‌ترین مشخصات vivo Watch 3 به شمار می‌روند. در ادامه با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کنید.

ساعت هوشمند vivo Watch 3 در مقایسه با مدل قبلی، کمی جمع‌وجورتر اما کاملاً ضخیم‌تر شده است. این ساعت متشکل از بدنه‌ای گرد به قطر 46.1 و ضخامت 13.7 میلی‌متر بوده و وزن آن (بدون احتساب وزن بند) به 36 گرم می‌رسد. در سمت راست بدنه ساعت یک دکمه فیزیکی و یک تاج دیجیتال از جنس استیل ضدزنگ (جهت پیمایش رابط کاربری و سایر کارکردها) به چشم می‌خورد.

نمایشگر vivo Watch 3، یک نمونه AMOLED به قطر 1.43 اینچ و رزولوشن 466×466 پیکسل است. این نمایشگر از قابلیت صفحه همیشه روشن یا AOD پشتیبانی کرده و علاوه بر 10 واچ‌فیس پیش‌فرض، کاربر می‌تواند به حدود 100 واچ‌فیس با تم‌های متنوع دیگر نیز دسترسی پیدا کند. ناگفته نماند، نمایشگر ساعت با یک شیشه‌ خمیده سه‌بعدی به گونه‌ای پوشانده شده که وقتی از بالا به صفحه ساعت نگاه می‌کنید، هیچ حاشیه‌ای مشاهده نمی‌شود.

شرکت سازنده نام چیپ‌ست این ساعت را BES2700BP ذکر کرده و یادآور شده که 64 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی به آن اختصاص داده شده که از آن می‌توان برای ذخیره کردن موزیک استفاده کرد. این ساعت به میکروفن و اسپیکر نیز مجهز بوده و اتصال هدفون‌های TWS نیز امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است، یک باتری 505 میلی‌آمپر ساعتی – که به شکل سیمی شارژ می‌شود – برای vivo Watch 3 پیش‌بینی شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری – بسته به نوع و شدت استفاده – بین 3 تا 16 روز دوام خواهد داشت.

ساعت هوشمند vivo Watch 3 از سیستم‌عامل اختصاصی BlueOS (مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی Rust) بهره می‌برد. این سیستم‌عامل دارای فروشگاه اپلیکیشن بوده و با دستیار دیجیتال Jovi یکپارچه شده است. این ساعت هوشمند در دو ورژن سیم‌کارتی (از نوع e-SIM) و فقط بلوتوث به تولید رسیده که نسخه بلوتوث آنها 5.2 است. به این ترتیب، از طریق این ساعت – بدون نیز به اسمارت‌فون – می‌توانید به راحتی به شبکه LTE متصل شده و به مکالمه بپردازید. همچنین، با توجه به برخورداری از NFC، کاربر می‌تواند اطلاعات کارت‌های بانکی خود را در vivo Watch 3 ذخیره کرده و در هنگام خرید، به جای کارت کشیدن فقط ساعتش را نزدیک دستگاه کارت‌خوان بیاورد. ناگفته نماند، قابلیت اسکن کد QR جهت پرداخت نیز در این ساعت پیش‌بینی شده است.

در ادامه نگاهی داریم به توانمندی‌های vivo Watch 3 در زمینه سلامت و ورزش.

سنسور اپتیکال ضربان قلب (از نوع 8 کاناله) و سنسور SpO2 (16 کاناله) جهت اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون در vivo Watch 3 تعبیه شده‌اند. طبق ادعای شرکت سازنده، به لطف توسعه الگوریتم جدید برای ضربان قلب (مبتنی بر شبکه عصبی یادگیری عمیق)، اندازه‌گیری ضربان قلب با سرعت، دقت و پایداری بیشتری انجام خواهد شد. چنان‌چه موردی غیرعادی در ضربان قلب یا اکسیژن خون کاربر وجود داشته باشد، در قالب یک هشدار به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود.

ردیابی خواب، ردیابی سیکل ماهانه بانوان (اعم از اعلام زمان تخمک‌گذاری، روزهای با احتمال باروری و …) و همچنین ردیابی استرس از دیگر امکانات این اسمارت‌واچ بر شمرده شده‌‌اند. در رابطه با مورد آخر، vivo Watch 3 می‌تواند برای کاهش استرس، تمرین‌های تنفسی مناسب را به کاربر پیشنهاد کند. ناگفته نماند، به منظور سلامت گوش، این ساعت با تشخیص صداهای خیلی بلند، هشدار لازم را به کاربر ارسال می‌کند.

ساعت هوشمند vivo Watch 3 از بیش از 100 حالت ورزشی پشتیبانی کرده و طبق ادعای ویوو می‌تواند متناسب با عادت‌ها و نیازهای کاربر، برنامه ورزشی را به صورت سفارشی تنظیم کند. یکی از کارکردهای جالب و مفید این ساعت، تنظیم اهداف ورزشی به صورت اختصاصی برای کاربران است. این اهداف مواردی از قبیل تعداد قدم‌ها، میزان مصرف کالری، میزان تمرین متوسط تا شدید و همچنین ساعات فعالیت‌های ایستاده را شامل می‌شود. در طول روز، vivo Watch 3 شما را تشویق می‌کند که برای تحقق این اهداف، تلاش کنید. در پایان روز در صورت موفقیت کاربر، یک مدال او داده می‌شود که حس رسیدن به دستاوردی مهم را برای وی به همراه خواهد داشت.

ساعت هوشمند vivo Watch 3 در رنگ‌های سفید و مشکی وارد بازار چین می‌شود. قیمت این محصول در مدل‌های مختلف (با احتساب نرخ کنونی تبدیل ارز) به این ترتیب است:

– ورژن بلوتوثی با بند سیلیکونی به قیمت 1,099 یوان (151 دلار)

– ورژن بلوتوثی با بند چرمی به قیمت 1,199 یوان (165 دلار)

– ورژن e-SIM با بند سیلیکونی به قیمت 1,299 یوان (179 دلار)

– ورژن e-SIM با بند چرمی به قیمت 1,399 یوان (192 دلار)

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5163-introducing-vivo-watch-3.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا