اخبار فناوری

الزامات سخت افزاری گوگل برای گوشی‌های تاشو احتمالا به زودی اعلام می‌شود

چندین نسل از گوشی‌های تاشو سامسونگ می‌گذرد. مثلا گلکسی زد فلیپ نسل اول را به یاد دارید؟ از آن زمان تا کنون پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است اما به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این فرم‌فکتور را بیشتر ساماندهی کند. در همین راستا الزامات سخت افزاری گوگل برای گوشی‌های تاشو احتمالا به زودی اعلام می‌شود.

الزامات سخت افزاری گوگل برای گوشی‌های تاشو

سامسونگ از اولین برندهای تولیدکننده گوشی تاشو در مقیاس تجاری بود. طی سال‌های اخیر اما دستگاه‌های تاشو زیادی را از برندهایی مانند OPPO، Motorola و Huawei دیده‌ایم. شیائومی هم دستگاه‌های تاشو را ارائه می‌کند اما فقط محدود به چین است.

گوشی‌های تاشو مزایا و معایب خود را دارند و برندها هر ساله این دستگاه ها را بهبود می‌بخشند. این گوشی‌ها بسیار گران هستند و هیچ‌کس نمی‌خواهد که آنها آسیب ببینند. به نظر می‌رسد که یک پیشرفت خوب برای علاقه‌مندان به تلفن‌های تاشو در راه است.

در قلب تلفن‌های تاشو، مکانیزم لولا قرار دارد. این اجازه می‌دهد تا دستگاه باز و بسته شود. لولاها در ابتدای کار کاملاً بادوام هستند، اما مانند بسیاری از وسائل مکانیکی، با این فرض که کاربر به استفاده روزانه از دستگاه ادامه دهد، استحکام خود را طی یک دوره زمانی دو تا پنج ساله از دست می‌دهد.

یکی از منابع اندرویدی فاش کرد که گوگل به استانداردهای کیفیت سخت‌افزار برای تلفن‌های تاشو فکر می‌کند. این غول جستجوی وب در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فرآیند بررسی کیفیت گوشی‌تاشو است. تولیدکننده‌ها باید یک پرسشنامه گوگل را تکمیل کنند و دستگاه‌های نمونه را برای بررسی دقیق تر به این شرکت بفرستند.

برندها اغلب دوام میزان تاشدن دستگاه خود را اعلام می کنند. گوگل تمام گوشی‌های تاشو را ملزم می‌کند تا تاب حداقل ۲۰۰ هزاربار بازوبسته‌شدن را داشته باشند.

این با آنچه سامسونگ در مورد تاشو گلکسی Z خود ادعا می کند مطابقت دارد. با این حال، برخی از برندها مانند OPPO عمر لولای بیشتری ادعا دارند که تا عدد ۴۰۰ هزاربار تاشدن هم پیش می‌رود.

گوگل همچنین از تولیدکننده‌ها می خواهد که حداقل ۲ به روز رسانی اصلی سیستم عامل و ۳ سال وصله امنیتی برای تلفن های تاشو ارائه کنند. به نظر ما با توجه به رده قیمتی این محصولات، چنین تعهد آپدیتی کاملا معمولی است.

هیچ الزام اصلی دیگری مانند استفاده از شیشه بسیار نازک برای تاشوها در نگاه گوگل وجود ندارد. اجباری کردن طول عمر لولا گامی در مسیر درست برای اطمینان از کیفیت و ماندگاری طولانی مدت گوشی های تاشو است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید گوگل صلاحیت نظارت بر کیفیت سخت‌افزار گوشی‌های تاشو را دارد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/13/%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا