اخبار فناوری

خودروی اپل با قیمت زیر 100 هزار دلار و بدون امکان خودران در سال 2026 معرفی می شود.

گزارش بلومبرگتا سال 2026، اپل قصد دارد خودروی خودران خود را با قیمت کمتر از 100000 دلار روانه بازار کند تا بتواند طیف وسیع تری از مشتریان را جذب کند.

قیمت خودرو اپل و تاریخ عرضه

اپل در ابتدا قصد داشت خودرویی طراحی کند که شبیه یک خودرو باشد قایق رانی بله، وسیله نقلیه ای که در آن مسافران می توانستند مانند یک لیموزین بدون فرمان یا پدال رو در رو بنشینند، اما این پروژه در نهایت لغو شد و Apple Car اکنون طراحی سنتی تری با صندلی راننده، فرمان و پدال خواهد داشت. و رانندگی کاملاً خودمختار در دسترس نخواهد بود، اما می‌تواند از حالت خودکار در بزرگراه‌ها استفاده کند.

رقیب اصلی اپل احتمالا تسلا خواهد بود، برندی که خودروهای الکتریکی را با برخی ویژگی های خودران ارائه می دهد. قیمت خودروهای تسلا از حدود 47000 دلار شروع می شود، اما می تواند بیش از 100000 دلار باشد. اگر قیمت پایه Apple Car حدود 100000 دلار باشد، با مدل S برتر تسلا رقابت خواهد کرد.

برنامه اولیه این بود که اپل این خودرو را بیش از 120000 دلار قیمت گذاری کند، اما این شرکت اکنون در حال برنامه ریزی قیمت پایین تری است که احتمالاً به دلیل عملکرد محدودتر خودران در نسخه اول این وسیله نقلیه ارائه می شود. اپل برنامه ای برای خودروی خود نهایی نکرده است، اما قصد دارد مجموعه ای از طرح ها و لیستی از ویژگی ها را برای سال 2024 آماده کند. علاوه بر این، مراحل تولید آزمایشی این محصول برای سال 2025 قبل از عرضه نهایی در سال 2026 برنامه ریزی شده است.

اپل همچنان به دنبال یک شریک تولیدی برای خودروی خود است و تا کنون با فولکس واگن در سال‌ها پیش مذاکره کرده است.

قیمت خودرو اپل و تاریخ عرضه

قیمت خودرو اپل و تاریخ عرضه

این خودرو دارای یک پردازنده سفارشی خواهد بود که توسط اپل برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی، مشابه مک، آیفون و آی پد طراحی شده است. این تراشه معادل چهار تراشه در بالاترین رده مک بوده و تقریباً آماده تولید است. این شامل مجموعه ای سفارشی از حسگرهای لیدار، حسگرهای رادار و دوربین هایی است که می توانند اطلاعات موقعیت یابی، داده های خط و جهت گیری وسیله نقلیه را به افراد و اشیا ارائه دهند.

اپل همچنین از ابر برای برخی از پردازش های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد و این شرکت در حال بررسی یک مرکز فرماندهی از راه دور است که می تواند به رانندگان کمک کند تا در مواقع اضطراری خودروها را از راه دور کنترل کنند. اپل همچنین ممکن است برنامه بیمه تجاری خود را ارائه دهد. ماشین اپل مانند یک وسیله نقلیه معمولی دارای فرمان و پدال خواهد بود. این به مشتریان امکان می‌دهد کارهایی مانند تماشای فیلم یا چند کار را در بزرگراه انجام دهند، اما در صورت نیاز به تغییر کنترل‌های دستی برای خیابان‌های مرکز شهر یا آب‌وهوای بد، هشدارهایی را ارائه می‌دهد.

پروژه Apple Car از زمانی که اپل در سال 2014 راه اندازی شد، چندین تغییر عمده در توسعه خود داشته است. تیم Apple Car همچنین شاهد چندین تغییر رهبری بوده است، با John Giannandrea، رئیس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، که در حال حاضر پروژه Apple Car را رهبری می کند. با نظارت کوین لینچ بر کار.

نظر شما در مورد قیمت و زمان عرضه خودروهای اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا