اخبار فناوری

جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام فاش شد: هسته سفارشی Phoenix در فرایند 3 نانومتری TSMC

با خرید Nuvia، کوالکام دیگر از طراحی‌های CPU استاندارد ARM برای اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده نخواهد کرد، با شایعه‌ای جدید که جزئیات این تراشه برای سال 2024 را فاش کرده و به استفاده از هسته‌های سفارشی فونیکس اشاره دارد. همچنین پیکربندی CPU این تراشه نیز به‌اشتراک گذاشته شده است و ادعا می‌شود که اسنپدراگون سال آینده در فرآیند پیشرفته N3E TSMC به تولید انبوه خواهد رسید.

جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

کوالکام پیش از این اعلام کرده بود که از هسته‌های جدید Oyron برای چیپست‌های اسنپدراگون آینده‌اش استفاده خواهد کرد. بنابراین، احتمالاً اصطلاح «Phoenix» که افشاگر Digital Chat Station به آن اشاره می‌کند، مربوط به معماری این تراشه می‌باشد. Snapdragon 8 Gen 4 مشابه چیپست‌های سری A اپل که بر دو هسته عملکردی و شش هسته بازدهی متکی هستند، از پیکربندی مشابهی بهره می‌برد که دارای دو هسته Phoenix و شش هسته Phoenix M است.

با توجه به اینکه اسنپدراگون 8 نسل 4 از هسته‌های عملکرد کمتری استفاده می‌کند، معماری جدید کوالکام ممکن است نیازی به چنین هسته‌هایی برای ارائه عملکرد باورنکردنی تک‌هسته‌ای یا چندهسته‌ای نداشته باشد. این بهبود عملکرد ممکن است با پشتیبانی از رم LPDDR6 قوت گیرد، که گفته می‌شود پهنای باند را افزایش داده و درعین‌حال مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. در مورد تولید انبوه اسنپدراگون 8 نسل 4 در فرآیند N3E TSMC، پیش از این بارها این شایعه را شنیده‌ایم و چیز جدیدی نیست.

جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

طبق گزارش‌ها، اپل 90 درصد تراشه‌های N3 TSMC را که اولین فناوری 3 نانومتری شرکت تایوانی محسوب می‌شود، رزرو کرده است. بنابراین، این اقدام فضای کمی برای کوالکام باقی می‌گذارد تا شرکت سازنده تراشه‌های خود را انتخاب کند، بنابراین طبیعتاً به استفاده از فرآیند بهبودیافته N3E تغییر خواهد کرد. دو مزیت موردانتظار برای فرآیند 3 نانومتری بهبودیافته TSMC، افزایش بازده و کاهش هزینه‌های تولید است که هر دو سود زیادی برای کوالکام خواهند داشت.

متأسفانه، Digital Chat Station اشاره کرده است که نام شرکای تلفن هوشمندی که مایل به استفاده از Snapdragon 8 Gen 4 در سال آینده هستند، مشخص نیست. بااین‌حال، ما احساس می‌کنیم که اکثر آن‌ها، به‌ویژه سامسونگ، به‌زودی نمونه‌هایی را درخواست می‌کنند تا عملکرد آن را ببینند، زیرا طبق شایعات قبلی، Snapdragon 8 Gen 4 امتیاز چندهسته‌ای بالاتری نسبت‌به Apple M2 کسب کرده است.

نظر شما درباره جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/02/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-8-%D9%86%D8%B3%D9%84-4-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا