اخبار فناوری

حق اختراع سونی برای کنترلر مبتنی بر پا

اگر می‌خواهید در صنعت پیشتاز باشید باید همه ایده‌ها و پتانسیل‌ها را بررسی کنید. سونی به عنوان یکی از برندهای پیشرو در بازار این را خوب می‌داند و ایده‌های مختلف را آزمایش می‌کند. به تازگی حق اختراع سونی برای کنترلر مبتنی بر پا منتشر شده که می‌تواند مقدمه‌ای بر تحول کنترلر بازی در دنیای واقعیت مجازی یا VR باشد.

کنترلر مبتنی بر پا

سونی حق اختراعی را ثبت کرده که هدف آن ارائه تجربه‌ای همه‌جانبه برای کاربران واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در حقیقت این ایده برای آن‌هایی که فضای محدودی دارند می‌تواند جذاب باشد.

این حق اختراع‌های جدید سونی، دو نوع کنترلر مبتنی بر پا هستند که یکی از یک توپ و دیگری از سطح حساس به لمس استفاده می کند.

تصویر بالا کنترلر پایی با “ایده توپ” را نشان می‌دهد. این کنترلر از ۲ واحد با گوی‌های مجزا استفاده می‌کند که ممکن است یک CPU داخلی و حافظه داشته باشند تا حرکت کاربران را به تصویر بکشد و آن را در بازی تقلید کند. همانطور که می توان تصور کرد، به نظر می رسد این کنترلر برای حرکات ساده است.

حق ثبت اختراع دیگر مربوط به یک کنترلر کاسه‌ای شکل است که دارای سطح حساس به لمس خواهد بود. به نظر می‌رسد که این کنترلر مبتنی پا دارای یک سطح منحنی خواهد بود که قرار است با هر دو پا استفاده شود. علاوه بر این، طبق پتنت، این کنترلر برای حرکات پیچیده‌تر پیش‌بینی شده، مثلاً کاربر می‌تواند نزدیکی به یک شی در بازی را حس کند.

سونی این حق اختراع‌ها را در ژوئن 2022 ثبت کرده بود و طرح‌های آن چند روز پیش منتشر شد. این برند تصریح کرد که کنترلرها را می توان با رایانه شخصی، تلفن، تبلت، کنسول و سایر دستگاه ها استفاده کرد. با این اوصاف، هنوز مشخص نیست که آیا سونی قصد دارد به زودی این کنترلرهای مبتنی بر پا را عرضه کند یا خیر.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این حق اختراع‌ها تبدیل به محصول نهایی خواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/25/%D8%AD%D9%82-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%A7/

Updated: 2024-02-17 09:49:39

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا