اخبار فناوری

تراشه گوگل پیکسل 8 با فرآیند تولید 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است

Samsung Foundry بزرگترین کارخانه ریخته گری تراشه در جهان پس از TSMC است. این شرکت به زودی تولید انبوه تراشه ها را با نسل سوم فرآیند تولید 4 نانومتری آغاز خواهد کرد. سامسونگ Foundry سال گذشته در تولید تراشه های 4 نانومتری با مشکلاتی مواجه شد. همین مسائل باعث شد کوالکام مسئول تولید تراشه باشد نسل اسنپدراگون 8 پلاس8 نسل 2 و 8 Gen 3 را به TSMC تحویل دهید. پس از رفع مشکلات موجود، انتظار می رود که نسل سوم تراشه گوگل که در پیکسل 8 استفاده شده است. تولید شده توسط سامسونگ.

نسل سوم تراشه Tensor در گوگل پیکسل 8 استفاده خواهد شد

سامسونگ مدعی است که نرخ بهره وری تراشه های 4 نانومتری تولید شده توسط این شرکت از 35 درصد در سال گذشته به 60 درصد افزایش یافته است. این شرکت معتقد است که نسل سوم فرآیند تولید 4 نانومتری منجر به مصرف انرژی کمتر خواهد شد. انتظار می رود تراشه گوگل پیکسل 8 توسط این نسل از لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ تولید شود. این گوشی هوشمند در پایان سال جاری میلادی به دست کاربران می رسد.

در حالی که فرآیند تولید 3 نانومتری پیشرفته ترین لیتوگرافی موجود است، فرآیندهای 4 نانومتری و 5 نانومتری سامسونگ در حال حاضر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. و 22 درصد از تراشه های تولید شده در سه ماهه سوم سال گذشته را تشکیل می دهند. لیتوگرافی های 6 و 7 نانومتری حدود 16 درصد از تولید سامسونگ را تشکیل می دهند. مانند گیزموچینا او خاطرنشان می کند که تنها گوشی هایی که انتظار می رود امسال از فرآیند تولید 3 نانومتری استفاده کنند، آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس هستند.

سری پیکسل 8 در اواخر سال 2023 به دست کاربران می رسد

سلسله گوگل پیکسل 8 که قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه شود و احتمالاً از نسل سوم لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ استفاده می کند. انتظار می رود چیپست Tensor 3 گوگل برای گوشی های جدید با استفاده از این فناوری ساخته شود. پیکسل فولد، تبلت پیکسل و گوشی هوشمند پیکسل 7a احتمالا به تراشه تنسور ۲ مجهز خواهند شد.تراشه مذکور با لیتوگرافی ۴ نانومتری نسل دوم سامسونگ تولید شده است.

TSMC و سامسونگ قصد دارند سال آینده تولید تراشه های 4 نانومتری را در ایالات متحده آغاز کنند. کارخانه TSMC در فینیکس، آریزونا، ایالات متحده آمریکا تولید این تراشه ها را آغاز خواهد کرد. کارخانه ریخته گری سامسونگ تگزاس به زودی تولید تراشه های 4 نانومتری را آغاز خواهد کرد. TSMC امیدوار است در سال 2026 تراشه های 2 نانومتری در دست مشتریان داشته باشد. سامسونگ قصد دارد تولید لیتوگرافی 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز کند و به دنبال آن تراشه های 1.4 نانومتری در سال 2027 عرضه شود.

دوربین گوگل پیکسل 8 را می توان به سنسور ISOCELL GN2 با HDR پیشرفته مجهز کرد

نطر شما چی هست؟ آیا نسل سوم فرآیند تولید 4 نانومتری سامسونگ دیگر مشکلات قبلی را نخواهد داشت؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا