اخبار فناوری

سونی جزئیات نمایشگر هدست ویژن پرو اپل را در یک ویدیو قدیمی به‌نمایش گذاشته است

یکی از گران‌ترین اجزای هدست Vision Pro اپل، نمایشگر آن است. نمایشگرهای دوقلو 4K دقت رنگی و وضوح بالایی را برای یک تجربه واقعیت افزوده یکپارچه ارائه می‌کنند. درحالی‌که اپل هدست خود را در رویداد WWDC 2023 در تاریخ 5 ژوئن امسال معرفی کرد، سونی این فناوری را یک سال پیش به‌نمایش گذاشته بود. سونی تنها تأمین‌کننده اپل برای نمایشگر هدست ویژن پرو است و این شرکت برای مدیریت ظرفیت تولید بالای یک میلیون دستگاه با مشکل مواجه است.

نمایش جزئیات نمایشگر هدست ویژن پرو اپل توسط سونی

ویدئوی سونی نمایشگری را در یک هدست سیمی به‌نمایش می‌گذارد که هیچ شباهتی به Vision Pro ندارد. بااین‌حال، هدف ویدیو خود هدست نیست، بلکه نمایشگر درون آن است. در این ویدئو، سونی نمایشگر خود را “OLED Microdisplay” نامیده است.

هدف از این ویدئو نشان دادن وضوح پنل نمایشگر و اینکه چگونه پیکسل‌ها با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند، است. هر پنل دارای وضوح 4K است که درمجموع وضوح 8K را برای هر دو چشم ایجاد می‌کند. سونی می‌گوید جزئیات موجود در تصویر یا ویدیوها به واقعیت نزدیک است که با نامرئی کردن نقاط پیکسل به‌دست می‌آید.

 

 

جدا از نقاط پیکسل نامرئی، جا دادن این تعداد پیکسل در یک نمایشگر کوچکتر چالش‌برانگیز است. نمایشگر کوچکتر برای خدمت به هدفی که برای آن درنظر گرفته شده، الزامی است. برای برآورده کردن این الزامات، سونی یک پنل میکرو OLED 4K را برای هر چشم ایجاد کرده است.

«برای این مورد، ما یک میکرو نمایشگر OLED 4K با وضوح فوق‌العاده بالای 4K در هر اینچ ایجاد کردیم. این میکرو نمایشگر OLED 4K در مقایسه با پنل OLED گوشی‌های هوشمند بیش از دو برابر تعداد نقاط دارد و اندازه پنل را تقریباً 20 برابر کاهش می‌دهد.»

جزئیات نمایشگر هدست ویژن پرو اپل

جزئیات نمایشگر هدست ویژن پرو اپل

جدای از رزولوشن، این شرکت برای کاهش تأخیر نمایشگر نیز تلاش کرده است. کاهش تأخیر یک کار دست‌وپاگیر است که به داده‌های حسگر متعدد و فناوری جبران تأخیر نیاز دارد. این مورد اجازه می‌دهد تا تأخیر از 0.1 به 0.01 ثانیه کاهش یابد. این ویدئو اشاره می‌کند که تصویر قبل از چرخش سر فرد در جهت خاصی تبدیل و ایجاد می‌شود.

درحالی‌که فناوری پشت نمایشگر چیز شگفت‌انگیزی نیست، اما خود نمایشگر را به یکی از گران‌ترین قطعات تبدیل می‌کند. ویدئوی بالا پیرامون نمایشگر ویژن پرو در سال گذشته در یوتیوب منتشر شده و درکمال‌تعجب سروصدای زیادی نکرده است. اکنون که این ویدیو کشف شده است، می‌توانیم میزان تلاش و استعدادی که برای ایجاد ویژن پرو انجام شده است را ببینیم.

نظر شما درباره جزئیات نمایشگر هدست ویژن پرو اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/15/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا