اخبار فناوری

خبر جدید | سامسونگ Galaxy A55 در نگاه رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ: اگرچه طیف وسیعی از کاربران معمولاً در هنگام خرید یک گوشی گران قیمت برندهای رده بالایی مانند سامسونگ و اپل را مد نظر قرار می دهند، اما با حضور گسترده برندهای چینی با رقابت پیچیده تری در میان رده ها مواجه هستیم. موفقیت بسیار آسان به نظر می رسد و به دست نمی آید گوشی های سری A، به ویژه A3x و A5x، در چند سال گذشته برای حفظ فاصله خود با سایر سازندگان گوشی های میان رده کانون توجه سامسونگ بوده اند و خط تولید آن به روز شده است. هر سال. گلکسی A55 جدیدترین و پیشرفته ترین عضو این خانواده است که تغییر جدیدی در فرمول ساختمان تکراری این دسته ارائه می دهد. در مقاله زیر نظرات سایت های فنی معتبر در مورد نقاط قوت و ضعف گوشی گلکسی A55 را بررسی می کنیم.

سامسونگ در سال های گذشته، به خصوص پس از عرضه گوشی های گلکسی A52 و A52 5G در سال 2020، در مسیر ساخت گوشی موفق گلکسی A5x و مانند گذشته، گلکسی A52s و گلکسی A53 تغییر چندانی نکرده است. گوشی های سال 2021 و 2022 و گلکسی A54 در سال 2023 عرضه خواهد شد. می تواند فرمول تکرار شونده این دسته در یک تعریف ساده در بدنه جعبه ای کلاسیک با رنگ های خیره کننده، بدنه ضد آب IP67، سوپر آمولد 120 هرتزی خلاصه شده است. صفحه نمایش و دوربین اصلی با OIS در عین حال، بدون نیاز به تغییر جنس بدنه از طریق شیشه، محافظ Gorilla Glass 5، تغییر به دوربین فوق عریض (که از زمان گلکسی A51 در این خانواده بوده است!) یک ارتقاء است. به شارژر، و شاید مهمتر از همه، یک پردازنده قدرتمند. ، احساس نشد. سامسونگ برخی از این انتظارات را با گلکسی A55 برآورده کرده است و اگرچه هنوز شاهد ارتقای عمده ای از نظر دوربین، باتری و گزینه های پردازشی نیستیم، حداقل از نظر کیفیت ساخت و مواد بدنه، می توان در مورد تولد صحبت کرد. از یک محصول جدید

گلکسی A55 یک دستگاه میان رده با بدنه فلزی و دو لایه شیشه در پشت و روی دستگاه است و همچنان IP67 مقاوم در برابر غبار و غوطه ور شدن آب (شفاف 1 متر به مدت 30 دقیقه) است. صفحه نمایش این گوشی نسبت به نسل های قبلی بزرگتر است و به 6.6 اینچ می رسد و رزولوشن Full HD 19.5:9 را حفظ می کند. این پنل Super AMOLED همچنان از نرخ رفرش 120 هرتزی غیرتطبیقی ​​پشتیبانی می کند و با گوریلا گلس Victus+ پوشانده شده است.

روی کاغذ، سامسونگ از دوربین های اصلی و سلفی مشابه A54 در این مدل استفاده کرده است و نه تنها دوربین OIS 50 مگاپیکسلی، بلکه دوربین اولترا واید قدیمی نیز تغییر کرده است! یک دوربین سلفی مگاپیکسلی نیز وجود دارد. ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مانند قبل است و شارژر 25 واتی باید جداگانه خریداری شود. مهم ترین تغییر در این سری به پردازنده Exynos 1480 آن بازمی گردد که با وجود اینکه همچنان از همان هسته های قدیمی A78 و A55 استفاده می کند، لیتوگرافی 4 نانومتری دارد و در زمینه گرافیک گامی رو به جلو (البته نه بزرگ) برداشته است. وجود Xclipse 530. نوع حافظه داخلی و رم گوشی تغییری نکرده است اما این بار برای اولین بار در این رده امکان دسترسی به 12 گیگابایت رم وجود دارد.

پس از این معرفی مختصر با مشخصات گوشی گلکسی A55، نوبت به آشنایی با نظرات سایت های مختلف در مورد این گوشی می رسد.

GSMArena

در قسمت پایانی بررسی تیم GSMArena از گلکسی A55، اگرچه یکی از رقابتی ترین محصولات در سبد محصولات این شرکت است، اما به این نکته اشاره می شود که قدرت و جذابیت جادویی این سری در گلکسی A55 از بین رفته است و گفته می شود: بله، گوشی امسال با برخی پیشرفت های متقاعد کننده مانند عمر باتری و چیپ ست، اما آیا این تغییرات برای بقای اقتصادی کافی است؟ در ادامه این بخش به تفاوت‌های ظریف این مدل با A54 ارزان‌تر سال گذشته اشاره می‌شود که تنها عمر باتری کوتاه‌تر و پردازنده ضعیف‌تر را شامل می‌شود و از نظر نویسندگان، تغییرات کوچکی که این گوشی ایجاد می‌کند توجیه‌کننده نیست. قیمت بالاتر آن البته در این میان به نکات مثبت این گروه نیز اشاره می شود که شامل کیفیت ساخت، عمر باتری، قدرت پردازش قابل قبول و پایدار، عملکرد بهینه دوربین ها به طور کلی و کیفیت صفحه نمایش می شود.

مزایا و معایب گلکسی A55 از دیدگاه GSMArena شامل این عناصر است.

ساختار مقاوم با گوریلا گلس ویکتوس پلاس، فریم آلومینیومی و استاندارد IP67

عمر باتری عالی

عملکرد دوربین قابل اعتماد، ویدیوهای عالی

عملکرد خوب برای این محدوده قیمت با رفتار حرارتی عالی

بلندگوهای استریو با کیفیت خوب

وجود اسلات microSD گزینه کمیاب در این رده قیمتی است

رابط کاربری One UI 6.1 با 4 سال به روز رسانی سیستم عامل

شارژر داخل جعبه نیست و سرعت شارژ بالا نیست

عملکرد غیر قابل اعتماد سنسور اثر انگشت

حاشیه های ضخیم در اطراف صفحه نمایش

عملکرد ضعیف سنسور مجاورت مجازی برای خاموش کردن صفحه نمایش در حین تماس (در مقایسه با سنسورهای فیزیکی)

قیمت بالا در زمان تشخیص

با وجود استفاده از دوربین‌های مشابه سال گذشته، عملکرد دوربین گلکسی A55 در مقایسه با A54 کمی متفاوت است، طبق گفته GSMArena: دوربین اصلی عکس‌های خوبی در طول روز با جزئیات زیاد و کمی وضوح بیشتر تولید می‌کند که مورد دوم تفاوت اصلی است. بین A54 و A55. A55 به طور کلی تصاویر واضح‌تر و تمیزتر می‌گیرد، اما این فرآیند رندر جدید رویکرد محافظه‌کارانه‌تری به رنگ‌ها دارد – رنگ‌های این دوربین به طبیعی نزدیک‌تر هستند، اما همچنان زنده‌تر و زنده‌تر (از حد معمول) هستند، به خصوص در شاخ و برگ و آسمان.

محدوده دینامیکی عالی، کنتراست خوب، نور دقیق و دمای رنگ صحیح از جمله توضیحات GSMArena از عکس های دوربین اصلی در روز است، اما به گفته این منبع، نویز در برخی از سوژه ها در داخل خانه قابل مشاهده است. عکس‌های شبانه دوربین اصلی باکیفیت و قابل اعتماد توصیف می‌شوند زیرا حالت شب در اکثر موارد به‌طور خودکار فعال می‌شود و به گفته این منبع، می‌توانید از «ظاهر طبیعی، دقیق، واضح و تمیز» عکس‌های دوربین لذت ببرید. اما در غیاب حالت Night، کنتراست کم است و رنگ ها آنقدر زنده نیستند.

GSMArena عکس های گرفته شده توسط دوربین فوق عریض گوشی را تحسین کرد و آنها را از نظر وضوح و جزئیات “عالی” توصیف کرد و همچنین رنگ ها و کنتراست آنها را تحسین کرد. به گفته این منبع، مشکل این دوربین در صحنه هایی با کنتراست بالا و اجسام داخلی با نور کم رخ می دهد که وضوح کاهش یافته و نویز شروع به ظاهر شدن می کند. البته جزئی بودن این مسائل به خصوص در مقایسه با سایر دوربین های فوق عریض این رده قیمتی در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. این گوشی همیشه از حالت شب برای دوربین فوق عریض استفاده می کند، اما به گفته GSMArena، حتی در این حالت نیز عکس های گرفته شده با ایده آل فاصله زیادی دارند و اکثر آنها دارای نویز و نرمی با محدوده دینامیکی محدود هستند. البته، در مقایسه با اکثر دوربین های فوق عریض دیگر، همچنان می توانید از نتیجه راضی باشید.

عکاسی این سری هیچ تفاوتی با قبلی ندارد و دوربین اصلی از ضبط 4K/30 فریم بر ثانیه با تثبیت کننده دیجیتال پشتیبانی می کند و دوربین فوق عریض نیز قادر به ضبط با همان رزولوشن است. این منبع ویدیوهای 4K از دوربین اصلی را بسیار جذاب، با رنگ‌های قوی، زنده، کنتراست خوب، جزئیات زیاد و دامنه دینامیکی گسترده توصیف می‌کند، اما به نظر می‌رسد سامسونگ نوعی وضوح مصنوعی به این ویدیوها اضافه کرده است که درختان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. و فضا و رنگ سبز دیده می شود. در اینجا نیز کمی سر و صدا وجود دارد، اما “به طور کلی، ما از قابلیت های فیلمبرداری گوشی خوشمان آمد.”

ویدئوهای دوربین فوق عریض جزئیات کمتری دارند و نرم‌تر به نظر می‌رسند، اما نمایش آنها مانند قبل است. دامنه دینامیکی این ویدیوها محدودتر است، اما نتیجه نهایی در اینجا نیز خوب است.

GSMArena کیفیت سلفی گوشی را “عالی” توصیف کرد و از جزئیات بالا و وضوح نسبی (در شرایط نور ایده آل) همراه با رنگ های طبیعی تمجید کرد. کیفیت HDR این تصاویر نیز در نورپردازی مناسب سوژه اصلی بدون خاموش شدن نور پس زمینه “خوب” توصیف شده است.

XDA

بن سن، نویسنده کتاب “There's no bezel or cover” و دوربین اصلی عکس‌های عالی می‌گیرد (البته) اگر می‌دانید به کجا نگاه کنید، همچنان می‌توانید به جای UFS 4.0، یک دوربین ماکرو سوم بی‌فایده، مواردی مانند حافظه UFS 3.1 را ببینید. و لرزش های ملایم و ضعیف اما اینها چیزهایی نیستند که آزاردهنده باشند. “

مزایا و معایب Galaxy A55 از دیدگاه XDA عبارتند از:

طراحی و کیفیت ساخت عالی بدنه بیرونی برای طبقه متوسط

عکس های خوب از دوربین اصلی با فناوری HDR عالی

قابلیت اطمینان One UI 6.1 با چندوظیفه عالی

بی فایده بودن دوربین سوم ماکرو

مکانیزم لرزش نرم و صاف

اشکال در حالت زیبایی دوربین سلفی (که ظاهراً نمی توان آن را نیز خاموش کرد)

در بخش دوربین این بررسی، نویسنده XDA در مورد کیفیت بالای دو دوربین دیگر صحبت می‌کند و بار دیگر به بی‌فایده بودن دوربین ماکرو اشاره می‌کند: «خبر خوب این است که دو دوربین واقعا قابل استفاده (در این گوشی) دارای دیافراگم f/1.8 با سنسور 1/1.56 اینچی است که در گوشی های میان رده نسبتاً استاندارد است، اما پردازش سامسونگ بالغ است و فناوری HDR (در آن) همیشه دقیق است.

PhoneArena

در بررسی PhoneArena از گلکسی A55، الکساندر آناستاسوف در بخش نتیجه گیری نوشت: سامسونگ امسال همه چیز را در A55 5G ساده و ساده نگه داشته است و تنها ارتقای قابل توجه آن چیپست Exynos 1480 است که به خودی خود قدرتمند نیست. چیپست Exynos 1480 قبلی. در طراحی نیز با پیشرفت مواجه هستیم و با کنار گذاشتن کامل پلاستیک و افزودن فریم فلزی، گوشی پیشرفته تر به نظر می رسد. نویسنده در ادامه برادر کوچکتر گوشی، A35 را از نظر پردازنده و کیفیت صدا کمی پایین تر از A55 ارزیابی می کند، در حالی که قیمت آن 100 یورو (100 پوند) کمتر است.

مزایا و معایب Galaxy A55 از دیدگاه PhoneArena عبارتند از:

کیفیت ساخت بالا با بدنه شیشه ای و فلزی

صدای بلندگوی عالی و کیفیت صفحه نمایش عالی

چیپست عملکرد خوب برای این محدوده قیمت

تجربه نزدیک از دستگاه با گوشی Galaxy A35

داشتن برنامه های از پیش نصب شده اضافی (bloatware)

سرعت شارژ پایین

وب سایت PhoneArena در قسمت بررسی دوربین گلکسی A55 مانند GSMArena از کاهش اشباع رنگ در دوربین اصلی گوشی نسبت به نسل های قبلی آن صحبت می کند و می افزاید: «بهتر است سطح کنتراست و رنگ تصویر نباشد. هنگام جابجایی بین 50 درجه تحت تأثیر قرار می گیرد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بدون توجه به اینکه از کدام (دوربین) استفاده می‌کنید، یک نمای ثابت و ثابت را ارائه می‌دهند. نگارنده این مقاله از دوربین اصلی گوشی A55 انتظار جزئیات بیشتری را داشت، اما جزئیات در سطح گلکسی A35 اعلام شد. از سوی دیگر، دوربین فوق عریض برای کلاس درس “بسیار خوب” است و عکس های “کاملا قابل استفاده” می گیرد.

نویسنده این مقاله از کیفیت عکس های سلفی این گوشی نیز راضی است و می گوید: دوربین سلفی گوشی با وضوح مناسب و رنگ های نزدیک به واقعیت عکس های خیره کننده ای می گیرد. در زیر به عمق میدان کم این دوربین نیز اشاره کردیم که همه چیز پشت سر شما را محو می کند و از آن به عنوان بوکه طبیعی یاد می شود.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5369-samsung-galaxy-a55-5g-in-medias.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا