اخبار فناوری

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy رسما معرفی شد

از سال گذشته سامسونگ تصمیم گرفت تا با همکاری کوالکام، یک نسخه ویژه از نراشه پرچمدار پرچمدار این تراشه‌ساز امریکایی را روی پرچمدارانش قرار بدهد. این تراشه با پسوند For Galaxy شناخته می‌شود. پس از معرفی گلکسی اس ۲۴ اولترا حالا تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy رسما معرفی شده است.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy

چند ماه پیش، کوالکام تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پرچمدار عرضه کرد. امروز، این شرکت یک نسخه کمی تغییر یافته از همان تراشه را با نام Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy معرفی کرد. این تراشه در سری Galaxy S24 استفاده می‌شود. گلکسی اس ۲۴ اولترا در تمام بازارها و مدل پایه و پلاس در برخی بازارها به این تراشه مجهزند.

به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک کوالکام با سامسونگ، پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy برای سری Galaxy S24 ساخته شده است. Galaxy S24 و Galaxy S24 Plus در کانادا و ایالات متحده از این تراشه استفاده می کنند، در حالی که Galaxy S24 Ultra در تمام بازارها (از جمله ایران) از آن استفاده می کند.

این یک تراشه 4 نانومتری است که با استفاده از فرآیند جدیدتر 4 نانومتری TSMC (N4P) ساخته شده و دارای CPU هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno 750، یک NPU قدرتمندتر و اتصال بی سیم سریعتر است.

به لطف NPU قدرتمند، این تراشه فضای کافی برای تقویت هوش مصنوعی مولد و ویژگی‌های هوش مصنوعی شخصی‌شده در سری گلکسی S24 ارائه می‌کند.

در حالی که کوالکام و سامسونگ کلاک دقیق هسته‌های CPU و GPU را اعلام نکرده‌اند، این جزئیات چند روز پیش فاش شد. به صورت خلاصه باید گفت فقط هسته قدرتمند اصلی Cortex-X4 این تراشه با فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز بالاتر کار می‌کند. بقیه مشخصان مشابه همان تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معمولی است.

به این ترتیب مشخصات CPU در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی به قرار زیر خواهد بود:

یک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتز

سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز

سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز

نظر شما درباره این نسخه سفارشی چیست؟ این تغییر اندک برای شما مهم است؟

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ رسما معرفی شد: ۷ سال آپدیت اندروید و نمایشگر تخت

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/18/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-snapdragon-8-gen-3-for-galaxy-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

Updated: 2024-02-17 09:31:49

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا