اخبار فناوری

تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو امکان استفاده از دکمه های حالت جامد را در زمانی که باتری کم است، می دهد

به گفته یک منبع آشنا با جزئیات جدید در انجمن MacRumors به اشتراک گذاشته شده، سیری آیفون 15 پرو این دستگاه از یک تراشه جدید بسیار کم مصرف استفاده می کند که به ویژگی های خاصی مانند دکمه های خازنی جدید حالت جامد اجازه می دهد حتی زمانی که تلفن خاموش است یا باتری کم است به کار خود ادامه دهند.

تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

منبع این شایعه همان عضو انجمنی است که سال گذشته قبل از عرضه رسمی آیفون 14 پرو، جزئیات دقیقی را در مورد Dynamic Island به اشتراک گذاشت، بنابراین دلیل خوبی برای باور قابل اعتماد بودن اطلاعات او وجود دارد.

به گفته منبع ناشناس، تراشه جدید جایگزین حالت Ultra Low Power Mode فعلی اپل می شود که آیفون را پس از اتمام باتری یا تا 24 ساعت در صورت تمام شدن باتری از طریق Find My ردیابی می کند.

تراشه جدید ظاهراً عملکردهای بلوتوث LE/Ultra Wideband موجود را علاوه بر فعال کردن دکمه‌های حالت جامد، از جمله دکمه «عملی» که جایگزین دکمه بی‌صدا می‌شود، زمانی که تلفن روشن یا خاموش است یا باتری کم است، انجام می‌دهد.

عملکرد دکمه حالت جامد با تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

عملکرد دکمه حالت جامد با تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

منبع همچنین ادعا می‌کند که ویژگی‌های جدید کم مصرف در حال حاضر با و بدون بازخورد Taptic Engine در هنگام خاموش شدن، آزمایش می‌شوند، اما نه زمانی که باتری خالی می‌شود. با این حال، مشخص نیست که آیا این در آیفون 15 پرو نهایی استفاده خواهد شد یا خیر.

این منبع ادعا می‌کند که اپل در تست‌های خود از دو نسخه کارکرد دکمه ولوم داخلی جدید استفاده کرده است، از جمله یکی که بسته به شدت صدا، میزان صدا را سریع‌تر بالا و پایین‌تر می‌برد و دیگری با مقدار Voice. با بالا و پایین کشیدن دستگیره قابل تنظیم است. آنها نمی دانند از کدام روش برای نسخه نهایی استفاده می شود، اما این ویژگی ها نرم افزاری فعال خواهند بود، بنابراین این ویژگی ممکن است توسط کاربر قابل تنظیم باشد.

افشاگر ناشناس می‌گوید منبع داخلی او عضوی از سیستم عامل و تیم توسعه نرم‌افزار اپل است، بنابراین او اطلاعات زیادی در مورد طراحی مدل‌های جدید ندارد، مگر اینکه ویژگی‌های فیزیکی نیاز به توسعه نرم‌افزار برای تکمیل آنها داشته باشد.

قبلا شایعه شده بود که دکمه‌های حالت جامد خازنی منحصر به مدل‌های آیفون 15 پرو هستند، در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون 15 همان مکانیزم دکمه‌های سنتی سری آیفون 14 را حفظ خواهند کرد. یک سوئیچ بی صدا

نظر شما در مورد عملکرد دکمه استاتیک با تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا