اخبار فناوری

اپل هوش مصنوعی مولد را با iOS 18 به آیفون‌ها می‌آورد

به‌گفته‌ی جف پو، تحلیلگر ارشد زنجیره تأمین اپل در شرکت سرمایه‌گذاری Haitong International Securities مستقر در هنگ‌کنگ، اپل قصد دارد تا اواخر سال 2024 و با معرفی iOS 18، از فناوری هوش مصنوعی مولد خود بر روی آیفون و آیپد استفاده کند.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

در یادداشتی تحقیقاتی در روز چهارشنبه، Pu بیان داشت بررسی‌های زنجیره تأمین او نشان می‌دهد که اپل احتمالاً در سال 2023 چند صد سرور هوش مصنوعی و سال آینده به‌میزان قابل‌توجهی بیشتر، خواهد ساخت. او معتقد است که اپل ترکیبی از هوش مصنوعی مبتنی‌بر فضای ابری و به‌اصطلاح “edge AI” را ارائه خواهد کرد که شامل پردازش داده‌های روی دستگاه بیشتر است. او اضافه کرد که برای ارائه هوش مصنوعی مولد اپل به صبر نیاز است، زیرا این شرکت نحوه استفاده و پردازش داده‌های شخصی را به‌گونه‌ای درنظر می‌گیرد که با تعهد خود به حفظ حریم خصوصی مشتری هماهنگ باشد.

در صورت تحقق، بازه زمانی اواخر سال 2024 به این معنی است که اپل می‌تواند از iOS 18 و iPadOS 18 شروع به ارائه ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی کند، اما باید دید که چگونه از این فناوری استفاده خواهد کرد. اطلاعات ماه گذشته نشان داد که اپل قصد دارد مدل‌های زبانی بزرگ را در سیری بگنجاند تا به کاربران اجازه دهد کارهای پیچیده را به‌صورت خودکار کنند، ویژگی که شامل یکپارچگی عمیق‌تر با برنامه Shortcuts است. در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود این ویژگی در یک به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون در سال آینده منتشر شود، بنابراین می‌تواند بخشی از iOS 18 باشد.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

در ماه آگوست، مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تأمین، بیان داشت که تلاش‌های مولد هوش مصنوعی اپل “به‌طور قابل‌توجهی از رقبای خود عقب‌تر است”، بنابراین مشخص نیست که آیا چارچوب زمانی اواخر سال 2024 واقع‌بینانه است یا خیر. این امکان وجود دارد که این فناوری تا سال 2025 و به بعد نیز آماده نباشد.

محبوبیت هوش مصنوعی مولد در سال گذشته زمانی که OpenAI چت‌بات ChatGPT را منتشر کرد، افزایش یافت. گوگل و مایکروسافت نیز در اوایل سال جاری چت‌بات‌های مشابهی را منتشر کردند و شرکت‌های بیشتری وارد این عرصه شده‌اند. چت‌بات‌ها بر روی مدل‌های زبانی بزرگ آموزش داده شده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهد مانند یک انسان پاسخ دهند.

در ماه جولای، مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، بیان کرد که اپل درحال آزمایش داخلی یک چت‌بات مشابه ChatGPT با نام مستعار «Apple GPT» است، اما او گفت که این شرکت هنوز «استراتژی روشنی» برای انتشار ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای عموم کاربران ابداع نکرده است.

اپل به‌طور عمومی علاقه خود را به هوش مصنوعی مولد تأیید کرده و این فناوری را در لیست مشاغل منتشرشده در وب‌سایت خود در ماه‌های اخیر ذکر کرده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، ماه گذشته در مصاحبه‌ای با فوربس گفت: «ما سال‌ها روی هوش مصنوعی مولد کار کرده‌ایم و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم.ما واقعاً متفکرانه به آن نزدیک می‌شویم و عمیقاً به آن فکر می‌کنیم، زیرا از کاربردهای نه‌چندان خوبی که می‌تواند داشته باشد و مسائل پیرامون سوگیری و غیره کاملاً آگاه هستیم

دیدگاه شما پیرامون احتمال ارائه هوش مصنوعی مولد اپل در iOS 18 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/21/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-ios-18-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86%D9%87%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا