اخبار فناوری

تشدید ممنوعیت آیفون و دیگر برندهای خارجی در چین

اگر به یادداشته باشید سه ماه پیش برای شما نوشتیم که چین استفاده از آیفون توسط کارمندان دولت را در محل کار ممنوع کرد. سپس خبر از کاهش شدید ارزش بازار اپل پس از اعلام ممنوعیت استفاده از آیفون توسط کارمندان دولت چین می‌رسید. آنطور که پیداست به تازگی شاهد تشدید ممنوعیت آیفون و دیگر برندهای خارجی در چین نیز هستیم.

تشدید ممنوعیت آیفون در چین

اواخر تابستان بود که چین شروع به اعلام منع استفاده مقامات رسمی از آیفون و سایر محصولات برندهای خارجی در سازمان‌های دولتی کرد. گزارش جدیدی از بلومبرگ امروز می‌گوید که ممنوعیت استفاده از آیفون به سازمان‌های چینی بیشتری گسترش یافته و «حداقل هشت استان» را پوشش می‌دهد.

کاهش شدید ارزش بازار اپل

این گزارش اقدام جدید را به عنوان “افزایش قابل توجه” نسبت به ممنوعیت اولیه آیفون در ماه سپتامبر توصیف می‌کند. آن ممنوعیت اولیه تنها بر “تعداد کمی از آژانس ها” در چین تأثیر می‌گذاشت.

مقامات چینی به جای آیفون یا سایر گوشی‌های هوشمند خارجی، از کارکنان دولتی می‌خواهند که از برندهای گوشی هوشمند شرکت‌های داخلی چین استفاده کنند.

بلومبرگ گزارش می‌دهد:

“به گفته افراد آشنا، چندین شرکت ایالتی و ادارات دولتی در حداقل هشت استان – از جمله سواحل مرفه – طی یکی دو ماه گذشته به کارمندان دستور دادند که شروع به استفاده از برندهای محلی کنند. این یک گام بزرگ از ممنوعیت سپتامبر است، زمانی که تعداد کمی از آژانس‌ها در پکن و تیانجین به کارکنان می‌گفتند دستگاه‌های خارجی را در خانه بگذارند.”

در ماه سپتامبر، مقامات چینی گزارش‌های مبنی بر ممنوعیت حضور آیفون‌ها در هر سازمان دولتی را تکذیب کردند. با این حال، در همان زمان، مقامات نگرانی خود را در مورد “اقدامات رسانه‌ای زیادی در مورد حوادث امنیتی مربوط به موبایل‌های اپل” ابراز کردند. دولت آمریکا ممنوعیت آیفون در چین را «تقابلی نامناسب» خواند.

همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، هنوز جزئیات ناشناخته زیادی در مورد میزان ممنوعیت آیفون در چین و میزان دقیق اجرای آن وجود دارد. با این حال، این ممنوعیت یک “چالش بزرگ” برای اپل و سایر شرکت‌های فناوری خارجی مانند سامسونگ است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این نگرانی امنیتی، به‌جا است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/16/%D8%AA%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D9%88-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1/

Updated: 2024-02-17 09:55:02

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا