اخبار فناوری

هواوی به فناوری ساخت تراشه 14 نانومتری دست یافته است

هوآوی ظاهراً پیشرفت هایی در فناوری ساخت تراشه 14 نانومتری خود ایجاد کرده است. این شرکت پیشرفت هایی در ابزارهای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) برای تراشه های ساخته شده با استفاده از فناوری 14 نانومتری داشته است.

فناوری ساخت تراشه 14 نانومتری هوآوی

این خبر از صحبت های یکی از مدیران ارشد غول فناوری چین به دست آمده است. بعلاوه خو ژیجونهواوی آزمایش ابزارهای ساخت تراشه خود را در سال جاری تکمیل خواهد کرد. این سخنرانی در ماه فوریه برگزار شد و نشان داد که هواوی 78 ابزار مرتبط با سخت افزار و نرم افزار تراشه را توسعه داده است. این خبر به وضوح بر تلاش های این شرکت برای تمرکز بر فناوری نیمه هادی تاکید می کند. این اعلامیه همچنین در حالی منتشر می شود که هواوی و سایر شرکت های فناوری در چین به دنبال بومی سازی زنجیره تامین خود هستند.

این برندهای چینی به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا عجله دارند تا به تامین‌کنندگان داخلی بیشتری روی آورند. برای کسانی که نمی‌دانند، هوآوی از فناوری‌های کلیدی مختلف مانند تامین‌کننده اصلی تراشه‌های خود، TSMC، پس از اینکه ایالات متحده به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی نامیده شد، قطع شده است. این اساساً به این معنی است که سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند در هر زمان با چنین جریمه‌هایی مواجه شوند، که باعث شده است تا برای جلوگیری از این مشکل به دنبال بومی‌سازی زنجیره‌های تامین خود باشند.

فناوری ساخت تراشه 14 نانومتری هوآوی

فناوری ساخت تراشه 14 نانومتری هوآوی

در یک سخنرانی اخیر، Xu اضافه کرد که هواوی با شرکت‌های داخلی EDA برای ایجاد نرم‌افزاری همکاری خواهد کرد تا اساساً بومی‌سازی ابزارهای EDA برای فناوری 14 نانومتری را محقق کند. به بیان ساده، شرکت‌های طراحی تراشه از نرم‌افزار EDA برای تولید نقشه‌های تراشه قبل از شروع تولید انبوه در کارخانه‌ها استفاده می‌کنند. گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های ۱۴ نانومتری که چندین نسل از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار امروز عقب‌تر بودند. اما نشان می دهد که هواوی در حال کار بر روی پیشرفت در فناوری نیمه هادی است تا از رقبای جهانی خود پیشی بگیرد.

نظر شما در مورد فناوری تولید تراشه 14 نانومتری هواوی چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا