اخبار فناوری

تولید آزمایشی آیفون ۱۶ به زودی در چین آغاز می‌شود

با این‌که سری آیفون ۱۵ به تازگی معرفی شدند اما شایعات iPhone 16 هم در حال حاضر شروع شده است. گزارش جدید به ما می‌گوید که اپل به‌زودی  تولید آزمایشی پرچمدار بعدی خود را آغاز خواهد کرد.

آغاز تولید آزمایشی آیفون ۱۶

بر اساس این گزارش جدید، اپل یک خط تولید نمونه آزمایشی در چنگدو چین آماده کرده است. جدول زمانی اعلام شده نشان می‌دهد که این خط تولید می‌تواند تولید نمونه‌های اولیه مهندسی را از اواخر پاییز آغاز کند. متعاقباً، پیش‌بینی می‌شود که فعالیت‌های یکپارچه‌سازی و رفع اشکال تأمین‌کننده در اوایل زمستان انجام گردد.

سری آیفون ۱۵ که در حال حاضر در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد، با بررسی‌های متفاوتی روبرو شده است. برخی از منتقدان به عدم وجود نوآوری قابل توجه، مشکلات بیش از حد گرمایش و نگرانی در مورد تغییرات محدود در مقایسه با مدل های قبلی اشاره کرده‌اند.

با این حال، سری آیفون ۱۶ که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود، نویدبخش تقویت شهرت اپل برای نوآوری است. انتظار می‌رود این مجموعه جدید دارای چهار مدل زیر باشد:

  1. ۱- آیفون 16
  2. ۲- آیفون 16 پلاس
  3. ۳- آیفون 16 پرو
  4. ۴- آیفون 16 پرو مکس

پیش‌بینی می‌شود که این مدل‌های آتی تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی را به ارمغان بیاورند.

طبق گزارشات گذشته، آیفون ۱۶ قرار است با طراحی کم‌حاشیه‌تر خود، نوآوری قابل توجهی در طراحی معرفی کند که هدف آن افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه برای تجربه دید گسترده و فراگیرتر است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود آیفون 16 از مواد جدیدی برای سبک‌تر و نازک‌تر کردن گوشی استفاده کند و در عین حال دوام و در دست گرفتن را بهبود بخشد. در حالی که اپل امسال از تیتانیوم در مدل‌های Pro استفاده کرد، ممکن است نیاز به اصلاح بیشتر را داشته باشد.

پیش‌تر گفته شد که مدل‌های پایه سری آیفون ۱۶ احتمالا دارای تراشه A17 با استفاده از فرآیند N3E باشد، که مشابه تراشه A17 Pro برای مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ است. این تمایز بین تراشه های پرو و استاندارد ممکن است سنگ بنای استراتژی های آینده اپل باشد.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که آیفون 16 از برد مدار چاپی نازک‌تر (PCB) ساخته شده از فویل مسی با چسب پیش‌آماده RCC استفاده کند و جایگزین بستر مسی انعطاف‌پذیر سابق شود.

این اصلاح می‌تواند دستگاه را باریک‌تر کند و راه را برای پیشرفت‌های سخت‌افزاری مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر برای مدل‌های Pro هموار کند.

نظر شما چیست؟ منتظر سری iPhone 16 هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/05/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B6-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%BA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا