اخبار فناوری

تاریخ معرفی HarmonyOS 4.0 هواوی مشخص شد: 13 مرداد 1402

تحریم تجاری ایالات‌متحده هواوی را مجبور کرد تا سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS را توسعه دهد. اکثر گوشی‌های هواوی در چین و بازار جهانی اکنون این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند، اگرچه کاربران جهانی ممکن است آن را تحت عنوان رابط کاربری سنتی این شرکت یعنی EMUI دریافت کنند. غول فناوری چینی پیش از این سه نسخه اصلی از HarmonyOS را منتشر کرده است که هرکدام دارای ویژگی‌ها و ارتقاء قابل‌توجه خود هستند. حال، هواوی با انتشار یک پوستر مرموز، تاریخ معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل HarmonyOS 4.0 خود را اعلام کرد که برای 4 آگوست/13 مرداد برنامه‌ریزی شده است.

تاریخ معرفی HarmonyOS 4.0 هواوی

هواوی قرار است HarmonyOS 4.0 را در تاریخ 4 آگوست معرفی کند. این شرکت تصویری از کدی را منتشر کرده که عبارت “در آگوست چه چیزی را باید انتظار داشت” و عدد بزرگ 4 را نشان می‌دهد. این اعلامیه به در رویداد سالانه HDC هواوی در ماه آگوست اشاره دارد. انتظار می‌رود سیستم‌عامل جدید این شرکت تغییرات اساسی در طراحی و تعدادی ویژگی جدید به‌ارمغان بیاورد.

ریچارد یو، مدیرعامل بخش موبایل هواوی، به چندین ویژگی HarmonyOS 4.0 اشاره کرده است. سیستم‌عامل جدید باید پیشرفت‌های صوتی جدیدی را برای خودروهای بهره‌مند از آن به‌ارمغان بیاورد. این نسخه همچنین امکاناتی را برای سرنشینان خودرو، دستگاه‌های هوشمند، نمایشگرها و سیستم‌های صوتی داخل خودرو فراهم می‌کند. این سیستم‌عامل همچنین از موقعیت‌یابی منبع صدا در شش منطقه پشتیبانی می‌کند.

معرفی HarmonyOS 4.0 هواوی

معرفی HarmonyOS 4.0 هواوی

HarmonyOS 4.0 برای گوشی‌های هوشمند نیز تغییرات عمده‌ای در طراحی و ویژگی‌های جدید به‌ارمغان می‌آورد که باعث ارتقای قابل‌توجهی نسبت‌به نسخه فعلی می‌شود. آزمایش بتای این نسخه درحال‌حاضر درحال انجام است و برخی از کاربران برداشت‌های اولیه خود را در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته‌اند. سری P60 ،Mate 50 و Mate 40 که جدیدترین پرچمداران این برند هستند، در فرآیند آزمایش بتا شرکت دارند، اما این نسخه درحال‌حاضر به چین محدود شده است. همچنین انتظار می‌رود انتشار نسخه نهایی این سیستم‌عامل نیز اولین بار در چین صورت گیرد.

کسانی که قبلاً به نسخه بتای توسعه‌دهندگان HarmonyOS 4.0 ارتقا داده‌اند، تجربه مثبتی را گزارش کرده‌اند. نسخه جدید دارای نرمی انیمیشن‌ها، بهبود رابط کاربری و ویژگی‌های جدید است. حالت Dynamic Island اختصاصی هواوی نیز که انتظار می‌رود با سری Mate 60 ارائه شود، با استقبال ویژه‌ای مواجه شده است.

نظر شما درباره معرفی HarmonyOS 4.0 هواوی و امکانات احتمالی آن چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/25/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-harmonyos-4-0-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF-13-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-1402/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا