اخبار فناوری

تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با قیمت کارخانه آن اعلام شد: ایران خودرو، چرا؟!

اولین بار و به صورت نیمه‌رسمی اسفند ۱۴۰۱ بود که پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ایران خودرو را شناختیم. متاسفانه روال رونمایی‌های ایران‌خودرو کاملا عجیب است و تا چند روز پیش هیچ تصویر رسمی از این خودرو منتشر نشده بود. به تازگی تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با قیمت کارخانه آن اعلام شده است. با بررسی این موارد باید از ایران خودرو پرسید، چرا؟

تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵

تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵

تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵

بله، همانطور که انتظار دارید از بیرون تفاوت خاصی با پژو ۲۰۷i معمولی ندارد. در حقیقت تمام محصولات با نام پژو ۲۰۷ همان ظاهر همیشگی که انتظار داریم را ارائه می‌دهند و در این زمینه شاهد خلاقیت خاصی از ایران خودرو نبوده‌ایم، خوشبختانه البته!

تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵

تصاویر رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵

تنها تفاوت‌ها را می‌توان به قالپاق نسبتا جدید ایران خودرو برای پژو 207i تیپ ۵ و بج ۱.۶ روی گلگیر سمت راننده که به موتور TU5 آن اشاره دارد، نسبت داد.

این قالپاق قبلا روی پژو پارس، رانا، وانت آریسان ۲ و دیگر محصولات ایران خودرو به صورت کاملا شانسی و رندوم نصب شده است. این که آیا ظاهر پژو 207i را زیباتر کرده یا نه را شما بگویید!

متاسفانه در وب‌سایت رسمی ایران خودرو هیچ تصویری از داخل خودرو به اشتراک گذاشته نشده است، حداقل تا زمان نگارش این مطلب. با این حال بر اساس اطلاعات رسمی ایران خودرو، ما می‌دانیم که دکوراتیو داخل کابین پژو 207i تیپ ۵ همان چیزی است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دیده‌ایم.

این یعنی باید انتظار چیزی مشابه این را داشته باشیم:

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ تیر ۱۴۰۲ در کارخانه

طبق لیست قیمت منتشر شده توسط ایران خودرو در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ قیمت خودروی پژو 207i تیپ ۵ با کد کلاس ۶۰۰۱۸ در کارخانه و قبل از افزودن مالیات، عوارض، هزینه‌های شماره‌گذاری و غیره به قرار زیر است:

قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ با موتور TU5 و داشبورد ۲۰۶ (کد کلاس ۶) = حدودا ۲۹۴.۶ میلیون تومان (دقیقا ۲.۹۴۶.۴۳۸.۳۸۷ ریال)

اگر بخواهیم به قیمت نهایی مصرف‌کننده در کارخانه برسیم، باید طبق یک قانون سرانگشتی حدودا ۱۸ درصد به این مبلغ بیافزاییم. در نتیجه احتمالا قیمت نهایی مصرف‌کننده این خودرو به قرار زیر است:

قیمت نهایی مصرف‌کننده پژو ۲۰۷ با موتور TU5 و داشبورد ۲۰۶ (در کارخانه) = حدودا ۳۴۷.۶ میلیون تومان

برای مقایسه باید گفت بر اساس همان لیست قیمت منتشر شده، پژو ۲۰۷ دستی با فرمان برقی که داشبورد پژو ۲۰۷ را دارد، نمایشگر روی آن هست، دوربین دنده‌عقب، ترمز عقب دیسکی، کروز کنترل و دیگر آپشن‌های معمول پژو ۲۰۷i را ارائه می‌کند به ترتیب به قرار زیر است:

قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و ترمز عقب دیسکی (کد کلاس ۶۰۰۱۹) = حدودا ۲۸۲.۴ میلیون تومان (دقیقا ۲.۸۲۴.۳۹۲.۸۲۴ ریال)

قیمت نهایی مصرف‌کننده پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و ترمز عقب دیسکی (در کارخانه) = حدودا ۳۳۳.۲ میلیون تومان

اینجاست که واقعا باید از ایران خودرو پرسید چرا پژو ۲۰۷ تیپ ۵ که یک نمونه اقتصادی از پژو ۲۰۷ فرمان برقی است، قیمت بیشتری داشته باشد!

اگر دوست دارید این لیست قیمت عجیب را خودتان روئت کنید، این تصویر برای شماست:

لیست قیمت محصولات ایران خودرو ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - بهای کارخانه بدون مبالغ جانبی

لیست قیمت محصولات ایران خودرو ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ – بهای کارخانه بدون مبالغ جانبی

تفاوت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با پژو ۲۰۷ معمولی

همانطور که گفتیم، برای داشتن پژو ۲۰۷ تیپ ۵ شما از تغییرات داخلی پژو ۲۰۷ باید صرف نظر کنید. در حقیقت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ فقط بدنه بیرونی پژو ۲۰۷ ایران خودرو را دارد که شامل سپرها و چراغ‌های جدید است. تغییرات دکوراتیو داخلی از جمله داشبورد، مالتی‌مدیا و فرمان جدید روی آن قرار ندارد.

آپشن‌های محدود در پژو ۲۰۷ تیپ ۵ نسبت به پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده

پژو ۲۰۷ معمولی را می‌توانستید در برخی تیپ‌ها با فرمان برقی، رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی بخرید. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ذاتا چنین آپشن‌هایی ندارد و از ابتدا با فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی با قالپاق و ترمز عقب کاسه‌ای عرضه می شود.

حتی طبق اطلاعات وب‌سایت این شرکت سنسور دنده عقب هم اینجا حضور ندارد. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در حقیقت با کد کلاس ۶۰۰۱۴ و ۶۰۰۱۸ در ایران خودرو شناخته می‌شود.

مقایسه آپشن‌های پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

مقایسه آپشن‌های پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

مشخصات فنی پژو 207i تیپ ۵ چیست؟

در بخش فنی بین پژو ۲۰۷ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ دنده‌ای یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تفاوتی وجود ندارد. همان موتور TU5 را شاهد هستیم که با یک گیربکس دستی ۵ سرعته همراه می‌شود.

همانطور که می‌دانید ایران خودرو با عرضه پژو ۲۰۷ ام سی بخش فنی این هاچ‌بک را به‌روز کرد و از موتور TU5P و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (مشترک با دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک) استفاده نمود. این مشخصات فنی در پاییز ۱۴۰۱ به تمام تولیدات پژو ۲۰۷ اتوماتیک راه پیدا کرد و می‌توان آن را در مدل‌های تک رنگ یا سقف شیشه‌ای خرید.

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

با این حال پژو ۲۰۷ تیپ ۵ همان مشخصات فنی را به شما می‌دهد که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده می‌توانست به شما بدهد.

جمع بندی 

حقیقتا وقتی نام تیپ ۵ پژو ۲۰۷ را شنیدم، تا قبل از باز کردن لیست مشخصات با خود فکر می‌کردم که شاید مثلا آپشن بسیار ضروری مانند سیستم کنترل پایداری (ESP و غیره) به پژو ۲۰۷ اضافه شده است یا شاید صندلی برقی، سنسور نور و باران، TPMS یا دیگر موارد را به هاچ‌بک محبوب خود اضافه کرده‌اند.

حقیقت اما این است که نه، اینجا یک پسرفت اتفاق می‌افتد. همانطور که پیش از این گفته شد، پژو ۲۰۷ ایران خودرو در حقیقت همان پژو ۲۰۶ پلاس است که در ایران اما با سپرهای جدید، چراغ های به روزشده به همراه داشبورد، مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و فرمان تازه همراه است. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ همه این موارد را ندارد. در حقیقت شما با این تیپ جدید پژو ۲۰۷ فقط ظاهر بیرونی پژو ۲۰۷ ایران خودرو را دریافت می‌کنید اما کابین آن همان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است.

نظر شما درباره قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ چیست؟ این محصول موفق خواهد شد؟ پژو ۲۰۷ تیپ ۲ یا با موتور TU3 نیز خودروی عجیب اضافه شده به این خانواده است که اطلاعات آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

مشخصات پژو ۲۰۷ با موتور TU3 توسط ایران خودرو منتشر شد: موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲

 

قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در کارخانه مشخص شد: بیشتر از پژو ۲۰۷ با موتور TU5 و فرمان برقی!

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/14/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88-%DB%B2%DB%B0%DB%B7-%D8%AA%DB%8C%D9%BE-%DB%B5-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا