اخبار فناوری

اگر اپل پورت USB C آیفون ۱۵ را محدود کند، اتحادیه اروپا اجازه فروش به آن نخواهد داد

ماجرای اکوسیستم اپل که به “باغ سبز با دیوارهای بلند” مشهور است، برای همه علاقه‌مندان به دنیای فناوری همواره خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد. پس از مدت زیادی از تاکید لجوجانه اپل بر استفاده از پورت لایتنینگ به جای USB C در آیفون‌ها، بالاخره و با فشار اتحادیه اروپا قرار است از آیفون ۱۵ به روال متفاوتی پیش گرفته شود. با این حال گزارش‌هایی داشتیم که اپل می‌خواهد پورت USB C را در محصولات جدید خود محدود کند. حالا شنیده می‌شود که اگر اپل پورت USB C آیفون ۱۵ را محدود کند، اتحادیه اروپا اجازه فروش به آن نخواهد داد.

پورت USB C آیفون ۱۵ اپل

طبق نقل قولی از تیری برتون، یکی از مقامات ارشد بروکسل؛ دستگاه‌هایی که الزامات رایج شارژر را برآورده نمی‌کنند «در بازار اتحادیه اروپا مجاز نخواهند بود».

کمیسیون اتحادیه اروپا مستقیماً به اپل می‌گوید که اگر این شرکت به برنامه خود برای محدود کردن عملکرد پورت USB-C آیفون 15 ادامه دهد، این دستگاه از یکی از بزرگترین بازارهای جهان منع خواهد شد.

در شایعات می‌شنویم که این شرکت کوپرتینویی در حال بررسی راه‌هایی برای محدودکردن برخی ویژگی‌های USB-C است تا تنها زمانی که از کابل اختصاصی اپل استفاده می‌شود، قابل دسترسی باشد. نیازی به گفتن نیست که این تصمیم اپل، هدف یک درگاه شارژ مشترک را نادیده می گیرد.

این اولین مرتبه‌ای نیست که استراتژی تجاری اپل در اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است. مثلا نسخه بعدی iOS برای اولین بار “قابلیت نصب نرم‌افزار و بازی از مراجع دیگر به جز App Store” را معرفی خواهد کرد تا رقابت‌پذیری این اکوسیستم بیشتر شود. البته باید بدانید به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، تنها آیفون‌هایی که در اتحادیه اروپا فروخته می شوند، این ویژگی را خواهند داشت.

این احتمال وجود دارد که همین تصمیم درباره پورت USB C هم گرفته شود و محدودیت فقط برای بازار اروپا حذف شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که دیگر بازارها هم باید همین فشار را به اپل بیاورند تا این محدودیت‌ها حذف شوند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/05/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-usb-c-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%8C-%D8%A7%D8%AA%D8%AD/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا