اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با Nubia Mavericks – اسمارت‌فون اقتصادی نوبیا با دوربین 108 مگاپیکسلی و ارتباطات 5G | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ: برند نوبیا – وابسته به شرکت چینی ZTE – در روز سه شنبه 9 آوریل 2024 (21 فروردین 1403) رویدادی برگزار کرد و علاوه بر رونمایی از گوشی تاشو Nubia Flip، از یک گوشی هوشمند دیگر نیز رونمایی کرد. نوبیا ماوریکس نامیده می شود. این محصول جدید از نسل پنجم گوشی های مقرون به صرفه به حساب می آید که اگرچه پردازنده چندان قدرتمندی ندارد اما از دوربین قابل قبول و طراحی زیبایی بهره می برد. صفحه نمایش LCD+HD، چیپست Unisoc T760، رم تا 12 گیگابایت، حافظه داخلی 256 گیگابایت، دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و اتصال 5G از مهمترین مشخصات نوبیا ماوریکس هستند. پس از آن با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کرد.

گوشی هوشمند Nubia Mavericks طراحی جالبی دارد. ماژول دایره ای پشت گوشی به گونه ای طراحی شده است که بنا به ادعای سازنده، یادآور دوربین های کلاسیک است. این محصول در دو رنگ سبز و مشکی تولید شده و پشت آن شیشه ای به نظر می رسد اما در عین حال نوبیا بر مواردی مانند عدم جذب اثر انگشت روی بدنه و لیز نخوردن گوشی تاکید دارد. این گوشی دارای لبه های صاف است و دکمه قرمز پاور آن جلب توجه می کند. البته برخلاف ظاهر پرچم مانند در پشت، جلوی گوشی ظاهری کاملا طبیعی دارد و حاشیه نسبتا بزرگی در پایین آن دیده می شود.

یک صفحه نمایش HD LCD در جلوی دستگاه دیده می شود. نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است و طبق ادعای سازنده، نور آبی صفحه نمایش تا حدی فیلتر شده است. متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات این برد در دسترس نیست.

در قلب این گوشی تراشه نه چندان قدرتمند Unisoc T760 قرار دارد. این تراشه – ساخته شده با لیتوگرافی 6 نانومتری – از چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز) تشکیل شده است و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 است. حافظه داخلی گوشی نوبیا ماوریکس 256 گیگابایت (نوع UFS 3.1) است و رم آن بسته به مدل گوشی یکی از گزینه های 6، 8 یا 12 گیگابایتی خواهد بود.

در ماژول دایره ای بزرگ در پشت گوشی، تنها یک دوربین وجود دارد. این دوربین 108 مگاپیکسلی در پشت یک لنز دیافراگم f/1.75 قرار گرفته است و از ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار، پوشش نوری 16 لایه، فیلتر مادون قرمز و زوم بدون اتلاف استفاده می کند. اطلاعات زیادی در مورد لنز دیگری که در ماژول دوربین دیده می شود منتشر نشده است که به آن “ماژول تصویربرداری هوش مصنوعی کامپیوتری” گفته می شود که سازنده آن را Neovision می نامد. یک دوربین سلفی (با مشخصات نامشخص) نیز در سوراخ بالای نمایشگر تعبیه شده است.

ظرفیت باتری Nubia Mavericks 5000 میلی آمپر ساعت است و با یک شارژر 10 واتی شارژ می شود. لازم به ذکر است که قسمت نرم افزاری گوشی از رابط کاربری MyOS سفارشی (ظاهرا مبتنی بر اندروید 14) تشکیل شده و همانطور که اشاره کردیم این دستگاه از ارتباطات 5G بهره می برد.

تلفن هوشمند Nubia Mavericks در حال حاضر در چین از طریق JD.com به فروش می رسد. این گوشی در سه نسخه با 6، 8 و 12 گیگابایت حافظه تصادفی عرضه شده است. قیمت نسخه 6 گیگابایتی این دستگاه 799 یوان چین است که با نرخ فعلی معادل تقریباً 110 دلار آمریکا می باشد. ناگفته نماند که قیمت نسخه 8 گیگابایتی 999 یوان (138 دلار) و قیمت نسخه 12 گیگابایتی آن 1199 یوان (165 دلار) است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5350-introducing-nubia-mavericks.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا