اخبار فناوری

بنچمارک اختصاص داده شده به تراشه M2 Max اپل فاش شده است

ماه گذشته، امتیازات بنچمارک Geekbench برای یک مدل مک معرفی نشده که تراشه M2 Max را اجرا می‌کند، به صورت آنلاین منتشر شد که تنها بهبود جزئی را در عملکرد نسبت به M1 Max نشان می‌دهد. اکنون مجموعه دیگری از معیارهای منتسب به تراشه M2 Max اپل فاش شده است که این بار افزایش عملکرد مناسبی را نشان می دهد. انتظار می‌رود این چیپست در مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو آینده که اوایل سال آینده معرفی می‌شوند، استفاده شود.

معیار تراشه M2 Max اپل

در امتیازات هفته گذشته Geekbench، تراشه M2 Max امتیاز 1853 را در تک هسته ای و 13855 را در چند هسته ای به دست آورد که نشان دهنده یک جهش جزئی نسبت به نسل قبلی خود است. اکنون، در مجموعه جدیدی از امتیازات ادعا شده برای M2 Max، تراشه امتیاز 2027 را در تک هسته ای و 14888 را در چند هسته ای کسب کرده است. برای مرجع، تراشه M1 Max در تک هسته‌ای به عدد 1755 و در چند هسته‌ای به عدد 12334 رسیده است.

بخیه های جدید Geekbench آنها جزئیات بیشتری در مورد مک بوک های آینده ارائه نکردند که انتظار می رود مدل های 14 و 16 اینچی باشند. با این حال، تراشه جدید با نام «Mac14.6» با 96 گیگابایت رم و سیستم عامل macOS Ventura 13.2 ذکر شده است. تنها تفاوت امتیازات امروز با نمرات ماه گذشته این است که امتیازات به روز شده تراشه M2 Max را با فرکانس پایه بالاتر 3.68 گیگاهرتز در مقایسه با 3.54 گیگاهرتز نشان می دهد که می تواند امتیازهای بالاتر را توضیح دهد.

معیار تراشه M2 Max اپل

معیار تراشه M2 Max اپل

با مقایسه آخرین تست بنچمارک تراشه M2 Max با M1 Max، می‌توانیم تا 22 درصد عملکرد بهتری را در امتیاز چند هسته‌ای مشاهده کنیم، در حالی که نتایج قبلی نشان می‌داد تراشه جدید تنها 14 درصد بهتر و سریع است. شایان ذکر است که تراشه M2 که مک بوک ایر 2022 و آخرین نسل آیپد پرو را تامین می کند، تنها 11 درصد سریعتر از M1 است. بنابراین جای تعجب نیست که M2 Max نسبت به مدل قبلی خود ارتقاء زیادی نداشته باشد.

اپل در ابتدا قرار بود مک های به روز شده خود را با تراشه های M2 Pro و M2 Max در ماه نوامبر معرفی کند، اما این شرکت برنامه های خود را به اوایل سال 2023 عقب انداخت.

نظر شما در مورد بنچمارک تراشه M2 Max اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا