اخبار فناوری

ایران خودرو پژو ۲۰۷ صندوق دار جدید را به بازار می‌فرستد

به نظر می‌رسد که ایران خودرو هنوز ار پروژه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار دست نمی‌شوید و همچنان معتقد است که باید محصولی روی آن داشته باشد. در جدیدترین گزارش‌ها شنیده می‌شود که ایران خودرو پژو ۲۰۷ صندوق دار جدید را به بازار خواهد فرستاد.

پژو ۲۰۷ صندوق دار جدید

این خودروساز داخلی محصولاتی چون خانواده رانا و پژو ۲۰۷ صندوق‌دار را براساس پژو ۲۰۶ صندوق‌دار توسعه داده است. هر چند که رانا با تولید رانا پلاس و نسخه‌های به‌روزشده آن هنوز روی خط تولید است، اما چرا ایران خودرو همان محصول را با سپر و چراغی متفاوت‌تر، گران‌تر نفروشد؟! اینجاست که دوباره به پروژه پژو ۲۰۷ صندوق دار می‌رسیم!

بر اساس اظهار نظر رسمی ایران خودرو، پژو ۲۰۷ صندوق دار جدید با موتور و گیربکس اتوماتیک جدید به خطر تولید بازمی‌گردد. اگر به یاد داشته باشید پژو ۲۰۷ صندوق‌دار از ابتدا نیز با گیربکس اتوماتیک عرضه شد اما آن نمونه یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته AT بود.

پژو ۲۰۷ اس دی جدید با سقف پانوراما

پژو ۲۰۷ اس دی جدید با سقف پانوراما

حالا قرار است که پژو ۲۰۷ اس دی جدید به مانند پژو ۲۰۷ ام سی (موالی‌کالر یا MC) یا مدل به‌روزشده پژو ۲۰۷ اتوماتیک به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT مجهز شود. همچنین در بخش قوای پیشرانه موتور جدید TU5P در آن استفاده خواهد شد. این موتور می‌تواند تا ۱۱۳ اسب بخار توان و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

در حال حاضر ایران خودرو از این گیربکس روی دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا اتوماتیک و خانواده پژو ۲۰۷ اتوماتیک استفاده می‌کند. همچنین موتور آن ابتدا در تارا استفاده شد و سپس به رانا و پژو 207MC راه پیدا کرد و در نهایت خانواده پژو ۲۰۷ اتوماتیک به آن مجهز شدند.

علاوه بر این احتمالا این محصول از ابتدا با استاندارهای ۸۵ گانه و به صورت مدل بهبودیافته (یا ارتقایافته) عرضه می‌شود. این اسامی به دلیل اضافه شدن آپشن‌های زیر استفاده می‌شود:

  1. ۱- سیستم کنترل پایداری یا ESP
  2. ۲- سنسور پایش فشار باد و دمای تایرها
  3. ۳- سنسور باران
  4. ۴- استاندارد تصادف با عابرپیاده از جلو
دکمه روشن و خاموش کردن ESP پژو ۲۰۷

دکمه روشن و خاموش کردن ESP پژو ۲۰۷

آنطور که پیداست ایران خودرو برای این محصول خود نیز به عرضه در تیپ‌های سقف فلز و سقف شیشه‌ای یا پانوراما اقدام خواهد کرد که به انتخاب مشتری است.

قیمت پژو 207 SD جدید چقدر خواهد بود؟

هنوز درباره قیمت پژو 207 SD جدید اطلاعی در دسترس نیست. با توجه به این‌که در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ارتقایافته در کارخانه حدود ۶۰۲ میلیون تومان است، باید قیمتی بالاتر از این عدد برای پژو ۲۰۷ اس دی جدید در نظر داشته باشید.

به نظر شما ایران خودرو با وجود داشتن پلتفرم جدید استفاده شده در تارا، هنوز باید به بیرون کشیدن پروژه‌های تعطیل شده خود اقدام کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/01/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%BE%DA%98%D9%88-%DB%B2%DB%B0%DB%B7-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا