اخبار فناوری

بازگشت تخته‌گاز تراشه‌های Kirin هواوی با Nova 12 و Pocket S2

شاید تراشه‌های Kirin هواوی را نتوان آرزوی خیلی از کاربران توصیف کرد اما در رقابت می‌توانستند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند و خیلی کم پیش آمد که ایراد بزرگی در یک نسل آن‌ها ثبت شود. وضعیت تحریم‌های هواوی همچنان ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که چینی‌ها در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آن هستند. گزارش‌های جدید از بازگشت تخته‌گاز تراشه‌های Kirin هواوی با Nova 12 و Pocket S2 حکایت دارند. شنیده می‌شود که در ۵ سری تراشه‌های کایرین شاهد عضو جدید خواهیم بود، حتی یکی از آن‌ها باید 5G باشد.

بازگشت تراشه‌های Kirin هواوی

طبق اظهارات @RODENT950 در X (همان توییتر قدیم) باید منتظر حضور پرقدرت تراشه‌های کایرین هواوی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ باشیم. او می‌گوید تراشه‌های میان‌رده جدید Kirin در سری نوا ۱۲ و پاکت اس ۲ استفاده خواهد شد.

سری Nova که سال‌هاست برای ما شناخته شده‌اند و سری Pocket هم به گوشی‌های تاشو کوچک هواوی اشاره دارد. طبیعتا راهبرد Huawei برای این دو سری محصول استفاده از تراشه میان‌رده است اما شاید از یک تراشه یکسان استفاده نکنند.

دو پرچمدار مهم سری Mate یعنی Mate 70 و Mate X4 که به ترتیب بهترین گوشی ساده و بهترین گوشی تاشو این برند محسوب می‌شوند هم از تراشه پرچمدار Kirin بهره خواهند برد. البته گفته می‌شود که نسخه اسنپدراگون هم خواهند داشت.

کایرین ۲۰۲۳

کایرین ۲۰۲۳

او می‌گوید که ۵ سری تراشه کایرین در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به روز خواهند شد. این تراشه‌های جدید Huawei شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ۱- سری K7
  2. ۲- سری K8
  3. ۳- سری K9
  4. ۴- سری K1
  5. ۵- سری B-5G

احتمالا این تراشه‌ها بر اساس قدرت و اهمیت مرتب شده‌اند. سری ۷، ۸ و ۹ را پیش از این در سبد محصولات هواوی دیده بودیم. سری ۱ و سری B می‌توانند محصولات جدید باشند.

از آن‌جا که جلوی سری B به 5G بودن اشاره شده است، می‌تواند حدس زد که هیچ‌کدام از تراشه‌های جدید سری K هواوی فعلا ارتباط 5G را ارائه نمی‌کنند. این محدودیت به دلیل تحریم‌های امریکا وجود دارد.

پیش از این نیز گزارش دیگری درباره تراشه‌های جدید Kirin هواوی داشتیم. البته بازگشت تراشه‌های هواوی مدت‌هاست که وعده داده شده اما هنوز اقدام عملی در این زمینه ندیده‌ایم.

تراشه Kirin جدید هواوی در سال جاری بازمی‌گردد: عبور از Snapdragon 778G و هم‌سطح با Kirin 980

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هواوی می‌تواند در بخش تراشه که یکی از مشکلات بزرگ آن محسوب می‌شود، به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/29/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D9%87%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87%D9%87%D8%A7%DB%8C-kirin-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-nov/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا